Gå til innhold

Soothing Beige eller Sand?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klarer ikke å bestemme meg, de er så like. Skal ha svart interiør :) Har noen av dere malt i disse fargene og hvordan trivdes dere med det?

Anonymkode: 255e6...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge fargene er fine og passer til sort interiør. Men hvilken av fargene som passer hos deg, avhenger av gulv og lysforhold. Jeg kan ikke ha soothing beige hos meg, den blir mer grå enn beige, og virker veldig tam. 

De kan virke like, men det er likevel en del forskjell i fargeforhold. Det er f.eks mye mer rødt i sand enn i soothing beige. Soothing beige er mer dempet, sand er varmere. 

Beste du gjør er å kjøpe prøveboks, å male to strøk (og la tørke) på et par vegger. Ikke mal fargene helt inntil hverandre, og se i forskjellig dagslys. 

Anonymkode: 650b8...f5a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes sand er finest til svart og hvitt, for soothing beige er så grå, så det blir liksom så "dødt".

Anonymkode: f4125...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har soothing beige mot svart interiør, og er veldig fornøyd med den.   Men (!) for at jeg skal få det uttrykket jeg ønsker (lunt og varmt) er jeg avhengig av å ha fargeklatter rundt omkring (planter, puter, tepper, gardiner osv)

Anonymkode: 924c3...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Begge fargene er fine og passer til sort interiør. Men hvilken av fargene som passer hos deg, avhenger av gulv og lysforhold. Jeg kan ikke ha soothing beige hos meg, den blir mer grå enn beige, og virker veldig tam. 

De kan virke like, men det er likevel en del forskjell i fargeforhold. Det er f.eks mye mer rødt i sand enn i soothing beige. Soothing beige er mer dempet, sand er varmere. 

Beste du gjør er å kjøpe prøveboks, å male to strøk (og la tørke) på et par vegger. Ikke mal fargene helt inntil hverandre, og se i forskjellig dagslys. 

Jeg vil også utfordre deg litt. Curious mind er en farge som er helt vanvittig lekker til sort interiør. Den er gulgrå, men den oppfører seg litt som beige i noen lys. Fargen er mer gyllen, og passer særlig godt til gul parkett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sand ble nesten litt rosa så hos oss var soothing beige ett mye bedre alternativ.

Vi har også mye svart i interiøret.

Anonymkode: 2c264...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Sand ble nesten litt rosa så hos oss var soothing beige ett mye bedre alternativ.

Vi har også mye svart i interiøret.

Anonymkode: 2c264...0c0

Sand ble nesten rosa hos meg også, men var veldig fin i min forrige bolig. Men, to veldig forskjellige lysforhold. Her er det lite naturlig lys/litt kaldt lys på innglasset balkong, og gul parkett. Så både soothing beige og sand ble helt krise. Måtte finne toner med lite rødt i :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt Sand i stuen siden vi kjøpte huset i 2012. Jeg elsker fargen og har ingen planer om å male i en annen farge. Den er ikke rosa hos oss og passer til absolutt alt vi har av interiør (har blitt noen stilbytter iløpetav årene) 😊

Anonymkode: f3ef8...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sand, og jeg liker den bedre enn Soothing beige fordi den ikke er så grå. 

Anonymkode: 4e504...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...