Gjest Gjest_marstad_* Skrevet 19. januar 2006 #1 Skrevet 19. januar 2006 lurer på om noen har et triks for hvordan jeg skal få lilegutt til å bommelomme på da. Han er kjempe flink ellers , har ikke hatt tisseuhell i det heletatt siden jeg tok av bleia på dagtid. men han nekter å bæsje på do. han må ha bleie. han holder seg så han får vondt i magen.
Martha Stewart Skrevet 19. januar 2006 #2 Skrevet 19. januar 2006 Kanskje du kan prøve Fisher Price Royal Potty? Les mer her: http://www.barnimagen.com/felles/nytt_og_n...r_og_prinsesser En liten jente jeg kjenner sluttet tidlig med bleier fordi hun hadde en slik. Hun ble veldig motivert fordi det var gøy å bruke potte!
marta Skrevet 19. januar 2006 #3 Skrevet 19. januar 2006 Du kan jo starte litt forsiktig. Ha på han bleien når han skal bommelomme , men la han vere inn på do når han gjør det. Så klipper du et hull i bleien og taper lett gjen slik at han ikke ser at det er hull i. La han sitte på donar han "gjør det".. da vil den falle gjennom hullet og rett i do. Forhåpentligvis ser han da at det ikke er noe skummelt likevel. Kanskje en litt merkelig metode, men den blir vertfall brukt med andre barn...kanskje litt eldre også med spes atferd...men det er jo vert et forsøk dersom alt annet ikke nytter. Det er forøvrig et ganske vanlig problem. Prøv å få i han svisker og blåbær og papaya og slikt
Gjest Gjest_marstad_* Skrevet 19. januar 2006 #4 Skrevet 19. januar 2006 JIPPI. endelig gjorde han det på do... jeg lokka bare med litt is......hehehehe
Gjest lilletroll Skrevet 20. januar 2006 #5 Skrevet 20. januar 2006 JIPPI. endelig gjorde han det på do... jeg lokka bare med litt is......hehehehe ← Det enkle er ofte det beste
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #6 Skrevet 29. mars 2006 lurer på om noen har et triks for hvordan jeg skal få lilegutt til å bommelomme på da. Han er kjempe flink ellers , har ikke hatt tisseuhell i det heletatt siden jeg tok av bleia på dagtid. men han nekter å bæsje på do. han må ha bleie. han holder seg så han får vondt i magen. ← min datter sluttet med bleie da hun var 2 1/2. ingen uhell heller.men skulle ikke bæsje på do eller potte. første dagene holdt hun seg så det ble ganske hardt. så fant hun ut at hun kunne ta på seg en bleie når hun skulle bæsje. hun gikk på badet og tok på seg bleie og gjorde sitt. vi lot henne bare gjøre det siden det ikke er bra og holde seg så lenge. tenkte at hun bæsjet på potta når hun selv var klar. gikk ikke så mange uker før hun bæsja på potta. det var stas og bleiene ble kastet. har ikke noen triks egentlig. bare la barnet betsemme når det selv er klar til og bæsje på do.
Freyja Skrevet 29. mars 2006 #7 Skrevet 29. mars 2006 Bare la barnet bestemme tempoet! Ei venninne av meg var for stresset rundt det der, så datteren hennes fikk ikke et normalt forhold til å gå på do før hun var 7-8 år gammel. Kan ødelegge mye å stresse med det. Lille jenta fikk helt angst for det, og fikk forstoppelse og måtte tvinges på do med klyster. Masse styr for å få et normalt forholdtil det. Helt j........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå