AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #1 Skrevet 26. august 2023 Det er barnehagestart rett rundt hjørnet for lille frøkna i hus, og vi er litt småbekymra for mat… jenta vår er ingen racer på mat, og vi synes hu tygger «mindre bra» enn andre på hennes alder. Har snakket med helsestasjon om dette. Har dere tips til hva vi kan putte i matboksen? Hun får brødskiver, men da dyppet i litt vann for å myke opp bitene. Hvis brødskiven er tørr, så virker det som at hun sliter med å svelge ned og ender opp med å hoste fælt og får brekninger 😟 Vi har også på leverpostei og makrell i tomat, så det er pålegg på også. Vet at det er mye brødmat i bhg, men vet ikke om de klarer å tilrette legge for min datter på dette området? Vi vet at mange uttrykker at klemmeposer-tiden er forbi når bhg begynner.. men vi vil jo at hun skal spise godt også… most banan kan hun kanskje få? Men vil jo ikke ha den ferdig most i matboks kanskje, ser litt uappetittlig ut. Forslag til en god matboks for ei som er litt treig med tyggingen? 😝 Anonymkode: 57ac7...265
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #2 Skrevet 26. august 2023 Lag bananlapper eller bananpinner/grøtpinner? Så lenge de er ganske ferske så er de kanskje mykere og lettere for henne å tygge? Anonymkode: 91303...fe7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #3 Skrevet 26. august 2023 Kalde fiskekaker? Vi sender med Skyr på klemmepose i matpakka til vår på 19 mnd. Hvorfor er klemmeposetiden forbi? Vi ga sjeldent klemmepose før vår var nærmere året pga det ikke er bra for spiseutviklingen bla bla (ga bare på skje) men etter ett år har vi gitt klemmeposer hun spiser selv (Ikke sånn med bare fruktmos men med grøt eller skyr som regel) Bananlapper som bruker over foreslår er og lettere å spise enn brødskive. Ville og snakket med barnehagen. I min barnehage gir de halve skiver med skorpe til alle barna såvidt jeg har observert på tilvenning, men man kan sikkert få litt tilrettelegging i starten om det trengs Er hun god til å spise med skje? Går an å sende med grøt isåfall. Anonymkode: b4243...c97
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #4 Skrevet 26. august 2023 Jeg blander cottage cheese med litt vanilje eller jordbæryoghurt og har oppi litt bringebærsyltetøy, så blir det hele rosa og det er stor stas. Det blir spist her i gården hvertfall! Anonymkode: 6d2ad...f70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå