AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #1 Skrevet 26. august 2023 Hei, Jeg begynte å ha angst perioder, (ikke angstanfall) perioder av konstant angst. Og nå den siste har varet for 2 og halv måneder, og ikke stoppet ennå. Jeg er i kontakt med fastlegen min, og først han sa at jeg må sove, så jeg tok Zonat hver dag for 15 dager, men hørte at den er ikke bra å ha for lenge perioder. Melatonin fungerer ikke. Har dere noe erfaring med trygg sove medisin? Også, lege anbefalte meg hvis jeg vil, en behandling for angst for 6 måneder eller et år, men jeg vil ikke nå, jeg er redd å leve ikke normal, og være avhengig i fremtiden. Har noe har erfaring med lang angst behandling som kan fortele meg sin erfaring, følelse, og eventuelt hva heter medisinen eller behandling? tusen takk for å lese meg, ønsker dere en fint dag :-) Anonymkode: 3fd2d...b72
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #2 Skrevet 26. august 2023 Angstbehandling heter kognitiv terapi. Det er samtale med lege eller psykolog eller psykiater. Medisinene heter antidepressiva. Hvis du er veldig plaget kan du prøve det. De fleste får god hjelp av det i løpet av 1-2 uker. Ikke utsett behandling, det er bare bortkastet tid. Få hjelp så du slipper å lide. Anonymkode: 3f531...51b
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #3 Skrevet 26. august 2023 Anbefaler deg å ta imot behandling, det kan hjelpe deg å ikke være redd for angst symptomene slik at angsten ikke setter seg og blir verre. Du kan gå i gruppeterapi angstgruppe. Da lærer du å mestre angst og du treffer andre med samme utfordringer. Anonymkode: e54da...d41
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #4 Skrevet 27. august 2023 takk for svarene, hvordan kan jeg finne en slags gruppeterapi? har dere noe anbefaling? Anonymkode: 3fd2d...b72
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #5 Skrevet 27. august 2023 Alimemazin for å sove. Ikke avhengighetsskapende. Eller atarax, som også er angstdempende. Anonymkode: a4299...bc3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #6 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): takk for svarene, hvordan kan jeg finne en slags gruppeterapi? har dere noe anbefaling? Anonymkode: 3fd2d...b72 Fastlegen din henviser deg dit, bare snakk med legen din igjen Anonymkode: e54da...d41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå