AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #1 Skrevet 26. august 2023 Hva kler dere de i isteden? Er det strømpebukser i bomull, jogge bukser eller tights etc? Anonymkode: 3abb0...db9
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #2 Skrevet 26. august 2023 Bruker bambus på yngste. Han tåler ikke ull.. han blir så sår i huden og klør seg til blods. Vi har noe fra Devold som vi har prøvd, men det er ull på håndleddene og rundt halsen, så det funker ikke. Anonymkode: 6fac5...90b 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #3 Skrevet 26. august 2023 Har egentlig bare brukt joggebukse på sønnen min og tights på datteren min. Hm selger forede tights om vinteren.. Så har jeg heller hatt tykke ullbukser over. Barna mine tåler ull fint, men jeg har ikke hatt særlig sansen for å la dem gå i ullundertøy ute eller i bhg pga det ikke er "påkledd" nok, det er dyrt og ser ikke fint ut. Samtidig reagerte datteren min på ull da hun var liten, så det ble bare Ikke en greie for oss. Det var også lettere å kle av om det ble for varmt når vi skulle inn et sted. Men nå har de fått et par ullsett hver og det kan være ganske praktisk de dagene vi skal på tur og ikke skal kle av seg. Anonymkode: 77294...b28 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #4 Skrevet 26. august 2023 Datteren vår hater ull, så da er det vanlige strønpebukser og så fleeceklær over når hun skal ut. Hun er supervarm av seg og fryser aldri. Anonymkode: d8d5f...ec8 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #5 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har egentlig bare brukt joggebukse på sønnen min og tights på datteren min. Hm selger forede tights om vinteren.. Så har jeg heller hatt tykke ullbukser over. Barna mine tåler ull fint, men jeg har ikke hatt særlig sansen for å la dem gå i ullundertøy ute eller i bhg pga det ikke er "påkledd" nok, det er dyrt og ser ikke fint ut. Samtidig reagerte datteren min på ull da hun var liten, så det ble bare Ikke en greie for oss. Det var også lettere å kle av om det ble for varmt når vi skulle inn et sted. Men nå har de fått et par ullsett hver og det kan være ganske praktisk de dagene vi skal på tur og ikke skal kle av seg. Anonymkode: 77294...b28 Blir det ikke veldig klumpete og upraktisk med joggebukse under vinterdress? Anonymkode: 3abb0...db9 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #6 Skrevet 26. august 2023 Går i ett lag bomullsklær som er enkelt å få under mellomlag av ull og/eller yttertøy. Eldste elsket ullundertøy og gikk helst i bare det i barnehagen(uten noe over), så tipper jeg bare bytter ut det med tynne bomullsklær til yngste og har litt varmere/tykkere mellomlag. Vi har det godt og varmt hjemme, og det er varmt inne i bhg om vinteren, så blir for varmt med flere lag. Anonymkode: b7999...807
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #7 Skrevet 26. august 2023 Helt vanlig bomull, ett lag. Hun trengte ikke mer - hun skulle strengt tatt ofte hatt mindre siden det var godt og varmt i barnehagen. Anonymkode: 30b3e...d44 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #8 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Blir det ikke veldig klumpete og upraktisk med joggebukse under vinterdress? Anonymkode: 3abb0...db9 Nei, vinterdresser er ikke så trange. Synes det er uting å gå i ullundertøy uten noe over og er det ikke så kaldt brød vi oss ikke så mye om ull. Oftere ull på overkroppen under t-skjorte, men vanlig bukse/joggebukse på sønnen og tights under kjole på datteren. Heller ikke kjole ble klumpete under vinterdressen. Ungene bodde noen år steder hvor det ble -30 om vinteren og var ute i -20 i barnehagen, og ullhysteriet var ikke like stort der som man hører om på KG, mine frøs ikke da heller. Anonymkode: 172ed...db6 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #9 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei, vinterdresser er ikke så trange. Synes det er uting å gå i ullundertøy uten noe over og er det ikke så kaldt brød vi oss ikke så mye om ull. Oftere ull på overkroppen under t-skjorte, men vanlig bukse/joggebukse på sønnen og tights under kjole på datteren. Heller ikke kjole ble klumpete under vinterdressen. Ungene bodde noen år steder hvor det ble -30 om vinteren og var ute i -20 i barnehagen, og ullhysteriet var ikke like stort der som man hører om på KG, mine frøs ikke da heller. Anonymkode: 172ed...db6 Ullhysteri liksom 🤦🏻♀️ Anonymkode: 5ba63...139 7 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #10 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ullhysteri liksom 🤦🏻♀️ Anonymkode: 5ba63...139 Ja, ullhysteri. Enkelte snakker som om det er livsfarlig å ikke kle ungene i ull fra topp til tå fra innerst til ytterst så snart gradestokken faller under ti pluss, og nekter å akseptere at mange barn fint kan holde seg mer enn varme nok i bomull - for ikke å snakke om at noen blir for varme i ullundertøy. Det er en tilnærmet religiøs beundring for dette fantastiske materiale, med en misjonering av fanatiske proporsjoner som mest ligner religiøs ekstremisme fra de verste. Anonymkode: 30b3e...d44 14 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #11 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, ullhysteri. Enkelte snakker som om det er livsfarlig å ikke kle ungene i ull fra topp til tå fra innerst til ytterst så snart gradestokken faller under ti pluss, og nekter å akseptere at mange barn fint kan holde seg mer enn varme nok i bomull - for ikke å snakke om at noen blir for varme i ullundertøy. Det er en tilnærmet religiøs beundring for dette fantastiske materiale, med en misjonering av fanatiske proporsjoner som mest ligner religiøs ekstremisme fra de verste. Anonymkode: 30b3e...d44 Ull har kvaliteter snnet tøy ikke har! Anonymkode: 5ba63...139 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #12 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ull har kvaliteter snnet tøy ikke har! Anonymkode: 5ba63...139 For all del. Det er likevel ikke riktig materiale for folk som er allergiske eller som blir for varme. Anonymkode: 30b3e...d44 7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #13 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For all del. Det er likevel ikke riktig materiale for folk som er allergiske eller som blir for varme. Anonymkode: 30b3e...d44 Vel de finnes i forskjellige tykkelser da og noen allergikere tåler de med bomull innerst så det blir feil set du sier Anonymkode: 5ba63...139 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #14 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vel de finnes i forskjellige tykkelser da og noen allergikere tåler de med bomull innerst så det blir feil set du sier Anonymkode: 5ba63...139 Det er fortsatt ikke riktig materiale for allergikere som ikke tåler ull med bomull innerst, eller de som blir for varme i tynt ullundertøy. Anonymkode: 30b3e...d44 7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #15 Skrevet 26. august 2023 ^ Allergi er en ting, men man kan ikke bli for varm i tynt ullundertøy. Forskjellen å ha på bomull i en slik situasjon er at man med bomullen går rundt våt og i ullen er man tørr. Anonymkode: 7f2e4...677 3 1
Veggdyret Skrevet 26. august 2023 #16 Skrevet 26. august 2023 Vi bruker tynn genser og strømpebukse i bomull, så bukser og jakker i fleece, pluss ullsokker. Votter med fleece-fôr og stikkede luer i bomullsgarn. Barnet får kraftig eksem dersom det har våt ull mot hud mer enn et par minutter. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #17 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ^ Allergi er en ting, men man kan ikke bli for varm i tynt ullundertøy. Forskjellen å ha på bomull i en slik situasjon er at man med bomullen går rundt våt og i ullen er man tørr. Anonymkode: 7f2e4...677 Så når jentungen som toåring ble rød av varme og fikk forhøyet kroppstemperatur med ullundertøy så var det innbilning, mener du? Anonymkode: 30b3e...d44 5 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #18 Skrevet 26. august 2023 Min klødde voldsomt når han brukte ull,så vi hadde litt forskjellig superundertøy,bambus,og bomull. Også kunne han bruke ull-og silkeblanding,og ull med bomullsfor. Brukte strikkede ullbukser utenpå,men ullgenser takla han ikke,for det klødde i halsen,så da ble det fleece. Anonymkode: a1a43...8c0
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #19 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er fortsatt ikke riktig materiale for allergikere som ikke tåler ull med bomull innerst, eller de som blir for varme i tynt ullundertøy. Anonymkode: 30b3e...d44 Helt opplagt at man ikke tar på seg ull når man er allergisk, jeg er selvsagt enig i den. Men det er jo bare tull at all ull er «for vamt» for noen . Det er ikke sånn at ull varmer unikt mye. En trøye i tynn sommerull har ikke noe bedre isolasjonsevne enn bomull. MEN - Hele poenget er at hvis man har kledd seg slik at det er behagelig å være ute, og man øker aktiviteten slik at man svetter, så vil ullen «drenere» slik st det ikke ligger fuktige klær rett mot kroppen. En bomullstrøye vil bli våt/klam, og når du da etterpå senker aktiviteten (for å spise f.eks) vil du ha våte, kalde klær mot huden, som blir kjølig i minusgradene ute og du vil bli veldig kald. Eller i det minste er det klamt og ubehagelig. Ergo - benytter du en tynn deilig sommerull på et varmt barn vil det garantert være med behagelig, og lettere å skifte mellom høy og lav aktivitet. Om man ikke ønsker å bruke ull er det selvsagt helt i orden, det velger man selv. Men å si at man ikke kan bruke noe som helst ull generelt fordi man er for varm - det er direkte feil. Da har du brukt for tykke plagg… Anonymkode: e4fa4...ad8 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #20 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt vanlig bomull, ett lag. Hun trengte ikke mer - hun skulle støyim gt tatt ofte hatt mindre siden det var godt og varmt i barnehagen. Anonymkode: 30b3e...d44 Det er jo ute man har behov for ullundertøy innerst når det er kaldt ute. Anonymkode: 3abb0...db9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå