AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #1 Skrevet 26. august 2023 Tenker spesielt når man er kvinne mellom 25-40. Har i flere tilfeller hørt om damer som ikke aktivt lette etter kjæreste, og plutselig bare dukket en mann opp som sjekket de opp, og vips så var de kjærester. Helt uten å bruke sjekke-apper. Så da må det være en myte at man må være aktiv selv 🤭 Og dette med at man MÅ ha det bra med seg selv og man MÅ ha masse spennende interesser og et svært godt liv før man får kjæreste. Har sett eksempler på at dette ikke stemmer. Vet om en dame midt i 30-åra som flyttet fra samboeren, leide en gammel to-roms, hun satt bare hjemme og så TV og spiste ofte snop og trente lite. Det gikk vel 3-4 måneder etter bruddet, så var hun forelsket og hadde ny samboer innen 1/2 år etter bruddet. Så, mange myter ute og går? Anonymkode: a08b0...31c 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #2 Skrevet 26. august 2023 Hvis man ikke er så veldig kresen så er det lett. Anonymkode: 75f6b...e7f 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #3 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenker spesielt når man er kvinne mellom 25-40. Har i flere tilfeller hørt om damer som ikke aktivt lette etter kjæreste, og plutselig bare dukket en mann opp som sjekket de opp, og vips så var de kjærester. Helt uten å bruke sjekke-apper. Så da må det være en myte at man må være aktiv selv 🤭 Og dette med at man MÅ ha det bra med seg selv og man MÅ ha masse spennende interesser og et svært godt liv før man får kjæreste. Har sett eksempler på at dette ikke stemmer. Vet om en dame midt i 30-åra som flyttet fra samboeren, leide en gammel to-roms, hun satt bare hjemme og så TV og spiste ofte snop og trente lite. Det gikk vel 3-4 måneder etter bruddet, så var hun forelsket og hadde ny samboer innen 1/2 år etter bruddet. Så, mange myter ute og går? Anonymkode: a08b0...31c Det går vel rett og slett på at man øker sjansene sine om man er aktiv. Ikke at det er umulig. Anonymkode: cf8b5...636
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #4 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og dette med at man MÅ ha det bra med seg selv og man MÅ ha masse spennende interesser og et svært godt liv før man får kjæreste. Har sett eksempler på at dette ikke stemmer. Vet om en dame midt i 30-åra som flyttet fra samboeren, leide en gammel to-roms, hun satt bare hjemme og så TV og spiste ofte snop og trente lite. Det gikk vel 3-4 måneder etter bruddet, så var hun forelsket og hadde ny samboer innen 1/2 år etter bruddet. Så, mange myter ute og går? Anonymkode: a08b0...31c Det eksempelet ditt viser jo at hun mest sannsynlig ikke var i stand til å ta helt vare på seg selv, hun hadde det kanskje ikke helt bra med seg selv og trengte noen å være sammen med for å ha et bedre liv. Når man har sånt behov for forhold så velger man kanskje litt ukritisk eller faller for de som bombarderer deg med komplimenter, og kjærlighet, så endrer det seg kabskje over tid til ikke såå gøy.. Anonymkode: 9d87f...0e8 5 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #5 Skrevet 26. august 2023 Kvinner må ikke gjøre så mye selv. De må bare være synlige ett eller annet sted, så vil det alltid dukke opp noen menn som kan være interessert. Anonymkode: a614a...ef7 3 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #6 Skrevet 26. august 2023 Alle jeg har vært i forhold med er folk jeg har blitt kjent med i forskjellige settinger uten å lete etter kjærest, og så har vi fått et godt øye for hverandre «tilfeldigvis». Så har jo forsåvidt ikke gjort noe direkte, men man må jo selvfølgelig bli kjent på et eller annet vis 😅 Men aldri bært på noe online-dating, speeddating, singeltreff e.l. Men vi hadde jo ikke fått et godt øye til hverandre dersom vi ikke hadde pratet og blitt kjent, og oppdaget at vi hadde kjemi, samme humor, like referanser etc. Hun du refererer til må jo også ha truffet den nye et sted, han gikk vel ikke rundt tilfeldig og banket på dører? 😅 Anonymkode: 20712...509 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #7 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kvinner må ikke gjøre så mye selv. De må bare være synlige ett eller annet sted, så vil det alltid dukke opp noen menn som kan være interessert. Anonymkode: a614a...ef7 Men hvor stor er sjansen for at dette er noen de passer med? Det er mye dårlige forhold rundt forbi, der folk har blitt sammen av overfladiske grunner. Så klager de på hver sin kant om alt mellom himmel og jord.. Så sitter man og hører på de og tenker hvor innlysende det er at de er en dårlig match, for «alt» han gjør er galt, eller hun «maser» hele tiden…. Forhold handler ikke bare å få tak i noen, det er jo forhåpentligvis noen man skal dele livet sitt med - på godt og vondt. Anonymkode: 20712...509
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #8 Skrevet 26. august 2023 Som at de lever livet sitt, er sosial å blir litt kjent her å der, hilser på menn, åsså blir det kjæreste? Det er jo å gjøre noe? Slik var det jo før også Noen er sikkert attraktive nok til at menn kan ta kontakt med dem av å se dem gå på gata, men tror det er lettere med å være i kontekst situasjoner med menn. Det krever også et mot jeg syns det virker som menn har mindre av her i Norge, å bare gå opp til noen. Det kommer ikke til å dukke opp en mann ut fra intet til meg merker jeg, å jeg bruker samme taktikk som denne damen. Hun var vel veldig søt, så han bare måtte bli kjennt, eller så hadde hun kontakt med menn selv om det ikke virket sånn, å med rett mann. Anonymkode: b6831...c1a 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #9 Skrevet 26. august 2023 Som nevnt over så er jo dette med at man ikke trenger gjøre noe kun relevant for kvinner, og kun fordi menn får ting til å skje. Noen må jo aktivt foreta seg noe. Anonymkode: 639af...075 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #10 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tenker spesielt når man er kvinne mellom 25-40. Har i flere tilfeller hørt om damer som ikke aktivt lette etter kjæreste, og plutselig bare dukket en mann opp som sjekket de opp, og vips så var de kjærester. Helt uten å bruke sjekke-apper. Så da må det være en myte at man må være aktiv selv 🤭 Og dette med at man MÅ ha det bra med seg selv og man MÅ ha masse spennende interesser og et svært godt liv før man får kjæreste. Har sett eksempler på at dette ikke stemmer. Vet om en dame midt i 30-åra som flyttet fra samboeren, leide en gammel to-roms, hun satt bare hjemme og så TV og spiste ofte snop og trente lite. Det gikk vel 3-4 måneder etter bruddet, så var hun forelsket og hadde ny samboer innen 1/2 år etter bruddet. Så, mange myter ute og går? Anonymkode: a08b0...31c Du har to eksempler, og dermed må alt annet og andre menneskers liv og tilfeller bare være en myte? Fordi denne kvinnen du kjente til satt hjemme og spiste godteri og fikk seg kjæreste likevel, så kan alle gjøre det? Det minsker ikke sjansene dine for å treffe en ny potensiell kjæreste, tror du? For å ta noe lignende. En kvinne jeg kjenner, skilte seg fra mannen sin, og flyttet for seg selv. Lite sosialt liv. Så var hun på besøk i hjembyen, gikk en tur på dagligvarebutikken for å handle og mellom radene møtte hun plutselig på ungdomskjæresten fra tenårene. Gnisten tentes på nytt og de ble kjærester og senere samboere i hjembyen. Jeg går ikke rundt og tror at alle møter kjærestene sine i dagligvarebutikken av den grunn, selv om jeg vet om ett eksempel.... Anonymkode: c8025...986 1
Trolltunge Skrevet 26. august 2023 #11 Skrevet 26. august 2023 (endret) Å finne kjærlighet er ikke enkelt. Ikke for kvinner heller. Noen få er heldige med å treffe en god partner fort og enkelt, men for de fleste krever det innsats ja. Synes det er helt merkelig at folk skal tro noe annet. Hele forventningen om at man burde kunne finne noen veldig fort og enkelt, som noen kvinner og noen menn virker å ha, er bak mål, og virker mest som et nymotens påfunn som har dukket opp etter at det meste annet er blitt så lett tilgjengelig på Internett. De fleste mennesker passer ikke sammen, og derfor er det totalt ulogisk at det skal være enkelt å finne sin partner. Folk som tror at det skal være slik bør få bedre realitetsorientering. Å finne den rette er ikke engang enkelt for svært attraktive kvinner. Å finne en feil er det ingen som ønsker, og de fleste vil alltid være feil, fordi det er så mange faktorer som skal klaffe. Endret 26. august 2023 av Trolltunge 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #12 Skrevet 26. august 2023 Finne en kjæreste er ikke så vanskelig. Finne kjærlighet derimot, det krever noe av begge parter. Anonymkode: c0004...e57 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #13 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tenker spesielt når man er kvinne mellom 25-40. Har i flere tilfeller hørt om damer som ikke aktivt lette etter kjæreste, og plutselig bare dukket en mann opp som sjekket de opp, og vips så var de kjærester. Helt uten å bruke sjekke-apper. Så da må det være en myte at man må være aktiv selv 🤭 Og dette med at man MÅ ha det bra med seg selv og man MÅ ha masse spennende interesser og et svært godt liv før man får kjæreste. Har sett eksempler på at dette ikke stemmer. Vet om en dame midt i 30-åra som flyttet fra samboeren, leide en gammel to-roms, hun satt bare hjemme og så TV og spiste ofte snop og trente lite. Det gikk vel 3-4 måneder etter bruddet, så var hun forelsket og hadde ny samboer innen 1/2 år etter bruddet. Så, mange myter ute og går? Anonymkode: a08b0...31c I det første tilfellet ditt gjelder det alle, uansett kjønn og alder, man må bare være åpen for at ting kan utvikle seg. Jeg bruker Tinder av flere grunner, men samtidig matcher jeg best med de som ikke helt vet hva de ser etter, eller gir inntrykk av det i hvert fall. Men ja, det oppstår garantert søt musikk utenfor digital sjekking, men man må være innstilt på å gi av seg selv når muligheten byr seg. Det siste eksempelet ditt er unntaket som bekrefter regelen. Det er over en million single i Norge. For det første heter det seg at krake søker make, mens andre igjen er seriemonogame, noen takler ikke være alene, andre har vært alene alt for lenge, og finner man til slutt noen man kommer tålelig overens med så gir man kanskje ubevisst litt etter. Selv heller jeg mot damer som har det bra med seg selv. Interessene trenger for all del ikke være spennende så lenge hun engasjerer seg for noe og vi er på bølgelengde når det gjelder visse syn på livet. Anonymkode: abffe...5f6 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #14 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tenker spesielt når man er kvinne mellom 25-40. Har i flere tilfeller hørt om damer som ikke aktivt lette etter kjæreste, og plutselig bare dukket en mann opp som sjekket de opp, og vips så var de kjærester. Helt uten å bruke sjekke-apper. Så da må det være en myte at man må være aktiv selv 🤭 Og dette med at man MÅ ha det bra med seg selv og man MÅ ha masse spennende interesser og et svært godt liv før man får kjæreste. Har sett eksempler på at dette ikke stemmer. Vet om en dame midt i 30-åra som flyttet fra samboeren, leide en gammel to-roms, hun satt bare hjemme og så TV og spiste ofte snop og trente lite. Det gikk vel 3-4 måneder etter bruddet, så var hun forelsket og hadde ny samboer innen 1/2 år etter bruddet. Så, mange myter ute og går? Anonymkode: a08b0...31c Jeg har aldri latt meg «sjekke opp». Det har alltid vært fullstendig uinteressant. De gangene det har vært en jeg har likt, så har jeg selv gjort noe med det. Fått det som jeg vil hver gang 😂💃🏼 Han som er min samboer i dag feks. Fikk tak i nummeret hans og sendte en sms. Det ble date, og vi er nå samboere og forlovet. Det er jo så lett💃🏼💁🏼♀️ Anonymkode: 2b47d...ca1 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #15 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men hvor stor er sjansen for at dette er noen de passer med? Det er mye dårlige forhold rundt forbi, der folk har blitt sammen av overfladiske grunner. Så klager de på hver sin kant om alt mellom himmel og jord.. Så sitter man og hører på de og tenker hvor innlysende det er at de er en dårlig match, for «alt» han gjør er galt, eller hun «maser» hele tiden…. Forhold handler ikke bare å få tak i noen, det er jo forhåpentligvis noen man skal dele livet sitt med - på godt og vondt. Anonymkode: 20712...509 Rundt forbi? Anonymkode: 11ac3...ade
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #16 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Rundt forbi? Anonymkode: 11ac3...ade Skal det skrives i ett, rundtforbi? Jeg er faktisk ikke sikker på hva som er riktig 😅 Anonymkode: 20712...509
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #17 Skrevet 26. august 2023 Ikke hvis du er dame. Søren så lett de har det på dating markedet, men ikke deres feil at menn oppfører seg som hyperaktive kåte apekatter Skulle ønske damer gjorde det samme, ihvertfall litt mer. Anonymkode: 58347...f84
KallePils Skrevet 26. august 2023 #18 Skrevet 26. august 2023 Og noen vinner stort i Lotto. Men de fleste av oss må faktisk jobbe for salt i grøten. Defensivt men smart å satse på sistnevnte.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #19 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ikke hvis du er dame. Søren så lett de har det på dating markedet, men ikke deres feil at menn oppfører seg som hyperaktive kåte apekatter Skulle ønske damer gjorde det samme, ihvertfall litt mer. Anonymkode: 58347...f84 Noen damer, ikke alle. Anonymkode: b6831...c1a
Gjest Hoia Skrevet 26. august 2023 #20 Skrevet 26. august 2023 Tildeling og tilrettelegging av kjæresteforhold er kun for en gruppe mennesker. Jeg hadde blitt skeptisk til om noen plutselig bare dukket opp en spirrrevipp. Så det krever en egeninnsats! Uansett hvordan man er og ser ut, er det vanlig å ikke treffe på første forsøk, en må tåle avslag, og også gi avslag. For vanlige mennesker skal ikke en parter inneha en "foreldrerolle" som kjenner dine preferanser på forhånd! Ord skaper en trygg havn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå