AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #1 Skrevet 26. august 2023 Norske lover er jo helt på tryne min ex har kontakt og besøksforbud pga vold, barnet mitt sitt forbud går ut snart, men mitt er enda lenge til det går ut. Jeg kan mye rundt lover og regler men selv barnevernet sier i min sak at selv om far er siktet for vold så er det viktig at jeg tilrettelegger for samvær. Jeg hater å sende barnet på samvær, dette har jeg sagt til advokat, barnevern, barnehuset, fvk. Men så lenge far ikke har dom får jeg beskjed at jeg må vise at jeg tilrettelegger for samvær og vise at jeg samarbeider. BF har vært tydelig på fvk at han ønsket lite samvær, men idet han fant ut at han ville ha mer samvær virker det som fvk har glemt at barnefar ropte å skrek til meg og nektet og godta alle forslag om samvær for det var for mye. Når BF sa han ville ha mer, var det forventet at jeg ga han det. jeg nektet for det var ikke det beste for barnet og bestemte at barnet skulle ha samvær 2 ganger i uka, med kun dagssamvær. det jeg lurer på er hvordan gjennomføre samvær? Pga forbudet kan han ikke kontakte meg, hvem er det som blir brukt ved overlevering når det er kontaktforbud? Videre vet jeg at han bruker barnet til å få informasjon om meg, barnet vet det også, så har trygget barnet på at det har ingen hemmeligheter, spør far om noe kan hen svare uten begrensing. Har snakket med bup og di mener barnet ikke skal ha kontakt med far men får ikke hjelp til å få gjennomslag for dette, føler på meg at jeg og barnet kommer ut av dette som tapere for jeg får beskjed at jeg må tilrettelegge for samvær, i samme setning får jeg beskjed at det er omsorgssvikt å sende barnet til far🙄 vet at innlegget mitt er rotete, men det er like forståelig som samtaler med instanser som er laget for å beskytte barn, selv barnevernet anbefalte samvær for di mente far ikke ville være voldelig mot barnet siden han har en siktelse på seg, selv om barnet er preget etter hvert samvær for BF bruker barnet til å snakke stygt om meg og hente informasjon om meg og dette påvirker barnet. jeg sitter igjen å føler st jeg og barnet mitt er tapere i saken, vil man være slem skal alt tilrettelegges for at man kanskje blir snill en gang, men bruker man nebb og klør for å beskytte barna, ja da blir man motarbeidet, er så fortvilet Anonymkode: 4ff63...f39 7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #2 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Norske lover er jo helt på tryne min ex har kontakt og besøksforbud pga vold, barnet mitt sitt forbud går ut snart, men mitt er enda lenge til det går ut. Jeg kan mye rundt lover og regler men selv barnevernet sier i min sak at selv om far er siktet for vold så er det viktig at jeg tilrettelegger for samvær. Jeg hater å sende barnet på samvær, dette har jeg sagt til advokat, barnevern, barnehuset, fvk. Men så lenge far ikke har dom får jeg beskjed at jeg må vise at jeg tilrettelegger for samvær og vise at jeg samarbeider. BF har vært tydelig på fvk at han ønsket lite samvær, men idet han fant ut at han ville ha mer samvær virker det som fvk har glemt at barnefar ropte å skrek til meg og nektet og godta alle forslag om samvær for det var for mye. Når BF sa han ville ha mer, var det forventet at jeg ga han det. jeg nektet for det var ikke det beste for barnet og bestemte at barnet skulle ha samvær 2 ganger i uka, med kun dagssamvær. det jeg lurer på er hvordan gjennomføre samvær? Pga forbudet kan han ikke kontakte meg, hvem er det som blir brukt ved overlevering når det er kontaktforbud? Videre vet jeg at han bruker barnet til å få informasjon om meg, barnet vet det også, så har trygget barnet på at det har ingen hemmeligheter, spør far om noe kan hen svare uten begrensing. Har snakket med bup og di mener barnet ikke skal ha kontakt med far men får ikke hjelp til å få gjennomslag for dette, føler på meg at jeg og barnet kommer ut av dette som tapere for jeg får beskjed at jeg må tilrettelegge for samvær, i samme setning får jeg beskjed at det er omsorgssvikt å sende barnet til far🙄 vet at innlegget mitt er rotete, men det er like forståelig som samtaler med instanser som er laget for å beskytte barn, selv barnevernet anbefalte samvær for di mente far ikke ville være voldelig mot barnet siden han har en siktelse på seg, selv om barnet er preget etter hvert samvær for BF bruker barnet til å snakke stygt om meg og hente informasjon om meg og dette påvirker barnet. jeg sitter igjen å føler st jeg og barnet mitt er tapere i saken, vil man være slem skal alt tilrettelegges for at man kanskje blir snill en gang, men bruker man nebb og klør for å beskytte barna, ja da blir man motarbeidet, er så fortvilet Anonymkode: 4ff63...f39 Kan få utnevt en annen person som har kontakt med far. Er i slek5 med en der mira er voldelig mot faren ved henting og levering. Hun fikk besøksforbud en periode og da var det andre som hadde overlevering. Ble utnevnt en i familien hans. Nå etterpå, er det alltid med noen på overlevering eller henting. Og voldsalarm Anonymkode: 3a8d5...f69
Sara222 Skrevet 26. august 2023 #3 Skrevet 26. august 2023 Jeg synes så synd på deg. Enig, systemet er helt forferdelig. Mødre ( og fedre) som er bekymret for barna sine blir møtt med mistenksomhet og anklager om at de er negative og ikke forstår barns behov for kontakt med far, av folk som ikke skjønner noe om vold. Jeg tror det er en voksende forståelse av at dette er en skandale, men dessverre er ikke denne forståelsen utbredt nok ennå. Jeg ville tatt kontakt med advokat, og snakket med krisesenter. Også kan du snakke med Din vei ut, de har en hjelpetelefon. Du kan også lese denne artikkelen. Ikke gi deg, dine instinkter er helt riktige- det er systemet det er noe galt med. https://oda.oslomet.no/oda-xmlui/bitstream/handle/11250/3052841/Bredal og Stefansen 2022.pdf?sequence=4&isAllowed=y 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #4 Skrevet 26. august 2023 Trodde barnevernet tvangsflytter barn til fosterhjem uten grunn her i Norge? Hvordan kan de presse på samvær med en voldelig far? Anonymkode: 8b1f5...9ed
Sara222 Skrevet 26. august 2023 #5 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Trodde barnevernet tvangsflytter barn til fosterhjem uten grunn her i Norge? Hvordan kan de presse på samvær med en voldelig far? Anonymkode: 8b1f5...9ed Nei, det er helt utrolig. Med en gang man kommer inn på feltet barnefordeling og samvær så står ideen om at barna alltid har godt av å ha kontakt med begge foreldre ( vanligvis fedre) utrolig sterkt. Da er det som om volden forsvinner, og man tenker foreldrekonflikt i stedet: Begge parter har skyld i konflikten og må jobbe med å være positive til hverandre.. Som noen fra alternativ til vold sa, det er helt skandaløst at systemet fungerer sånn, og med mindre du har direkte erfaring med det selv, så er det vanskelig å tror på at det faktisk er sant. 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #6 Skrevet 26. august 2023 Det er helt latterlig! Har vært i samme situasjon. "Du må tilrettelegge for samvær, kan ikke nekte samvær med far, det er ditt ansvar at det går ordentlig for seg og må passe på at barnet er sikkert". Far hadde også besøksforbud mot meg en periode. Da fikk vi vedtak på at far kunne kontakte en spesifikk person i min familie, når det dreide som om barna, og den personen henvendte seg da til meg. Samvær ble i den gjennomført hos hans familie, enten ved at familien hans eller min leverte og hentet barnet. Han har roet seg nå, men har fortsatt kun dagssamvær. Jeg nekter overnatting før jeg er 100% sikker på at far Takler det og får kontroll på seg selv. Om han går til sak mot meg angående dette, så tar jeg det når det kommer. Jeg vet helt ærlig ikke hva man kan gjøre, men du har rett å stanse samvær om det er skadelidende for barnet, men da bør du ha bevis for det. Eventuelt gå til sak. Er helst det jeg skulle gjort, men har ikke råd. Kontaktet advokat tidligere, sykt dyrt. Anonymkode: f890d...375 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #7 Skrevet 26. august 2023 Har ikke mye sympati med foreldrene som har satt barna i situasjonen.barna som har rett på samvær. Blir vel barnevernet, tilsyn osv. Fått inntrykk av at det er kokain mødre som blir sammen med kriminelle bolere som sliter med de dilemmaene der, som er utenkelig for vanlige folk , lærer heller aldri når det gjelder valg av partner. Anonymkode: 98074...acf
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #8 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Har ikke mye sympati med foreldrene som har satt barna i situasjonen.barna som har rett på samvær. Blir vel barnevernet, tilsyn osv. Fått inntrykk av at det er kokain mødre som blir sammen med kriminelle bolere som sliter med de dilemmaene der, som er utenkelig for vanlige folk , lærer heller aldri når det gjelder valg av partner. Anonymkode: 98074...acf Oh, my sweet summer child… Anonymkode: 84d90...e48 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #9 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Oh, my sweet summer child… Anonymkode: 84d90...e48 Rest my case Sålenge fjollene med duckface sprer beina for kriminelle med tribals i trynet vil det stort sett være behov for barnevern og krisesenter. Tragisk at det er barn oppi det kaoset. Somregel er kriminelle gode mot barna sine sålenge de ikke er rusa eller skal hevne seg via barna. Anonymkode: 98074...acf
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #10 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Rest my case Sålenge fjollene med duckface sprer beina for kriminelle med tribals i trynet vil det stort sett være behov for barnevern og krisesenter. Tragisk at det er barn oppi det kaoset. Somregel er kriminelle gode mot barna sine sålenge de ikke er rusa eller skal hevne seg via barna. Anonymkode: 98074...acf Vet ikke hva du har opplevd i livet som gjør at du er så innsnevret som du virker som😂😂 Det er vel sant det du sier da at det er kun slike folk som får problemer, hos seg selv kjenner man vel andre. Anonymkode: 4ff63...f39 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #11 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Rest my case Sålenge fjollene med duckface sprer beina for kriminelle med tribals i trynet vil det stort sett være behov for barnevern og krisesenter. Tragisk at det er barn oppi det kaoset. Somregel er kriminelle gode mot barna sine sålenge de ikke er rusa eller skal hevne seg via barna. Anonymkode: 98074...acf Kom deg ut av kjelleren til mamma. Troll Anonymkode: 8b1f5...9ed
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #12 Skrevet 26. august 2023 Du må kreve at samvær er under tilsyn. Du kan møte tilsynsperson og be hen ta med barnet til samværet. Når fuckings rettssystem og bv ønsker at psykopater og potensielt farlige folk skal ha samvær, så får de faen meg stille opp med midler. Anonymkode: 8a477...bb8
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #13 Skrevet 26. august 2023 Du må vel gå til sak? Det fikk ihvertfall jeg beskjed om hvis far skulle ha samvær med tilsyn og det skulle være en annen enn meg som var tilstede. Da kan dere bli enig om samvær i retten og kommunikasjonen går via tilsynspersonen. Tragisk ja! Må være vondt å stå I Anonymkode: 7ba94...6fa 1
Smascha Skrevet 26. august 2023 #14 Skrevet 26. august 2023 Kan ikkje BV sjølv vere dei som står for overlevering og kontakt ellers?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #15 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du må kreve at samvær er under tilsyn. Du kan møte tilsynsperson og be hen ta med barnet til samværet. Når fuckings rettssystem og bv ønsker at psykopater og potensielt farlige folk skal ha samvær, så får de faen meg stille opp med midler. Anonymkode: 8a477...bb8 send med diagnosen og rullebladet som vedlegg til barnevernet så ordner det seg sikkert Anonymkode: 98074...acf
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #16 Skrevet 26. august 2023 Smascha skrev (2 timer siden): Kan ikkje BV sjølv vere dei som står for overlevering og kontakt ellers? Samme hvem som leverer. Barnet må være med en farlig og voldelig far. Anonymkode: 8b1f5...9ed
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #17 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Norske lover er jo helt på tryne min ex har kontakt og besøksforbud pga vold, barnet mitt sitt forbud går ut snart, men mitt er enda lenge til det går ut. Jeg kan mye rundt lover og regler men selv barnevernet sier i min sak at selv om far er siktet for vold så er det viktig at jeg tilrettelegger for samvær. Jeg hater å sende barnet på samvær, dette har jeg sagt til advokat, barnevern, barnehuset, fvk. Men så lenge far ikke har dom får jeg beskjed at jeg må vise at jeg tilrettelegger for samvær og vise at jeg samarbeider. BF har vært tydelig på fvk at han ønsket lite samvær, men idet han fant ut at han ville ha mer samvær virker det som fvk har glemt at barnefar ropte å skrek til meg og nektet og godta alle forslag om samvær for det var for mye. Når BF sa han ville ha mer, var det forventet at jeg ga han det. jeg nektet for det var ikke det beste for barnet og bestemte at barnet skulle ha samvær 2 ganger i uka, med kun dagssamvær. det jeg lurer på er hvordan gjennomføre samvær? Pga forbudet kan han ikke kontakte meg, hvem er det som blir brukt ved overlevering når det er kontaktforbud? Videre vet jeg at han bruker barnet til å få informasjon om meg, barnet vet det også, så har trygget barnet på at det har ingen hemmeligheter, spør far om noe kan hen svare uten begrensing. Har snakket med bup og di mener barnet ikke skal ha kontakt med far men får ikke hjelp til å få gjennomslag for dette, føler på meg at jeg og barnet kommer ut av dette som tapere for jeg får beskjed at jeg må tilrettelegge for samvær, i samme setning får jeg beskjed at det er omsorgssvikt å sende barnet til far🙄 vet at innlegget mitt er rotete, men det er like forståelig som samtaler med instanser som er laget for å beskytte barn, selv barnevernet anbefalte samvær for di mente far ikke ville være voldelig mot barnet siden han har en siktelse på seg, selv om barnet er preget etter hvert samvær for BF bruker barnet til å snakke stygt om meg og hente informasjon om meg og dette påvirker barnet. jeg sitter igjen å føler st jeg og barnet mitt er tapere i saken, vil man være slem skal alt tilrettelegges for at man kanskje blir snill en gang, men bruker man nebb og klør for å beskytte barna, ja da blir man motarbeidet, er så fortvilet Anonymkode: 4ff63...f39 Hadde dette en stund selv. Vi hadde en av besteforeldrene som tok seg av henting og levering begge veier. Informasjon om hva barnet hadde gjort ble gitt gjennom besteforelder. For vår del så var far aldri stygg mot barnet, sa aldri stygge ting i barnets nærvær osv. Så det føltes ikke utrygt å sende barnet dit, barnet var ikke alene med far i dne perioden heller. Besteforelder var alltid med. Anonymkode: 2e378...40e
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #18 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Trodde barnevernet tvangsflytter barn til fosterhjem uten grunn her i Norge? Hvordan kan de presse på samvær med en voldelig far? Anonymkode: 8b1f5...9ed Nei set gjør de ikke Anonymkode: a0a8f...715
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå