AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #1 Skrevet 25. august 2023 Jeg har flere venninner som pleier å invitere venner til bursdagsfeiringer for barna sine, altså eget selskap hvor foreldrenes venner blir invitert. Der er jo hyggelig det selvsagt, men jeg syns det blir dyrt å skulle kjøpe gaver til alle disse barna. Jeg er selv barnløs, og sånn vil det alltid være, så det er ikke sånn at vi gir til hverandres barn heller. Hvor vanlig er det å invitere vokse venner i barnas bursdag? Gir dere bursdagsgaver til alle venners barn? Anonymkode: 09e54...cda
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #2 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har flere venninner som pleier å invitere venner til bursdagsfeiringer for barna sine, altså eget selskap hvor foreldrenes venner blir invitert. Der er jo hyggelig det selvsagt, men jeg syns det blir dyrt å skulle kjøpe gaver til alle disse barna. Jeg er selv barnløs, og sånn vil det alltid være, så det er ikke sånn at vi gir til hverandres barn heller. Hvor vanlig er det å invitere vokse venner i barnas bursdag? Gir dere bursdagsgaver til alle venners barn? Anonymkode: 09e54...cda Altså, er du fadder eller bare en venn? Tror kanskje ikke det er så vanlig, hvor gamle er barna, og hvor nært forhold har du til dem? Anonymkode: 9b3e7...b3b
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #3 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Altså, er du fadder eller bare en venn? Tror kanskje ikke det er så vanlig, hvor gamle er barna, og hvor nært forhold har du til dem? Anonymkode: 9b3e7...b3b Hva er ikke vanlig mener du? Anonymkode: f81d8...5be
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #4 Skrevet 26. august 2023 Gir gaver til barna til mine nærmeste venner ja, selv om jeg ikke er invitert Anonymkode: f81d8...5be 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #5 Skrevet 26. august 2023 Vi gjør også det. Fordi vi ikke har så mye familie og vi syns det er koselig. Men, vi forventer ingen gave og sier ifra om det til gjestene. Skjønner at det blir dyrt i lengden. Anonymkode: 6f2dc...8dc
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #6 Skrevet 26. august 2023 Dette er ikke vanlig her og jeg har aldri gitt gave til venners barn (annet enn der hvor barna selv er venner med hverandre) ei heller fått gave til barna fra mine venner. Jeg skjønner godt at du synes det er dyrt, men jeg synes det er ekstremt sært å dra fram at du er barnløs som om gavegiving er et regnskap som skal gå i null. Anonymkode: 7b093...68b
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #7 Skrevet 26. august 2023 Jeg pleide invitere venner, både med og uten barn, til bursdagsfeiring fram til barna var sånn halvstore - da ble det nok med fest med deres venner. Det er ikke alltid lett å gjøre alt riktig 😅 Dersom jeg bare hadde invitert venner med barn, hadde sikkert noen syntes det var feil også… Jeg har generelt lagt meg på den linja at jeg inviterer «alle», og så kan folk heller takke nei. Anonymkode: 78c9e...ce6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #8 Skrevet 26. august 2023 Jeg gir aldri gaver til venners barn. Har heller ikke opplevd å bli invitert i deres bursdag. Vi inviterer heller ikke venner til våre barn. Det får holde med barnets venner og familie. Anonymkode: a03ba...16e
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #9 Skrevet 26. august 2023 Vi både inviterer til og blir invitert til venners barns bursdag. Nå er vi kun to i vennegjengen som har barn, og de andre er frivillig barnløse, så det blir ikke så mange bursdager da. Pleier gi for rundt 2-300 kr. Gir også til jul (både til venner og barna). Anonymkode: 45b82...716
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #10 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Altså, er du fadder eller bare en venn? Tror kanskje ikke det er så vanlig, hvor gamle er barna, og hvor nært forhold har du til dem? Anonymkode: 9b3e7...b3b Er ikke fadder. Har et nært forhold til moren, men kjenner egentlig ikke barna så godt, siden vi alltid treffes uten barn. Anonymkode: 09e54...cda
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #11 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg skjønner godt at du synes det er dyrt, men jeg synes det er ekstremt sært å dra fram at du er barnløs som om gavegiving er et regnskap som skal gå i null. Er det egentlig så sært å tenke sånn? Etter årevis med fødselsgaver og bursdagsgaver til flere venners barn? Det blir en stor sum totalt sett, og det merkes også godt på økonomien i hverdagen. Føler ikke jeg kan komme med gaver til 200kr, må liksom gi litt mer så det blir fine gaver. Syns det er koselig å gi altså, men det blir dyrt. Jeg hadde ikke gitt bursdagsgaver hvis jeg ikke hadde blitt invitert i selskap. Anonymkode: 09e54...cda 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #12 Skrevet 26. august 2023 No offense mot deg, men jeg ville nok ikke invitert barnløse i et sånt bursdagsselskap. Både fordi at de skal slippe å styre med gave (som du sier, siden du er barnløs får du jo ikke noe tilbake) og fordi det handler mer om at barna skal få en play date og ha det gøy sammen. Hadde derfor bare invitert venner med barn på samme alder, så ville jeg møtt barnløse venner/venner med eldre barn utenom😅 Anonymkode: a39f8...910 1
Gjest ti10 Skrevet 26. august 2023 #13 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er det egentlig så sært å tenke sånn? Etter årevis med fødselsgaver og bursdagsgaver til flere venners barn? Det blir en stor sum totalt sett, og det merkes også godt på økonomien i hverdagen. Føler ikke jeg kan komme med gaver til 200kr, må liksom gi litt mer så det blir fine gaver. Syns det er koselig å gi altså, men det blir dyrt. Jeg hadde ikke gitt bursdagsgaver hvis jeg ikke hadde blitt invitert i selskap. Anonymkode: 09e54...cda Men ærlig talt, da synes jeg du legger litt opp til det selv. Hvis du alltid gir så dyre gaver, og til og med til barn du nesten ikke kjenner, er det jo ikke rart at du tror har råd til det og synes det er greit. Det holder vel lenge med en gave til 200, kanskje enda rimeligere.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #14 Skrevet 26. august 2023 ti10 skrev (14 minutter siden): Men ærlig talt, da synes jeg du legger litt opp til det selv. Jeg skriver bare det jeg tenker og har tenkt på, så du trenger ikke skrive «ærlig talt». Anonymkode: 09e54...cda
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #15 Skrevet 26. august 2023 Når vi hadde barnløse venner som ga f.eks gave ved fødsel, så «ga» vårt barn en vinflaske til jul med julekort til vedkommende. Anonymkode: 235dc...3e4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå