Gå til innhold

Møtes hjemme bare for å snakke sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på én date med en kar jeg liker godt. Da gikk vi tur og snakket i flere timer. Var sikkelig koselig! Nå spurte han om jeg ville komme på besøk en dag, og snakke litt. Jeg svarte ja til det.

Men nå begynner jeg å bli litt redd for at han kanskje forventer at det skal skje noe mer enn å snakke sammen. Fikk virkelig ikke det inntrykket forrige gang, da var det jeg som tok initiativ til en klem.

Vi er i førtiårene, og begge har vært ute av markedet lenge. Jeg har ikke datet på åtte år. Hva er det som et vanlig når man dater egentlig? Jeg vil gjerne bruke tid på å bli kjent med hverandre. 

Anonymkode: b8021...55d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten tvil forventninger.

Anonymkode: a3782...218

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var singel så avtalte jeg med de på forhånd at vi ikke skulle ha sex. Jeg trenger tid for sånt. Det gikk stort sett greit. Noen prøvde seg uten å presse. Andre prøvde å presse for sex, men da var det bare å dumpe de. Next.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du er redd for at han skal ha forventninger som du ikke ønsker å innfri, så kan du avlyse hjemmedate. Du kan si at du synes det er litt tidlig å reise hjem til ham og foreslå at dere møtes ute en plass istedenfor. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Har vært på én date med en kar jeg liker godt. Da gikk vi tur og snakket i flere timer. Var sikkelig koselig! Nå spurte han om jeg ville komme på besøk en dag, og snakke litt. Jeg svarte ja til det.

Men nå begynner jeg å bli litt redd for at han kanskje forventer at det skal skje noe mer enn å snakke sammen. Fikk virkelig ikke det inntrykket forrige gang, da var det jeg som tok initiativ til en klem.

Vi er i førtiårene, og begge har vært ute av markedet lenge. Jeg har ikke datet på åtte år. Hva er det som et vanlig når man dater egentlig? Jeg vil gjerne bruke tid på å bli kjent med hverandre. 

Anonymkode: b8021...55d

Tenker at du her bør være ærlig. Si at du gjerne kommer på besøk, men at du ble usikker og hvorfor. Er han en real og seriøs mann, takler han det og gir deg et ærlig svar tilbake 

• Liker 2
Skrevet

Spiller det noen rolle om han har forventninger? Du trenger da ikke ha sex om du ikke vil

Anonymkode: 44bb8...167

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Spiller det noen rolle om han har forventninger? Du trenger da ikke ha sex om du ikke vil

Anonymkode: 44bb8...167

Men man føler presset når man sitter hjemme oss noen man ikke kjenner så godt   Ja kan si nei men da er en luremus iflg menn

Bedre å si i fra på forhånd at greit kan godt komme å prate men sex er for tidlig. Så også de vet hvor de har deg ts.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil si det kommer an på setingen.
Har dere hatt en seksuell undertone i chattingen?
Er det snakk om ett kaffebesøk kl 13 på en søndag, eller ett glass vin kl 19 lørdag?
Jeg har flere ganger møtt menn/dates for en kopp kaffe og skravling på dagtid, hvor det absolutt ikke har vært noen intensjoner om sex, ei heller hinting, kroppskontakt, eller seksuell flørting.

Anonymkode: 65554...919

• Liker 3
Skrevet (endret)
GrønnNellik68 skrev (13 timer siden):

Men man føler presset når man sitter hjemme oss noen man ikke kjenner så godt   Ja kan si nei men da er en luremus iflg menn

Bedre å si i fra på forhånd at greit kan godt komme å prate men sex er for tidlig. Så også de vet hvor de har deg ts.

Ja, jeg kan føle i de situasjoner en usikkerhet; er det fordi han vil ha sex at han inviterer meg hjem?

Så jeg har også sagt ifra på forhånd. Men synes jo egentlig at det burde være unødvendig å si ifra på forhånd. Det burde holde med å si nei der og da hvis han prøver seg.

Men som du sier, da er man luremus ifølge noen menn. Men vet du, hva så, har jeg tenkt? Hvis noen da synes jeg er luremus, hva så? Synd for dem, ja. Men da vet jeg i hvert fall at dette er ikke en jeg vil ha i mitt liv.

Tenk, har ikke vi damer full rett til å takke ja til en hyggelig invitasjon hjem til en, uten at vi må forklare oss at vi ikke vil ha sex?

Endret av exictence
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...