Gå til innhold

Ser mangen går med regnajje vanlige bukser og sko som ikke er vantette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ærlig talt ikke telle hvor mangen som gjør dette jeg bor midt i byen og overalt rundt meg på en regnfull dag ser jeg folk med regnjakke men med vanlig bukse og sko som ikke er vantette! Jeg vet det finnes vantette sneakers men folk går med converse og sko som ikke er vanntette og man hører i butikken hvor kliss disse skoene er.😅🤣 hva er greia?! Er det så for folk å ikke skille seg ut i storbyene at alle skal plenti gå med fine sko på en regnfull dag? Dem fleste gjør ikke det men VELDIG mangen.

Anonymkode: c242e...06d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal virkelig bøtte ned før jeg orker å gå med støvler. Det er så ubehagelig! Da blir jeg heller litt våt på beina. Regnjakke er topp 

Anonymkode: 5f545...e4f

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det skal virkelig bøtte ned før jeg orker å gå med støvler. Det er så ubehagelig! Da blir jeg heller litt våt på beina. Regnjakke er topp 

Anonymkode: 5f545...e4f

Jo ja men... Det finnes vanntette sneakers og joggesko da😅

Skrevet

Så sant det ikke striregner og man styrer unna sølepyttene, holder man seg som regel noenlunde tørr på asfalt så lenge man har litt solide såler. Det er begrenset hvor våte man bli på føttene fra oversiden. De fleste som går ute i byen i regnvær skal heller ikke så langt.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

Så sant det ikke striregner og man styrer unna sølepyttene, holder man seg som regel noenlunde tørr på asfalt så lenge man har litt solide såler. Det er begrenset hvor våte man bli på føttene fra oversiden. De fleste som går ute i byen i regnvær skal heller ikke så langt.

Ja den ser jeg har prøvd selv ender alltid opp med å bli våt på bena. Jeg snakker ikke bare om litt yr da da snakker jeg om skikkelig regnvær.

Skrevet
Daria skrev (3 minutter siden):

Jeg hører folk i butikken lang vei fordi skoa dems er så våte at det høres ut som dem slepper en våt fis. Våt bukse og regnjakke. Da må jeg le haha

• Liker 2
Skrevet

På det korte strekket jeg går mellom hjemme, kollektivtransport og jobb, så skal det myyye til før jeg blir våt på beina i joggesko. Så støvler brukes bare i unntakstilstand. 

Anonymkode: dbc93...6cd

Skrevet

Går aldri med støvler, og mener du seriøst at voksne folk skal gå med regnbukse? Bruker kun regnjakke når jeg går tur med hunden, ellers paraply

Anonymkode: c1130...b67

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Går aldri med støvler, og mener du seriøst at voksne folk skal gå med regnbukse? Bruker kun regnjakke når jeg går tur med hunden, ellers paraply

Helt vanlig med regnbukse på vestlandet. Det hjelper ikke særlig med paraply, siden regnet kommer fra alle retninger. Den blir også ofte revet i fillebiter. 

Jeg har lang regnjakke, vanntette sko og paraply (hvis det ikke blåser for mye). Blir fremdeles våt på buksen og veske... og jeg går type 5 minutter til bussen. 

Anonymkode: 6ed0d...b42

• Liker 2
Skrevet

Godt du har glede av å le av andre da.

Anonymkode: 96288...bf4

• Liker 2
Skrevet

Støvler er vondt å gå i. Etter 10 meter har jeg så vondt i føttene at jeg ikke klarer å gå lenger. Har et par gamle joggesko som jeg bruker i regnvær. Regnbukse bruker jeg bare når jeg sykler eller går tur med hunden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor kan ikke voksne folk bruke regnbukse? 🤔

Jeg har både regnbukse, regnjakke OG vanntette regnstøvler. Da blir jeg ikke våt i det hele tatt på de dagene det regner mye 😁

• Liker 1
Skrevet

De fleste plages nok mindre av å bli våt på beina enn å bli våt på overkroppen/hodet. Og regnbukse er jo styrete og ubehagelig å gå med. Våt på føttene er ikke så digg å bli, men vanntette sko finnes jo i alle typer sko og varianter.

Anonymkode: b1df0...bc6

• Liker 2
Skrevet

Trenger det ikke og eier ikke lenger støvler. Blir jeg våt på beina kan jeg tørke skoene på jobb. Paraply holder. Oslo har sjeldent pissvær over lang tid.

Anonymkode: 7c588...714

Skrevet

Det er jo bare vann. Ja man blir kald, men tenker at de fleste voksne mennesker kan ta besluttet for seg selv. Alle vet at risikoen er der. Skjønner ikke hva du syns er så moro? 

Anonymkode: 42163...a6f

• Liker 1
Skrevet

Bor i Trøndelag, så etter regnet kommer det sol og skoene tørker. Vi har fire årstider hver dag.

Anonymkode: 1cbc2...1b4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Bor i Trøndelag, så etter regnet kommer det sol og skoene tørker. Vi har fire årstider hver dag.

Anonymkode: 1cbc2...1b4

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo bare vann. Ja man blir kald, men tenker at de fleste voksne mennesker kan ta besluttet for seg selv. Alle vet at risikoen er der. Skjønner ikke hva du syns er så moro? 

Anonymkode: 42163...a6f

Hva er ikke komisk med folk i butikken på en pøsregnsdag med kliss gjennomvåte sko og gjennomvåte bukser med regnjakke. Ironien 🤣 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Helt vanlig med regnbukse på vestlandet. Det hjelper ikke særlig med paraply, siden regnet kommer fra alle retninger. Den blir også ofte revet i fillebiter. 

Jeg har lang regnjakke, vanntette sko og paraply (hvis det ikke blåser for mye). Blir fremdeles våt på buksen og veske... og jeg går type 5 minutter til bussen. 

Anonymkode: 6ed0d...b42

jeg føler ikke at regnbukse er mer vanlig blant voksne på Vestlandet, enn det å ikke bruke regnbukse.

Jeg bor også på Vestlandet, og er godt kjent med sidelengs regn, men jeg bruker jo ikke regnbukse med mindre jeg faktisk skal gå tur.

På vei til buss, og hverdagsærend er det helt uaktuelt. Jeg har 50 års erfaring med å vinkle paraplyen slik at jeg er beskyttet mot det verste. Jeg vet også hva slag paraply som tåler vinden, og hvordan jeg skal holde den, så den ikke blir revet i fillebiter.

Anonymkode: 9e51e...f5d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Mardina skrev (7 timer siden):

Hvorfor kan ikke voksne folk bruke regnbukse? 🤔

Jeg har både regnbukse, regnjakke OG vanntette regnstøvler. Da blir jeg ikke våt i det hele tatt på de dagene det regner mye 😁

Fordi det ikke ser spesielt stilig ut, selvfølgelig.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi det ikke ser spesielt stilig ut, selvfølgelig.

Men regnbukse skal jo ikke være spesielt stilig 😄 Den er jo ikke et fashion statement akkurat 😄

Man bruker den for å ikke bli gjennomvåt på dager med mye regn 😄 😄 Er ikke det logisk da? 

Jeg bryr meg virkelig ikke om folk synes det er stilig med regnbukse på meg 😄 I dag brukte jeg det ute på tur med hunden min og var tørr når jeg kom hjem 😊 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...