Gå til innhold

Katt som har begynt å tisse i senga..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å finne ut hvordan jeg kan løse dette problemet å hvorfor dette skjer🤔 hokatten har just får 2 gang tisset i senga mi å jeg skjønner ingenting. Ho har vært renslig helt til nå. Skjedde idag å på tirsdag eller onsdag😱 ho har kattedo da ho ikke får være ute på nettene eller når jeg er avsted pga mange hankatter her som skal ta ho hele tiden. Ho er litt redd av seg å 😔 men kan dette komme av å hva kan jeg gjøre ? 

Anonymkode: 4e625...f08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville faktisk tatt dette med veterinær. En katt som plutselig begynner å tisse inne, prøver som oftest å si at noe er galt.

Med mindre det har skjedd noen store endringer i livet til katten i det siste som den protesterer litt på.

Anonymkode: 122ed...626

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis doen er rein og fin: tur til dyrlegen. 

De få gangene dette har skjedd med mine 14 år gamle frøkner har det vært fordi jeg har latt doen deres bli for kjip. Eneste unntaket var når hun ene fikk urinveisinfeksjon.  

Anonymkode: a8cc1...06e

Skrevet

Når katter tisser inne (og såfremt toalettet blir rengjort ofte), er det vanligvis fordi noe er galt enten fysisk eller på grunn av stress. 

Ta katten med til dyrlege for å utelukke urinveisinfeksjon eller andre fysiske årsaker. 

Noen katter kan begynne å tisse inne om de kjenner på mer stress enn vanlig. Noe som kan stresse en katt til å tisse inne, er om det er mange/nye katter utenfor hjemmet. Hvor står sengen din? Står den ved/under et vindu hvor andre katter har mulighet til å gå mye/markere utenfor? Katter har utrolig god luktesans, så om mange/nye katter har begynt å markere rett utenfor vindu, vil katten din lukte det og eventuelt reagere med å tisse nært disse vinduene. Det finnes spray på dyrebutikken som stinker for katter, som man kan spraye på områder ute for å unngå markering. 

Har det skjedd noe nytt i det siste? En ny kjæreste? Har du ommøblert, hatt arbeidskarer i hjemmet for noe? Katter kan være sensitive til endringer i hjemmet, og reagere med å tisse på plasser de vanligvis ikke ville tisset. 

Anonymkode: 17445...bcc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...