AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #21 Skrevet 8. september 2023 Heisann12345 skrev (12 timer siden): Spiller vell ingen rolle tenker jeg, jeg har valgt å ikke bruke halsbånd og det burde være greit. Viktigste er at hun er id-merket og kastrert. Jeg synes ikke noe om å ha en svær gps rundt halsen på 3kg pusekatt. Det skal hvertfall min pus få slippe. Om noen andre synes det er spennende å vite hvor katten går (det er jo ikke som om du får gjort noe med det?), så får det være dem sin sak. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Takket være gps’en fant vi katten vår innestengt i en gammel låve. Noen hadde vært kjapt inne der for å hente noe (fikk vi vite i ettertid), å hadde så reist bort. Vi hadde faktisk ikke klart å finne henne uten gps. Allverdens chipping hjelper ikke i sånne situasjoner. Vi har ikke gps bare fordi det er spennende å se hvor hun er, det har reddet livet hennes. Anonymkode: 75bc3...b25 Dette er mye av grunnen til at jeg tenker på det. I nabolaget mitt var en katt nettopp borte i nesten to uker, det viste seg at hun hadde greid å smyge seg inn i huset til noen som var på ferie og blitt sittende fast. Ble ikke oppdaget før den familien kom hjem igjen, da kom det en hysterisk katt løpende ut. Hadde de hatt gps på den hadde katten vært hjemme mye tidligere. Anonymkode: 2cb54...c68
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #22 Skrevet 8. september 2023 Heisann12345 skrev (12 timer siden): Spiller vell ingen rolle tenker jeg, jeg har valgt å ikke bruke halsbånd og det burde være greit. Viktigste er at hun er id-merket og kastrert. Jeg synes ikke noe om å ha en svær gps rundt halsen på 3kg pusekatt. Det skal hvertfall min pus få slippe. Om noen andre synes det er spennende å vite hvor katten går (det er jo ikke som om du får gjort noe med det?), så får det være dem sin sak. Det reddet livet til Kasper, bror til Jesperpus. Når han lå under terrassen, og ville nok ikke vært i livet uten. https://jesperpus.blogg.no/1518353581_heldigvis_har_katter_9_liv_og_kasper_har_iallefall_8_liv_igjen.html TS: Jeg ville også ha anbefalt Tractive. Anonymkode: e1ef5...b7d
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #23 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det reddet livet til Kasper, bror til Jesperpus. Når han lå under terrassen, og ville nok ikke vært i livet uten. https://jesperpus.blogg.no/1518353581_heldigvis_har_katter_9_liv_og_kasper_har_iallefall_8_liv_igjen.html TS: Jeg ville også ha anbefalt Tractive. Anonymkode: e1ef5...b7d Jesper har vel også være innestengt i div hus flere ganger fordi han er i overkant nyskjerrig 😅 Anonymkode: 75bc3...b25 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #24 Skrevet 8. september 2023 Heisann12345 skrev (16 timer siden): Spiller vell ingen rolle tenker jeg, jeg har valgt å ikke bruke halsbånd og det burde være greit. Viktigste er at hun er id-merket og kastrert. Jeg synes ikke noe om å ha en svær gps rundt halsen på 3kg pusekatt. Det skal hvertfall min pus få slippe. Om noen andre synes det er spennende å vite hvor katten går (det er jo ikke som om du får gjort noe med det?), så får det være dem sin sak. Ja det er akkurat derfor jeg skaffet gps… Anonymkode: 503af...dab
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #25 Skrevet 8. september 2023 Airtag må vel være i nærheten av en iPhone for å virke, og da er vel nytten noe begrenset? Anonymkode: 5623e...37d
Heisann12345 Skrevet 12. september 2023 #26 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (På 8.9.2023 den 6.49): Takket være gps’en fant vi katten vår innestengt i en gammel låve. Noen hadde vært kjapt inne der for å hente noe (fikk vi vite i ettertid), å hadde så reist bort. Vi hadde faktisk ikke klart å finne henne uten gps. Allverdens chipping hjelper ikke i sånne situasjoner. Vi har ikke gps bare fordi det er spennende å se hvor hun er, det har reddet livet hennes. Anonymkode: 75bc3...b25 Da kan man i utgangspunktet også argumentere for at du ikke burde ha katten ute i det hele tatt, men det skal jeg selvfølgelig ikke gjøre. For jeg aksepterer at eiere gjør ting på forskjellig måte. Jeg får veldig mange kommentarer på at jeg ikke har gps, og det undrer meg at det er så vanskelig for andre å akseptere. Jeg har aldri sagt at det dere velger er feil/dårlig, jeg bare velger å ikke gjøre det med min pus.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #27 Skrevet 13. september 2023 Heisann12345 skrev (På 12.9.2023 den 13.37): Da kan man i utgangspunktet også argumentere for at du ikke burde ha katten ute i det hele tatt, men det skal jeg selvfølgelig ikke gjøre. For jeg aksepterer at eiere gjør ting på forskjellig måte. Jeg får veldig mange kommentarer på at jeg ikke har gps, og det undrer meg at det er så vanskelig for andre å akseptere. Jeg har aldri sagt at det dere velger er feil/dårlig, jeg bare velger å ikke gjøre det med min pus. Ja, å det er ditt valg. Men kom ikke å grin om katten din blir borte tenker jeg da 🤷🏼♀️ Anonymkode: 75bc3...b25 1
Heisann12345 Skrevet 14. september 2023 #28 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (På 13.9.2023 den 20.05): Ja, å det er ditt valg. Men kom ikke å grin om katten din blir borte tenker jeg da 🤷🏼♀️ Anonymkode: 75bc3...b25 Nei, men det forventer jeg ikke heller etter å ha hatt mange katter opp igjennom 18 år, ingen katt forsvunnet
Forundret.. Skrevet 14. september 2023 #29 Skrevet 14. september 2023 Vi bruker tractive og er veldig fornøyde.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #30 Skrevet 15. september 2023 Lag dere gjerne en egen tråd for å diskutere tracking vs ikke tracking takk Anonymkode: 2cb54...c68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå