Gå til innhold

Har noen erfaring med dette AirTag halsbåndet til katt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har flyttet og vil gjerne la katten min bli utekatt nå, men jeg er så redd for at hun skal forsvinne, gå seg bort, bli påkjørt eller lignende og at jeg aldri finner ut av det! Så jeg har sett litt på diverse måter å spore katten, og liker disse halsbåndene med AirTag i teorien. Men er de faktisk bra? Løser de seg faktisk ut? Er vekten av Airtagen irriterende for katten? 
https://www.teknikkdeler.no/produkt/sign-airtag-kjaledyrhalsband-med-silikondeksel-oransje

eller har noen forslag til andre lignende ting de har god erfaring med? 

Anonymkode: 2cb54...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Tractive

Anonymkode: 9c6ea...4fe

Har du brukt den selv? Ser mye varierende reviews

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tractive og er veldig fornøyd. Er så betryggende å vite at jeg kan finne igjen pus. Fatter egentlig ikke at folk tørr å la katter gå ute uten merking når jeg ser hvor mange som etterlyses hele tiden. Det er egentlig en rimelig forsikring. 

Anonymkode: 75bc3...b25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor store er deres katter som bruker tractive? Min pus er ganske lita, så jeg er redd den kommer til å være veldig stor på henne. Hun var 3,7kg sist hun ble veid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvor store er deres katter som bruker tractive? Min pus er ganske lita, så jeg er redd den kommer til å være veldig stor på henne. Hun var 3,7kg sist hun ble veid.

Rundt 4 kilo sist vi var hos dyrlegen. Den nye gps’en er også litt mindre og lettere enn den vi har nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 21.06):

Jeg har flyttet og vil gjerne la katten min bli utekatt nå, men jeg er så redd for at hun skal forsvinne, gå seg bort, bli påkjørt eller lignende og at jeg aldri finner ut av det! Så jeg har sett litt på diverse måter å spore katten, og liker disse halsbåndene med AirTag i teorien. Men er de faktisk bra? Løser de seg faktisk ut? Er vekten av Airtagen irriterende for katten? 
https://www.teknikkdeler.no/produkt/sign-airtag-kjaledyrhalsband-med-silikondeksel-oransje

eller har noen forslag til andre lignende ting de har god erfaring med? 

AirTag har null verdi. Du må stå veldig nærme trackeren for at den skal kunne spore pus og da forsvinner jo poenget. Selv bruker vi tractive som flere andre nevner :) 

Anonymkode: 55e7b...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

4 kilo :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 21.56):

Har du brukt den selv? Ser mye varierende reviews

Jeg har bare gode erfaringer. Den er spot on på sporingen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Min veier 3,8 kg så hun bruker tractive mini pga vekta. Virker ikke til å plage henne noe særlig.

Anonymkode: 9c6ea...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde airtag på vår katt, med akkurat sånn halsbånd (bare at vi kjøpte det på eBay, men er helt likt). Halsbåndet er av noe laber kvalitet, vår katt brukte det under en uke, og da var det synlig rufsete i kantene og slitt. Vi avsluttet «prosjektet» da halsbåndet plutselig lå igjen alene under naboen sin busk, så utløsermekanismen fungerer i hvert fall. Katten har ikke brukt halsbånd før, men etter første dagen virket det ikke som det plaget ham nevneverdig. 

For oss fungerte sporingen egentlig greit nok, siden vår katt aldri gikk langt fra huset, men var han mer enn 7-8 meter unna fikk jeg bare opp at han var «langt borte» eller noe sånt, og sporingen fungerer heller ikke særlig bra når katten beveger seg. Du er jo også avhengig av at det et andre iPhoner i nærheten for at du skal få vite hvor katten er. Jeg vet at flere av naboene våre har iphone, men det virket ikke som om det virket gjennom vegger, så i praksis var det bare når jeg gikk ut for å aktivt lete etter ham med telefonen min at jeg fant den nøyaktige posisjonen.

Men, som verktøy for å finne ut hvor han var når han var rett i nærheten (hos oss var det ofte rett under terrassen), eller for å finne ut om han stakk langt avgårde fungerte det greit, men ikke så bra at jeg gadd å prøve å få det på ham igjen etter at han fikk det av (han samarbeidet ikke så godt til det, akkurat). 

Anonymkode: c0b61...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen min veier 3kg så jeg ville absolutt ikke bruke tractive, den ser alt for stor ut. Uansett har jeg dårlig erfaring med bånd på katt, da det kan sette seg fast i grener o.l. Har fått en pus hjem tidligere som gikk på 3 ben, etter å ha satt fast labben i båndet. Så min pus går uten, men er selvfølgelig chippet. Lite nabolag her, har ingen stor bekymring for at hun skal forsvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann12345 skrev (14 timer siden):

Pusen min veier 3kg så jeg ville absolutt ikke bruke tractive, den ser alt for stor ut. Uansett har jeg dårlig erfaring med bånd på katt, da det kan sette seg fast i grener o.l. Har fått en pus hjem tidligere som gikk på 3 ben, etter å ha satt fast labben i båndet. Så min pus går uten, men er selvfølgelig chippet. Lite nabolag her, har ingen stor bekymring for at hun skal forsvinne.

Halsbåndene man får nå løsner ved den minste hindring.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.8.2023 den 16.05):

Halsbåndene man får nå løsner ved den minste hindring.

Er jo ikke noe vits å ta på når hun bare river av med en gang. Det jeg hadde, som ikke løsna med en gang, klarte hu å sette fast i munnen…🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann12345 skrev (På 1.9.2023 den 0.50):

Er jo ikke noe vits å ta på når hun bare river av med en gang. Det jeg hadde, som ikke løsna med en gang, klarte hu å sette fast i munnen…🙃

Men det er en helt annet problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Heisann12345 skrev (På 1.9.2023 den 0.50):

Da var det for løst 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.9.2023 den 19.38):

Da var det for løst 

Stemmer. Halsbånd som setter seg i greiner, poten kommer under og så videre sitter som oftest for løst. 

Anonymkode: b4dd7...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller vell ingen rolle tenker jeg, jeg har valgt å ikke bruke halsbånd og det burde være greit. Viktigste er at hun er id-merket og kastrert. Jeg synes ikke noe om å ha en svær gps rundt halsen på 3kg pusekatt. Det skal hvertfall min pus få slippe.

Om noen andre synes det er spennende å vite hvor katten går (det er jo ikke som om du får gjort noe med det?), så får det være dem sin sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann12345 skrev (4 timer siden):

Spiller vell ingen rolle tenker jeg, jeg har valgt å ikke bruke halsbånd og det burde være greit. Viktigste er at hun er id-merket og kastrert. Jeg synes ikke noe om å ha en svær gps rundt halsen på 3kg pusekatt. Det skal hvertfall min pus få slippe.

Om noen andre synes det er spennende å vite hvor katten går (det er jo ikke som om du får gjort noe med det?), så får det være dem sin sak.

Takket være gps’en fant vi katten vår innestengt i en gammel låve. Noen hadde vært kjapt inne der for å hente noe (fikk vi vite i ettertid), å hadde så reist bort. Vi hadde faktisk ikke klart å finne henne uten gps. Allverdens chipping hjelper ikke i sånne situasjoner. Vi har ikke gps bare fordi det er spennende å se hvor hun er, det har reddet livet hennes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...