AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #1 Skrevet 25. august 2023 Dere som har kronisk migrene, hvor ofte er dere sykemeldt? Har dere noen form for tilrettelegging på jobb slik at en unngår sykemeldinger? Anonymkode: ec68a...93a 1
mereo Skrevet 25. august 2023 #2 Skrevet 25. august 2023 Har så langt aldri vært sykemeldt for det. Men igjen så er migrene noe som utarter seg veldig ulikt fra person til person og anfall til anfall. 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #3 Skrevet 25. august 2023 Er sengeliggende 24/7 på fjerde året 🫠 Minimale symptomer før det slo inn sånn. Anonymkode: 79783...3ed 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #5 Skrevet 25. august 2023 Dere som skriver aldri, har dere virkelig kronisk migrene, dvs mer enn 15 hodepinedager hver måned, hvor minimum 8 av dem har migrenepreg? Anonymkode: ec68a...93a 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #6 Skrevet 25. august 2023 Aldri. Jeg har kronisk migrene, men er mildt rammet. Anfallene kommer 2-3 ganger i måneden, alltid på ettermiddag- og kveldstid, etter min arbeidstid. Anonymkode: 5ebed...22d
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #7 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Aldri. Jeg har kronisk migrene, men er mildt rammet. Anfallene kommer 2-3 ganger i måneden, alltid på ettermiddag- og kveldstid, etter min arbeidstid. Anonymkode: 5ebed...22d Da er det ikke kronisk migrene, men episodisk migrene Anonymkode: ec68a...93a 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #8 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere som skriver aldri, har dere virkelig kronisk migrene, dvs mer enn 15 hodepinedager hver måned, hvor minimum 8 av dem har migrenepreg? Anonymkode: ec68a...93a Nei, da kan det nok godt hende jeg ikke har kronisk migrene, bare migreneanfall som kommer regelmessig. Jeg har muligens hodepine 15 dager noen måneder, men det er ikke ordentlige migreneanfall som setter meg ut av spill mer enn 2 eller 3 dager i måneden. Jeg har f.eks mild ensidig hodepine akkurat nå, men jeg sitter i stua og trykker på pc'en og har det greit nok. Anonymkode: 5ebed...22d
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #9 Skrevet 25. august 2023 Jeg var sykemeldt nesten ett år, til endelig behandling gjorde at de fleste anfallene gikk fra rød til gule. Etter det begynte jeg å jobbe fult. Har fått tilrettelagt med så mye hjemmekontor jeg ønsker. Jeg tar det rolig de dagene jeg er dårlig og kjører på litt ekstra på de gode dagene. Arbeidskapasiteten min er ikke i nærheten av det den var før jeg ble syk. Jeg tar ut egenmelding de dagene jeg er for dårlig, og må innrømme at jeg har brukt av syk barn dager innimellom for å spare på mine egne egenmeldings dager. Hadde jeg ikke hatt hjemmekontor hadde det aldri fungert for meg å jobbe. Anonymkode: 3af75...1db
mereo Skrevet 26. august 2023 #10 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dere som skriver aldri, har dere virkelig kronisk migrene, dvs mer enn 15 hodepinedager hver måned, hvor minimum 8 av dem har migrenepreg? Anonymkode: ec68a...93a Ja, det har jeg faktisk. Eller hadde, fordi preventive medisiner og anfallsmedisiner faktisk har fungert godt for meg. Det er vel også grunnen til at jeg aldri har vært sykemeldt.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #11 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dere som har kronisk migrene, hvor ofte er dere sykemeldt? Har dere noen form for tilrettelegging på jobb slik at en unngår sykemeldinger? Anonymkode: ec68a...93a Bruker egenmeldingene, hittil på det meste 22 dager iløpet av et år. Noen sykmeldinger her og der pga MOH. Det er ikke så ofte jeg får migrene i løpet av natten som gjerne er da jeg må bli hjemme fra jobb, ofte kommer migrenen etter jobb. Jeg er klar over at jeg faktisk da burde bli hjemme dagen etterpå pga et kraftig anfall for å hente meg inn igjen - har fått beskjed av legen om at jeg bør det- men foreløpig så kicker arbeidsviljen og dårlig samvittighet (ja, jeg vet jeg ikke skal ja det, men slik er nu flink pike syndromet) for hardt i leggen til at jeg gjør det. Anonymkode: 8c0f0...7f7
Kalevala Skrevet 26. august 2023 #12 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har dere noen form for tilrettelegging på jobb slik at en unngår sykemeldinger? Jeg har episodisk migrene, men tilrettelegging på jobb er uansett kjempeviktig. Hodepine Norge har en kåring av hodevennlig arbeidsplass, der er det noen kriterier som kan være gode tips å ta med seg til egen arbeidsplass: https://hodepinenorge.no/nordea-er-norges-mest-hodevennlige-arbeidsplass/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå