Gå til innhold

Barnevogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer veldig på hvorfor de fleste barnevognene, for de litt større barna, vender fremover? Ikke kan man se eller snakke med barnet når man går tur (uten å stoppe) , barnet ser ikke forelderen, og barnet sitter utsatt til for vind og vær. Da mine barn var små var vognene vendt bakover slik at jeg kunne både se og snakke med barnet, noe som selvsagt var koselig og sikkert føltes trygt for barnet. Er det barnevognprodusentene som lager vognene slik? 

Anonymkode: d006f...75f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jente på 18 mnd vil helst se forover. Jeg hadde henne vendt mot meg til hun var godt over året da før jeg snudde. Vet ikke hvorfor hun synes det er bedre å se forover for vognen er jo såpass åpen at hun ser ganske mye rundt seg uannsett retning hun sitter, men er vel mer interessert i verden enn i meg og vendt forover er det ennå bedre oversikt :) Jeg savner iblant å prate med henne når vi triller da.  

Anonymkode: ceac5...631

Skrevet

Og de fleste populære vognene kan man snu begge veier (Emmaljunga, Britax Smile, Bugaboo Fox, Uppababy osv). Bare joggevognene og trillene som kun er forovervendt tror jeg?

Anonymkode: ceac5...631

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg lurer veldig på hvorfor de fleste barnevognene, for de litt større barna, vender fremover? Ikke kan man se eller snakke med barnet når man går tur (uten å stoppe) , barnet ser ikke forelderen, og barnet sitter utsatt til for vind og vær. Da mine barn var små var vognene vendt bakover slik at jeg kunne både se og snakke med barnet, noe som selvsagt var koselig og sikkert føltes trygt for barnet. Er det barnevognprodusentene som lager vognene slik? 

Anonymkode: d006f...75f

de  fleste er vel designet slik at man velger hvilken vei man fester setet? Slik var den forrige jeg hadde, og alle modellene jeg har vurdert å kjøpe nå er slik også.

Skrevet

De vognene jeg har hatt kan man velge om de skal sitte fremover eller bakover. Mine barn har stort sett likt å se bakover da de var små og fremover senere. 

Skrevet

De fleste vogner i dag er det da mulig å ha begge veier. Syns det er langt større muligheter for det i dag enn det var for noen år siden. Så nei det er nok ikke barnevognprodusentene som står bak.

Om du ser mange barn som sitter framover så er det nok pga en kombinasjon av hva foreldre og barn ønsker.

Anonymkode: ea58a...726

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...