AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #1 Del Skrevet 25. august 2023 Har ikke trena på ca. 2 mnd og prøvde meg i går for første gang på senter. Merket i går kveld jeg begynte å bli sånn små pjusk, og det slo ut mer i dag. Vond hals, slapp, verk i kroppen (ikke stølhet), varm. Vært med på noe lignende tidligere, og da ble jeg også igjen syk. Noen som vet hva dette kan skylde? Mulig jeg trente for hardt i går Anonymkode: 52fb5...caf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 25. august 2023 #2 Del Skrevet 25. august 2023 Tilfeldigheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #3 Del Skrevet 25. august 2023 Kan legge til at trener jeg igjen et par dager etterpå, så føler jeg meg fin. Merker jeg blir syk når jeg ikke har trena på lenge ts Anonymkode: 52fb5...caf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #4 Del Skrevet 25. august 2023 Du var nok bare smittet av noe tilfeldig og så slo det ut etter trening. Slik man i gamle dager påsto folk ble »syke av å være kalde». Man blir selvsagt ikke syk av å verken være kald eller trene. Man blir smittet av syke personer og så viser symptomene seg etter en påkjenning. Dersom du oppriktig har så dårlig immunforsvar at du ved gjentatte forsøk type 10-20 ganger blir syk i etterkant av trening? Oppsøk lege. Det er på ingen måte et godt tegn. Men et par ganger? Tilfeldigheter. Har du for vane å anta tilfeldigheter utgjør mønster så er det også noe å ta tak i. Ikke godt for den mentale helsa. Anonymkode: 438c9...a52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #5 Del Skrevet 25. august 2023 Da jeg begynte å trene regelmessig i 2018 ble jeg også ofte syk. Aldri hatt så mye forkjølelser og sykdom som det første året med trening. Et immunforsvar som ikke er vant til høy puls og "kroppslig stress" blir nedsatt av det dersom man ikke er vant med det. Men det som skjedde med meg etter een stund, og ble flinkere til å regulere øktene etter form, feks om jeg brygget på noe så tok jeg det med ro, så ble treningen helt klart styrkende for immunforsvaret. Jeg har ikke vært syk siden desember 2018. Og har trent 3-4 ganger i uken i snart 5 år. Fikk Covid i fjor og hadde litt vondt i halsen i to dager. Det var alt. Når det er sagt så er det ikke nødvendigvis infeksjonssykdom du får etter trening, men en kroppslig reaksjon på en uvant aktivitet. Kroppen din er ikke vant med det og du må bygge deg opp. Eller bruke det som en unnskyldning til å la være å trene 😉 Anonymkode: bb9ce...e20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olaug Olsen Skrevet 27. august 2023 #6 Del Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 19.52): Har ikke trena på ca. 2 mnd og prøvde meg i går for første gang på senter. Merket i går kveld jeg begynte å bli sånn små pjusk, og det slo ut mer i dag. Vond hals, slapp, verk i kroppen (ikke stølhet), varm. Vært med på noe lignende tidligere, og da ble jeg også igjen syk. Noen som vet hva dette kan skylde? Mulig jeg trente for hardt i går Anonymkode: 52fb5...caf Senter? Du er kanskje typen som må bort fra folk. Tren i skogen, der er det mindre virus og bedre luft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #7 Del Skrevet 27. august 2023 Blir du gående lenge svett og kald før du dusjer og får i deg varmen? Anonymkode: 8c1e7...fdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #8 Del Skrevet 28. august 2023 Olaug Olsen skrev (På 27.8.2023 den 11.23): Senter? Du er kanskje typen som må bort fra folk. Tren i skogen, der er det mindre virus og bedre luft. Eh? Anonymkode: 52fb5...caf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå