Gå til innhold

Er det noen som faktisk har klart å ta seg sammen og komme seg i form etter 30+?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittelen sier alt

Anonymkode: 46296...eea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja...jeg har klart det. Er 47 nå, og i mye bedre form enn da jeg var f.eks. 35. Trener styrke 3 ganger i uka, spiser sunt, jogger et par ganger i uka og har løpt maraton etc. Har to barn.

Anonymkode: 67544...17e

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Flere ganger. Enkelt, og handler aller mest om kosthold og lang horisont.

Er 53 nå.

Anonymkode: 9136d...ac5

• Liker 2
Skrevet

Jeg er i bedre form som 36 enn 25 åring. Trener jevnlig 3 ganger i uka og går tur hver dag. 

Anonymkode: fdc0b...233

• Liker 1
Skrevet

Jeg tar meg på tak hvert 10. år. Kutter ut snop og junk, mest grønnsaker og løper 3 mil i uka og litt styrketrening. Går ned ca 20% i vekt. Så sklir det ut igjen…

Anonymkode: ce788...681

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg slanket meg 18 kg, og kom i form etter 40+. 

Anonymkode: e4f88...791

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja. Bare sett deg delmål, og lag/finn/kjøp et program - eller en treningsplan. Og så bar følg det. Uansett hvor hardt det er. Just do it, som Nike sier. Klisje, men sant. Det er det jeg tenkte hver gang. Etter noen måneder har treningen blitt en vane. Det tar måneder å se resultater. For meg var det tydelig forbedring etter et år, selv om fremgangen begynte umiddelbart. Bare gjør det! ☺️

Anonymkode: 4254a...f63

Skrevet

Jeg har gått ned 30 kilo og er nå i aktivitet ca. 2 timer hver dag, turer i marka, jogging, styrketrening. Gikk på kolesterolsenkende medisiner, og var akkurat tippet over til diabetes 2. Friskmeldt fra begge deler nå. Fortsatt glad i søtsaker, men henter meg inn etter utskeielser. Just do it, helt enig, and keep doing it. Livet blir så mye bedre.  

Anonymkode: b7fcc...8da

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg kom i mitt livs form som 32-åring, bare et par år etter at formen nådde en all time low og vekta en all time high etter svanerskap. ☺️ Aldri klart å holde på en fast treningsrutine i mitt liv før dette. 

Akkurat nå er jeg i litt dårlig form igjen etter svangerskap nr. 2 som var ti ganger verre enn første, men det har føltes veldig naturlig å ta opp treningen igjen etter fødsel. Litt klisjeaktig ting å si, men jeg føler at jeg har klart å integrere treningen som en naturlig del av livet og ikke som en plikt eller et ork. :) 

• Liker 2
Skrevet
KaBom skrev (6 timer siden):

Jeg kom i mitt livs form som 32-åring, bare et par år etter at formen nådde en all time low og vekta en all time high etter svanerskap. ☺️ Aldri klart å holde på en fast treningsrutine i mitt liv før dette. 

Akkurat nå er jeg i litt dårlig form igjen etter svangerskap nr. 2 som var ti ganger verre enn første, men det har føltes veldig naturlig å ta opp treningen igjen etter fødsel. Litt klisjeaktig ting å si, men jeg føler at jeg har klart å integrere treningen som en naturlig del av livet og ikke som en plikt eller et ork. :) 

Er ikke klisje det. Det er jo der løsningen ligger ❤️

Anonymkode: 67544...17e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

56 og i mitt livs form. Vekter, motbakke, biff/torsk og søvn.

• Nyttig 1
Skrevet

Naboen på over 50 la om livsstilen etter et hjerteinfarkt. Han er i godform og lever i beste velgående nå, 15 år etterpå.
Hender jeg tenker på det når ting virker håpløst. Hvis naboen greide det, så er det håp for meg og.

Anonymkode: b2252...93f

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, jeg er 32 og er i bedre formenn jeg noen gang var i 20-årene. Jeg hr sluttet å drikke alkohol, går tur hver dag, spiser sunt, trener styrke og løper. Det er faktisk lettere nå som jeg har økonomi til det og ikke lever på konstant studentbudsjett. Nå kan jeg kjøpe PT-timer, velge de sunneste løsningene, ikke de billigste.

Foreldrene mine er i 60-årene og i ekstremt god form, til og med bestemor på snart 90 går turer hver dag, så håper jeg får til det samme.

Anonymkode: b087f...4e6

• Liker 1
Skrevet

Faren min klarte det i en alder av 60 år. La om kostholdet, kuttet røyken, mosjonerte. Desverre var det for sent, så han døde noen år senere 💔 men mest sannsynlig ga livsstilsendringen han noen år ekstra. 

Anonymkode: 8aab4...11d

• Hjerte 2
Skrevet

Ja, tittelen sier alt 😅 som trettiåring står man med én fot i grava og hjernen har slamrer igjen. Det er bare å legge inn årene.

• Liker 1
Skrevet

Jepp, begynte å trene når jeg var 33, var først da jeg fant noe jeg likte (forsøk før det funket ikke). Men når jeg først fant det liker jeg det veldig godt og trener flere ganger i uken. 

Anonymkode: 3d126...9fa

Skrevet

Nei, alt er over når du bikker 30.

Anonymkode: 130d9...926

• Liker 1
Skrevet

Begynte å komme i bedre form i slutten av 30 årene.  Er 43 år nå. Ikke at jeg spiser sunt hele tiden og drikker alkohol  ennå. Men bedre enn for noen år siden

Skrevet

Jeg begynner å få bedre kapasitet enn på langt over ti år. Sykler mellom 500 og 1000 km pr måned.

Skrevet

Ja, det var først etter 35 at jeg begynte på treningssenter, begynte jogge, og begynte ha mer fokus på kosthold.

Hadde noen halvhjerta forsøk i tyveårene, men det er mye lettere når man er mer voksen og har noe mer struktur i livet. For å ikke snakke om at de fleste er bedre på å prioritere økonomi etter de er blitt voksen. Ved å redusere junkfood og byturer har jeg hatt råd til noen timer med pt. Ved å ikke feste til morgengry har jeg energi til å trene i helgene.

Anonymkode: b5943...5e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...