Gå til innhold

Erfaringer banker og boligfinansiering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi eier en bolig sentralt i Oslo, men er på jakt etter noe annet. Jeg er overrasket over hva vi fikk i finansieringsbevis, virket veldig konservativt, og ønsker høre med andre banker.

Lurer på om noen her har nylig erfaring med å få ulikt finansieringsbevis hos ulike banker? og eventuelt hvor mye varierte det med?

Anonymkode: 4c2a3...385

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hei, vi eier en bolig sentralt i Oslo, men er på jakt etter noe annet. Jeg er overrasket over hva vi fikk i finansieringsbevis, virket veldig konservativt, og ønsker høre med andre banker.

Lurer på om noen her har nylig erfaring med å få ulikt finansieringsbevis hos ulike banker? og eventuelt hvor mye varierte det med?

Anonymkode: 4c2a3...385

Bankene har strammet kraftig inn på hvor mye de kan gi i finbev for at folk ikke skal bo seg ihjel. 

Anonymkode: ec39a...401

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Mens andre banker i 2015 kun ville gi meg ei låneramme på 1.5 til 2, ville heldigvis DnB og Nordea strekke seg til 2.4. Ellers hadde jeg ikke fått råd til noe som helst. 

Anonymkode: 5837d...b9a

Skrevet

Følger

Anonymkode: 37427...ccf

Skrevet

Ene banken fikk vi ingen finansieringsbevis. Andre banken fikk vi 6,5 mill i finansieringsbevis. Så stor forskjell. 

Anonymkode: 40d46...572

Skrevet

Ekstremt stor forskjell, kan være fra å bli tuppa ut med null tilbud om lån og til 8-9mill. 

Anonymkode: 9a854...9a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...