AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #1 Skrevet 25. august 2023 I en drømmeverden, hvilken måned ville du helst hatt baby i, og hvorfor? Sist fikk jeg i september, og det var en perfekt måned mtp barnehagestart, greit med bekledning første tiden, og at barnet var blitt større sommeren etter. Minuset var at fødseldepresjonen steg i takt med mørketiden. Vil gjerne høre andres erfaringer 😀 Anonymkode: 230d8...7d2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #2 Skrevet 25. august 2023 Fikk i desember. Verste. Rett fra barsel og juleselskaper. Kom meg ikke ut første mnd med vogn pga holke og is og slaps og snø og faens oldemor. Ungen blir yngst i klassen, får minst tid i barnehagen, og ikke sikkert man får barnehageplass og må dermed ta 8mnd ulønnet permisjon🫠🤣 Anonymkode: 7c3ab...03a 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #3 Skrevet 25. august 2023 Har septemberbaby og marsbaby. Synes mars var helt perfekt 🌸 Kaldt nok til mye innekos i starten, men er over den verste kneika med søvnmangel og etablering av amming til sommeren. Helt supert å trille på våren. Likte også at vi fikk passe lang permisjon. Tok ulønnet i noen måneder slik at ungen slapp å begynne ved ett år, som septemberungen måtte for å ikke miste retten til plass. 😀 Jeg var i permisjon fra feb og ut desember med mars-ungen. Var helt greit å begynne på jobb igjen i januar og ha litt mer å gjøre på de kalde vinterdagene, samtidig som jeg også kunne se frem til våren. Anonymkode: c6403...5c8 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #4 Skrevet 25. august 2023 Jeg fikk i mars og synes det var helt perfek, så fikk en til i mars haha🙈 Blir født ganske tidlig på året, begynner å bli lysere ute, mest gravid om vinterstid og ca. 1,5 år ved barnehagestart☺️ Anonymkode: c51df...b65 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #5 Skrevet 25. august 2023 Ideelt sett i januar. Barnet blir eldst i barnehagen og på skolen og er derfor godt rustet til å oppleve mestring gjennom hele oppveksten. God buffer mot prøvelser underveis Anonymkode: cf9f4...ce1 7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #6 Skrevet 25. august 2023 Mai, om jeg kunne velge. Mine er født i november og januar. Anonymkode: 5d407...6a6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #7 Skrevet 25. august 2023 Mars ❤️ Du har en hyggelig permisjon, ikke så lenge til barnehagestart, ganske tidlig født i forhold til andre i klassen - men samtidig ikke er den eldste og største. Alt er positivt slik jeg ser det. Har selv en gutt født i august og ei jente født i januar. Han er aldri best i noe som helst, verken sport eller skole, og hun er alltid smarteste men også største og sterkeste i sitt kull, og hun er også lei alle de små dumme umodne rundt seg. 😅 Så i perfekte verden, når jeg tenker meg om, ville jeg kanskje hatt en gutt født tidlig på året og ei jente født senere på året. Anonymkode: 9377d...1ad 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #8 Skrevet 25. august 2023 Har termin helt i slutten av februar (som nok lett går over til mars). Forestiller meg at det er et godt tidspunkt. Anonymkode: 3388a...2ab
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #9 Skrevet 25. august 2023 Veldig dyrt å få barn på januar, februar og mars da. Koster fort noen hundretusen ekstra pga ulønnet permisjon. Anonymkode: 095e1...0aa 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #10 Skrevet 25. august 2023 Har en i Mars og en i september. Mars var hærlig med tanke på trilleturer og lyse dager i permisjon, og september var supert med tanke på at da var baby ganske stor når det ble sommer igjen. venter nå en i desember, men tror det blir kos det også. Anonymkode: b224c...b31 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #11 Skrevet 25. august 2023 Helst tidlig på året. Og ja, det er en økonomisk nedsiden med den ulønna permisjonen det fører med seg, men så lenge man ikke går konk så er det så mange fordeler for barnet senere. Ikke minst når det blir skolestart! Anonymkode: d58e0...4c0 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #13 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Veldig dyrt å få barn på januar, februar og mars da. Koster fort noen hundretusen ekstra pga ulønnet permisjon. Anonymkode: 095e1...0aa Veldig verdt det! Vi har aldri tenkt på den ekstra tiden hjemme som annet enn positivt - både for barn og foreldre😊 Det er et lite tap i den store sammenheng. Anonymkode: c51df...b65 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #14 Skrevet 25. august 2023 Har juni og november barn Juni var best. Anonymkode: c46d4...7d6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #16 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ideelt sett i januar. Barnet blir eldst i barnehagen og på skolen og er derfor godt rustet til å oppleve mestring gjennom hele oppveksten. God buffer mot prøvelser underveis Anonymkode: cf9f4...ce1 Dette! Jeg satset på februar fordi jeg var redd januarbabyen skulle komme for tidlig og bli desemberbarn. Merkelig å fokusere sånn på når det er best å få «baby»/når det er best å ha barselstiden sin. Burde heller tenke på når på året det er lurt at et barn blir født. Da er jo jo tidligere jo bedre. Det er ikke uten grunn at det er overvekt med adhd diagnostisering på desemberbarn. Anonymkode: a7fe9...fc1 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #17 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Veldig dyrt å få barn på januar, februar og mars da. Koster fort noen hundretusen ekstra pga ulønnet permisjon. Anonymkode: 095e1...0aa Men veldig fint for barnet! Anonymkode: a7fe9...fc1 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #18 Skrevet 25. august 2023 Har januar barn og veldig fornøyd med det. Anonymkode: cc1ac...6be 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #19 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Veldig dyrt å få barn på januar, februar og mars da. Koster fort noen hundretusen ekstra pga ulønnet permisjon. Anonymkode: 095e1...0aa Veldig fint for de som vil ha noen ekstra måneder hjemme med barnet men ikke har råd til å bli hjemme frem til to år. Anonymkode: c6403...5c8 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #20 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Veldig dyrt å få barn på januar, februar og mars da. Koster fort noen hundretusen ekstra pga ulønnet permisjon. Anonymkode: 095e1...0aa Ikke noe problem her. Vi hadde barnehageplass fra barna fylte ett år. Med det siste barnet, kunne vi til og med 4 valg. To av mine er født i januar. Anonymkode: 5d407...6a6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå