Gå til innhold

Positiv eggløsningstest 9dpo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 
Jeg vet at jeg hadde eggløsning for 9 dager siden. Derfor klarer jeg ikke å forstå hvorfor jeg får positiv eggløsningstest  i dag (9dpo).

Negativ graviditetstest forresten.

Noen med erfaringer? Blir såå glad hvis dere vil dele🫶🏻 

Anonymkode: 80626...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan vet du at du hadde eggløsning for 9 dager siden? Har du fått det påvist hos lege eller prodprøver? Selvom du feks hadde en positiv eggløsningstest da så er det aldri helt sikkert at man få eggløsning. 

Anonymkode: d2c50...939

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan vet du at du hadde eggløsning for 9 dager siden? Har du fått det påvist hos lege eller prodprøver? Selvom du feks hadde en positiv eggløsningstest da så er det aldri helt sikkert at man få eggløsning. 

Jeg vet det helt sikkert fordi jeg fikk veldig ømme bryster noen dager etterpå (det får jeg alltid når jeg har hatt eggløsning)😊 Dessuten var testene positive i 2-3 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet det helt sikkert fordi jeg fikk veldig ømme bryster noen dager etterpå (det får jeg alltid når jeg har hatt eggløsning)😊 Dessuten var testene positive i 2-3 dager. 

Det er ikke ett sikkert nok tegn på at man har hatt eggløsning. Eneste som kan påvise dette er gynekolog eller blodprøve

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok stolt mer på enn test enn ømme bryster 😅

Anonymkode: d661e...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde nok stolt mer på enn test enn ømme bryster 😅

Anonymkode: d661e...8b7

Nå hadde jeg både positiv test og ømme bryster😊 Så jeg vet at eggløsningen fant sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legg ut bilde av denne positive eggløsningstesten du fikk idag?

Jeg tror jeg ville kontaktet gynekolog hvis jeg hadde opplevd positiv eggløsningstester 2 ganger i en syklus med 9 dager mellom, høres ikke bra ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var gravid slo eggløsningstesten ut før graviditetstesten…

Anonymkode: 2d924...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da jeg var gravid slo eggløsningstesten ut før graviditetstesten…

Anonymkode: 2d924...c62

Så spennende!😊

Takk for at du deler.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei. 
Jeg vet at jeg hadde eggløsning for 9 dager siden. Derfor klarer jeg ikke å forstå hvorfor jeg får positiv eggløsningstest  i dag (9dpo).

Negativ graviditetstest forresten.

Noen med erfaringer? Blir såå glad hvis dere vil dele🫶🏻 

Kroppen kan lure deg.. Du kan ha alle symptomer som du vanligvis har og positive tester over flere dager uten at egget slipper. Testene indikerer bare hormon stigning.. Og symptomene er vare kroppen som sier den jobber med noe spesifikt.. Men det kan skje at alt er klar for eggløsning utenom egg str.. Da vil kroppen prøve igjen litt seinere.. 

Så selv med symptomer og positiv test er det helt umulig å være 100% sikker på at egget er sluppet med mindre du får det bekreftet med blodprøve eller UL. 

Anonymkode: 36ea4...2e7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kroppen kan lure deg.. Du kan ha alle symptomer som du vanligvis har og positive tester over flere dager uten at egget slipper. Testene indikerer bare hormon stigning.. Og symptomene er vare kroppen som sier den jobber med noe spesifikt.. Men det kan skje at alt er klar for eggløsning utenom egg str.. Da vil kroppen prøve igjen litt seinere.. 

Så selv med symptomer og positiv test er det helt umulig å være 100% sikker på at egget er sluppet med mindre du får det bekreftet med blodprøve eller UL. 

Anonymkode: 36ea4...2e7

Eggløsningstesten idag var det noe feil med visstnok, for fikk negativ i kveld. 
Så kjenner nok kroppen min godt😊🫶🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...