Gå til innhold

Jeg klarer ikke få meg jobb og tror samboer snart slår opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen siden ungdomstiden. Vi tok begge utdanning og drømmen var å få bolig og starte familie så raskt som mulig. Jeg klarte ikke lenger å stå i jobben min og valgte å omskolere meg. I mellomtiden kjøpte vi får første bolig som vi drømmer om å oppgradere om ikke så lenge. Nå er jeg i den leie situasjonen at jeg ikke får jobb selv om jeg fikk beskjed om at det var en trygg utdanning å ta. Jeg ser hele fremtiden rakne foran øynene mine og vet ikke hva jeg skal gjøre 

Anonymkode: 38a2f...739

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du ingen jobber? Eller får du ikke jobb innen ønsket bransje? Det er lav ledighet, så det er rart å ikke få noe.

Anonymkode: d8bf9...a6b

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere kan flytte og leie ut boligen 

Du kan ta en midlertidig jobb om det finnes

Du kan pendle

Du kan ta mer kurs/videreutdanning 

Blant annet 

Hva sier nav?

Anonymkode: da402...48a

• Nyttig 3
Skrevet

Hva mener du at du ikke får deg jobb? 

Du kan ta mange andre jobber i påvente av drømmejobben...

Hvis hun forlater deg så kanskje det er pga du er litt tiltaksløs? Du må se etter andre muligheter når du ikke får jobb innafor det du har skolert deg til med en gang..

Anonymkode: ba07f...6cb

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Har du noen fysiske begrensninger som gjør at du ikke kan ta alle slags jobber?

Helsevesenet f.eks skriker etter arbeidskraft.

Anonymkode: 446ef...5f0

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Sier som andre her at du må ta andre jobber i mellomtiden. Noe må du jo kunne gjøre? 

Anonymkode: 5bec8...6ec

• Liker 4
Skrevet

Har du møtt opp på bedrifter og spurt, selv om de ikke har ute stillingsannonse?

Anonymkode: c0030...8e0

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Har du noen fysiske begrensninger som gjør at du ikke kan ta alle slags jobber?

Helsevesenet f.eks skriker etter arbeidskraft.

Jeg rømmer fra helsevesenet 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere kan flytte og leie ut boligen 

Du kan ta en midlertidig jobb om det finnes

Du kan pendle

Du kan ta mer kurs/videreutdanning 

Blant annet 

Hva sier nav?

Anonymkode: da402...48a

Jeg får ikke på nav siden de mener jeg fremdeles må jobbe i helsevesenet i mellomtiden

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Sier som andre her at du må ta andre jobber i mellomtiden. Noe må du jo kunne gjøre? 

Anonymkode: 5bec8...6ec

Jeg har søkt på stillinger i matbutikker, men med en bachelor i sykepleie og en master i noe annet er de redde for at jeg går videre så fort jeg får en annen jobb 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg får ikke på nav siden de mener jeg fremdeles må jobbe i helsevesenet i mellomtiden

Jeg har søkt på stillinger i matbutikker, men med en bachelor i sykepleie og en master i noe annet er de redde for at jeg går videre så fort jeg får en annen jobb 

Men da må du faktisk jobbe i helsevesenet så lenge.... Det er mange ulike stillinger i helsevesenet du kna ha som spl med master. 

Anonymkode: 126d2...29e

• Liker 9
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Samfunnet kan jo ikke gi deg penger når du faktisk kan få deg jobb. Det er jo ikke sånn det fungerer. Du må jo ta de jobbene du får frem til du får de jobbene du vil ha. Sånn er det for alle

Anonymkode: e2a19...a44

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Så du er bare arbeidssky og lat?

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Barnehagene skriker etter folk! Med helsefaglig utdanning stiller du sterkt 😊

Anonymkode: 6dc8f...a3e

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Forsikringsselskaper er et sted som trenger helsepersonell. 

Anonymkode: 05462...f59

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du må gå tilbake til sykepleierjobben, og søke nye jobber samtidig som du er i jobb. 

Anonymkode: 2e9ff...8d6

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 18.13):

Du kan jobbe i bolig for utviklingshemmede. Slike boliger er veldig forskjellige og noen er tunge å jobbe i , mens andre er lette. Det kommer veldig mye an på beboergruppa og ansattgruppa. Sammenlignet med sykehjem er det himmelen fordi det er mye bedre bemanning der folk skal leve i årevis enn det er på venterommet for å komme  til himmelen.

Etter stemningen på innleggene dine å dømme så går du igjennom en tung tid. Ta kontroll over det. Trener du passe mye? Hvis du kommer deg ut på sykkelen en halvtime eller to fire ganger i uka så kan det bygge overskudd. Motsatt, kanskje du trener så mye at du blir  nedkjørt. Da er trikset å ta to dager helt treningsfri etter hverandre, og sørge for at minst 60% av treningene foregår med lav intensitet.

Endret av I Grosny
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Skjønner godt at du rømmer. En venn av meg fikk uføretrygd, fordi legen kunne dokumentere at han hadde blitt traumatisert av all unødvendig død og mishandling som ble utført mot de svakeste av oss. Dersom du har en bra fastlege, kan du kanskje få dokumentert at du ikke tåler helsevesenet, så har du noe å slå i bordet med hos NAV. Det tar tid å omskolere seg. Du bør satse på butikk- og konsulentjobber mens du venter. Kanskje di kan jobbe innen lager, transport eller salg?

Anonymkode: c17e4...cd7

• Liker 4
Skrevet

Jeg valgte å jobbe i helsevesenet fordi man alltid er sikret jobb, men så så jeg under pandemien at de permitterte også fikk beholde lønnen. Det kjennes så urettferdig ut at ikke jeg kan få det samme avbrekket mens jeg søker på andre jobber når de som valgte mer utrygge jobber fikk lov. Jeg har fått noen gode forslag på steder jeg kan jobbe nå, men kommer jeg noe nærmere målet mitt om jobb i ny sektor når jeg uansett ikke får noe mer relevant erfaring ved å bytte jobb innenfor samme sektor?

Skrevet

Du kommer nærmere målet om å ha inntekt sånn at du har tak over hodet.

Selvsagt må du ta jobber du ikke jubler over mens du søker etter drømmejobben! Det du beskriver i åpningsinnlegget er jo at du er redd for å miste «alt». Det å ha en jobb du ikke drømmer om underveis i prosessen er vel verdt det? Ta vikaroppdrag om du ikke vil låse deg noe sted. 

Anonymkode: 20827...1f5

• Liker 5
Skrevet

Enten må du ta en jobb som ikke er drømmejobben, eller så må du faktisk flytte på deg for å få mer erfaring innen fagfeltet du ønsker å jobbe i.

Anonymkode: ab4a6...410

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg valgte å jobbe i helsevesenet fordi man alltid er sikret jobb, men så så jeg under pandemien at de permitterte også fikk beholde lønnen. Det kjennes så urettferdig ut at ikke jeg kan få det samme avbrekket mens jeg søker på andre jobber når de som valgte mer utrygge jobber fikk lov. Jeg har fått noen gode forslag på steder jeg kan jobbe nå, men kommer jeg noe nærmere målet mitt om jobb i ny sektor når jeg uansett ikke får noe mer relevant erfaring ved å bytte jobb innenfor samme sektor?

Herregud er du ikke allerede omskolert da?? Alt er urettferdig osv

Jobb..

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...