Gå til innhold

Er det innafor å ta en sykedag fordi jeg er utslitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med tre barn i alderen 7-11 år, jobber 100% i en psykisk krevende jobb, og er foreldrerepresentant i en særs krevende klasse med mange utfordringer. Jeg er sliten. Er det innafor å ta en dag fri og bare hvile? Jeg får så dårlig samvittighet bare av å i det hele tatt vurdere det. 😞

Anonymkode: 0062a...ab6

• Hjerte 8
Skrevet

Er du syk? Viss nei, er det å anse som skoft. 

Anonymkode: 4b767...2a8

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er alene med tre barn i alderen 7-11 år, jobber 100% i en psykisk krevende jobb, og er foreldrerepresentant i en særs krevende klasse med mange utfordringer. Jeg er sliten. Er det innafor å ta en dag fri og bare hvile? Jeg får så dårlig samvittighet bare av å i det hele tatt vurdere det. 😞

Du bør hvile, ja. Din helse (og barnas) er det viktigste. 

Den største suksessen kapitalistiske griser har fått til de siste 20+ år, er å hjernevaske ansatte til å være roboter for de, og ofre seg til siste pust, inkludert å få "dårlig samvittighet". Du må slutte å ha "dårlig samvittighet". Ta en egenmelding, ellers kollapser du senere til det enda verre. 

Anonymkode: 95f6c...245

• Liker 28
  • Hjerte 4
  • Nyttig 9
Skrevet

Ja. Ta deg en egenmelding. 

Anonymkode: ef07c...5e1

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke hatt sykefravær på flere år, men jeg mener det er innafor. Den dagen fri alene på dagtid uten barn kan redde deg fra å gå helt på felgen.

Anonymkode: cef4e...7e3

• Liker 6
Skrevet

Ja. Ingen takker deg for at du kjører deg i grøfta 

Anonymkode: 5dfbe...108

• Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet

Og si fra deg vervet som klasserepresentant

Anonymkode: 40228...839

• Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Nei, det er ikke innafor. Du sykemelder deg ikke, du prioriterer slik at det ikke går ut over arbeidsgiver. 

Endret av Nooni
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Psykisk helse er vel så viktig. Ta deg en egenmelding eller to, før du kanter helt og ender opp med 3 mnd sykemelding liksom.

Anonymkode: 46153...e91

• Liker 6
Skrevet
Nooni skrev (Akkurat nå):

Nei, det er ikke innafor. Du sykemelder deg ikke, du prioriterer. 

Tøv, ingen er tjent med at hun møter veggen og blir utbrent. 

Dette er et signal du bør ta på alvor, TS. Ta ut egenmelding, og hvil deg. Gjør noe helt for deg selv, og få tilbake bittelitt overskudd. Se også om du kan overlate rollen som foreldrerepresentant.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Psykisk helse er vel så viktig som fysisk helse. Ja. Ikke hør på noe annet. 

Anonymkode: 22f12...fa8

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og si fra deg vervet som klasserepresentant

Anonymkode: 40228...839

Dette ☝🏻

Frivillige verv må være det første som ryker. 

Anonymkode: 04c6e...76c

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
Kala skrev (1 minutt siden):

Tøv, ingen er tjent med at hun møter veggen og blir utbrent. 

Dette er et signal du bør ta på alvor, TS. Ta ut egenmelding, og hvil deg. Gjør noe helt for deg selv, og få tilbake bittelitt overskudd. Se også om du kan overlate rollen som foreldrerepresentant.

Man redder ikke veggen med 1 egenmelding. De baller fort på seg. Hadde heller fått en kort sykemelding. 

Anonymkode: 6b418...abd

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Ta deg den sykedagen, du. Ta deg gjerne 3 dager og hvil godt ut. Aller best er det nok med en hel uke. Det er slik som forebygger langtidsfravær som er langt mer kostbart for samfunnet (og ikke minst deg selv) i lengden. Ikke hør på kjeftesmellene som vil at folk skal ofre seg for arbeidsgiver ved å løpe maraton i hamsterhjulet.

Endret av ruffen29
  • Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ja. Ingen takker deg for at du kjører deg i grøfta 

Anonymkode: 5dfbe...108

Du burde si fra deg rollen som foreldrerepresentant. Det bør være mulig. Bra du har dårlig samvittighet, det er mer enn en kan si om alle andre som er så rause på andres bekostning. Men ta deg en dag fri du. Du har mye å slite med. Du fortjener å ta vare på deg selv.

Anonymkode: cc6f5...73c

• Liker 6
  • Hjerte 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man redder ikke veggen med 1 egenmelding. De baller fort på seg. Hadde heller fått en kort sykemelding. 

En god lege ville bedt henne prioritere fremfor å sykemelde. 

Hun er ikke syk. Hun må lære å forstå sine begrensinger og hva som er viktig i hennes liv. Hvis ikke hun lærer og praktiserer det - samt forstå at hun ikke klarer alt, så ender hun opp som en dårlig rollemodell. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker egentlig at som voksen har man ansvar for egen helse. Dette ansvaret innebærer å ikke kjøre seg selv i grøfta, både med hensyn til barn og jobb. Psykisk helse kvalifiserer til egenmelding på samme måte som fysisk helse.

Anonymkode: 458c2...178

• Liker 5
  • Hjerte 3
Skrevet

Selvfølgelig er det innafor. Viss du pusher deg for hardt kjem du til å bli sjukemeldt. Mental helse er helse det også, på lik linje som klinisk og fysisk helse.

Anonymkode: 1bb1e...7a5

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker egentlig at som voksen har man ansvar for egen helse. Dette ansvaret innebærer å ikke kjøre seg selv i grøfta, både med hensyn til barn og jobb. Psykisk helse kvalifiserer til egenmelding på samme måte som fysisk helse.

Dersom det var uklart- ta en dag egenmelding. Eventuelt 3. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Nooni skrev (1 minutt siden):

En god lege ville bedt henne prioritere fremfor å sykemelde. 

Hun er ikke syk. Hun må lære å forstå sine begrensinger og hva som er viktig i hennes liv. Hvis ikke hun lærer og praktiserer det - samt forstå at hun ikke klarer alt, så ender hun opp som en dårlig rollemodell. 

Ærlig talt du er bare kjip. Skam deg.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...