Gå til innhold

Sykmelding i graviditet - konsekvenser for permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært gravid 1 gang tidligere, som dessverre endte i SA. Mistenker at jeg kanskje kan være gravid nå, men er for tidlig å teste. Ved forrige runde så var jeg ekstremt dårlig de ukene graviditeten varte. Tvang meg selv på jobb selv om jeg hadde en grusom hjernetåke (glemte navnet til kollegaene mine osv), noe som er skummelt da jeg jobber med pasienter. Før SA tenkte jeg at dersom dette fortsetter må jeg ta en tur til legen og få vurdering av lege om ev sykmelding en periode. Nå lurer jeg på - dersom jeg er gravid og blir like dårlig igjen, og faktisk ender med en sykemelding. Vil dette ha konsekvenser for permisjon? Mtp. sykepenger osv.

Anonymkode: 6067f...81e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 62272...235

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei.

Anonymkode: 62272...235

okei, så bra ❤️

Skrevet

Nei. Sykemelding teller med som en inntekt. 

Anonymkode: 7b822...2c5

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har vært gravid 1 gang tidligere, som dessverre endte i SA. Mistenker at jeg kanskje kan være gravid nå, men er for tidlig å teste. Ved forrige runde så var jeg ekstremt dårlig de ukene graviditeten varte. Tvang meg selv på jobb selv om jeg hadde en grusom hjernetåke (glemte navnet til kollegaene mine osv), noe som er skummelt da jeg jobber med pasienter. Før SA tenkte jeg at dersom dette fortsetter må jeg ta en tur til legen og få vurdering av lege om ev sykmelding en periode. Nå lurer jeg på - dersom jeg er gravid og blir like dårlig igjen, og faktisk ender med en sykemelding. Vil dette ha konsekvenser for permisjon? Mtp. sykepenger osv.

Nei det har ingenting å si for permisjon 👍 Sykepenger teller som inntekt og vil ikke slå negativt ut på permisjon eller permisjonsutbetaling. 

Anonymkode: 76a2b...820

• Hjerte 1
Skrevet

Det er ganske vanlig å være helt eller delvis sykmeldt deler av svangerskapet, altså :) Noen er heldige og er i finfin form hele veien, mens andre har plager som gjør det vanskelig å stå i full jobb.

Anonymkode: 448f6...5f8

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...