tussiii Skrevet 25. august 2023 #1 Skrevet 25. august 2023 Hei, har vært sammen med en type i 4 år, gift i 2 år. For 17 år siden opplevde jeg gruppevoldtekt som ble filmet og sendt til venner av meg, dette viste mannen min om. Og at dette er noe jeg ikke har snakket med mange om og bearbeidet da det føltes flaut og at ekkelt. Det siste året har det alikevell vært gjentatte ganger han "forlanger" sex, jeg har måttet si nei flere ganger og noen ganger forlatt rommet for å få fred. I sommer var vi ute på byen en tur, han ble sint når vi kom hjem og forlangte sex, jeg ga klar beskjed om at jeg absolutt ikke var interessert men han brøt meg ned i senga og forsøkte dra av meg klærne, jeg ropte flere ganger at han måtte forsvinne og at det han drev på med var voldtektsforsøk, brydde seg ikke så jeg nådde mobilen og slo inn nret til politiet og ga beskjed at nå anmelder jeg.da først rygget han unna. Etter dette har jeg hatt store problemer med å være i samme rom som han og følt meg utrygg når jeg skulle legge meg. Når jeg er nervøs slår det ut på magen så jeg klarte ikke spise eller sove på 2 uker, ble sykemeldt og fikk beskjed om å skaffe psykolog. Jeg har møtt en mann i sommer som virkelig har hjulpet meg, han har latt meg bo hos han, han har sørget for at jeg har spist og hatt det bra de siste ukene, dette har utviklet seg til et forhold med følelser som bare blir sterkere og sterkere. På bygda er jo saken en annen, ingen vet hva mannen min har gjort, de så bare at jeg flyttet inn hos en annen mann... Nå går mannen min(har søkt skillsmisse) rundt på bygda og høster samvittighet fra alt og alle og forteller om min utroskap siden jeg har bodd hos han andre mannen i et par uker nå. Dette irriterer meg grenseløst da jeg ikke føler det er jeg som har gjort noe galt, men samtidig ønsker jeg jo ikke rope over meg på bygda at min egen ektemann gjentatte ganger har forsøkt å voldta meg... Og oppå det hele tror han at dersom jeg snakker med psykolog skal alt ordne seg og jeg skal krype tilbake til han... DET kommer IKKE til å skje! Noen som har opplevd lignende og har noen ide til hva jeg bør gjøre? 3
Paneera Skrevet 25. august 2023 #2 Skrevet 25. august 2023 Anmeld for forsøk på overtredelse av paragraf § 291 3
Bombasi Skrevet 25. august 2023 #3 Skrevet 25. august 2023 (endret) Du har blitt utsatt for overgrep, og som et forsøk på å forsvare seg selv så tyr mannen til manipulasjon og hersketeknikker. Tror du bare må ri av stormen og komme deg ut på andre siden. Få skilsmissen og alt rundt det avsegstyrt, etabler deg på nytt og la bygdedyret bare dø ut av seg selv. Bygdedyret dør faktisk fort ut. Folk er ikke så interessert i å slarve om samme gamle ting hele tiden. Og når slarvet er over så går det ofte helt i glemmeboka. Skal du stå opp mot rykter og/eller kontre med enda mer rykter så vil du ironisk nok sette deg enda mer under loopen for bygdedyret. Å forsvare seg med rykter (selv om de er sanne) betyr ikke at du får mer anerkjennelse. Det er det som er med småsamfunn, folk liker å tro det som passer dem. Og så skaffer du deg psykolog. Tror du har godt av det. For øvrig anbefaler jeg deg å ta det med ro med tanke på et nytt forhold. Få ferdig det ene før du kaster deg i det andre. Gi deg selv litt rom for å puste litt. Endret 25. august 2023 av Bombasi 3
tussiii Skrevet 25. august 2023 Forfatter #4 Skrevet 25. august 2023 Haster igrunn ikke inn i det nye forholdet, jeg har bare bodd der mens jeg har ventet på at mannen min skulle flytte ut av mitt hus. Jeg flyttet hjem igjen tirsdag denne uka når han endelig var ute. Og den nye, han jobber opp havet og vil være borte mye og vi blir ikke flytte sammen. Selv om ryktene da sier at jeg har gitt opp alt og flyttet fra alt mitt og inn til noen andre.. Vi har bare bestemt oss for å se hvor ting går, og ta det som det kommer.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #5 Skrevet 25. august 2023 Hvis folk spør hvorfor det er slutt, si at det har sine grunner men ikke gå i detaljer. Da skjønner bygda at mannen din ikke er uskyldig i bruddet. Anonymkode: 1f0e7...404 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #6 Skrevet 25. august 2023 Du behøver ikke å fortelle noen at han prøvde å voldta deg. Det du kan si er at du var helt nødt til å flytte ut fordi du ikke følte deg trygg i ditt eget hjem. Det er alt de trenger å vite. Anonymkode: 7c572...728 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #7 Skrevet 25. august 2023 Flytt fra bygda. Anonymkode: 3dc30...4ee
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #8 Skrevet 25. august 2023 jeg er som vanlig bare nysjerrig på alt mulig: Hvorfor skrev du Overgrep? med spørsmålstegn. Er du usikker på om det var et overgrep? Anonymkode: 5ed77...ef7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå