Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Noen som har samme erfaring som meg? Jeg dro på en tidlig ultralyd i uke 5+5 fordi vi var redd det lå utenfor livmor.
der kunne de ikke se noe, men det blei tatt hcg prøver med to dagers mellomrom som viste stigene. 

fikk ny ultralyd 4 dager senere for og sjekke, der kunne han se plommesekken men ingen foster. Gyn sa til meg da, at han trodde dette var en ma, og at fosteret hadde stoppet og vokse. Siden vi burde kunne se både hjerteslag og et lite embryo på dette tidspunkt. 

blei videresendt til sykehuset for videre utredning i går, der kunne hun. Med det samme som han kun se denne lille prikken som var plummesekken. Men ingen foster. 
hun sendte meg hjem. Hun ønsker og gi det en uke til for og se det kan komme noe eller om kroppen evt rydder opp selv. 

han første jeg var hos var ganske sikker på at dette var et dødtløp mens hun i går virket litt mer sånn tjaaa. Vil ikke gjøre noe enda. 

jeg føler meg ufattelig trist og nedslått. Jeg vet på en måte hvor dette bærer. Og gruer meg. 

noen som har hatt lingnene erfaring?

• Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt en MA før og vet hvor kjipt det er,  men har heldigvis en en solskinnshistorie å dele i tillegg. Jeg opplevde nemlig dette du beskriver i min siste graviditet. Var også på tidlig ultralyd i starten av uke 5 pga en liten blødning. Så heller ikke noe annet enn plommesekk på første ultralyd, og legen sa at dette sannsynligvis var en MA/begynnende SA pga blødningen. Jeg hadde også stigende hcg, og fikk ny ultralyd en uke senere. Da var det mulig å se at fosteranlegget hadde utviklet seg bittelitt. Hadde deretter en ultralyd etter ca en uke igjen, og da var det enda litt fremgang. Nå har jeg en fire måneders gammel baby:) 

Anonymkode: 860a8...653

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Husk at de ofte ikke ser noe før uke 7

Skrevet

Jegchadde ganske lik erfaring, endte med at kroppen ordnet opp selv etter en uke. Ble gravid kjapt igjen og har en 9mnd nå

Anonymkode: 00895...d5a

• Hjerte 1
Skrevet

Dette kommer veldig an på hvor nøyaktig du vet hvor langt du er på vei. Etter 6+0 bør de begynne å se noe (ofte ser man hjertet da), men det er jo veldig tidlig, så hvis man er noen dager kortere på vei enn man tror kan det være hele forklaringen.

Krysser fingrene for det, hvis ikke så er det kanskje en liten trøst å finne det ut så tidlig som mulig, selv om det ikke gjør det noe mindre kjipt i seg selv. Men jeg tok selv flere tidlig UL for å i verste fall slippe smerten i gå 12 uker og så få nedslående beskjed som kunne vært gitt før

Anonymkode: 7e79f...06f

• Hjerte 1
Skrevet

Trodde ikke de så noe i uke 5. 

Anonymkode: 8fd12...e6f

• Liker 1
Skrevet

Synes det høres veldig tidlig ut? Hvor langt var du på vei på den siste undersøkelsen på sykehuset? Håper på et godt utfall💛

Anonymkode: 28612...48e

Skrevet

Vi kan allerede tidlig i svangerskapet bruke ultralyd for å bekrefte graviditet. Tidlig ultralyd kan gjøres fra uke 6, men vi anbefaler å helst komme fra uke 7+0 beregnet fra første dag i siste menstruasjon.

Skrevet

Har opplevd ma som først ble oppdaget nærmere uke 11, og det hadde ikke vært utvikling siden uke 5-6. Syns det hadde vært bedre å vite det så tidlig som mulig så vi kunne startet aborten da, og raskere prøvd på nytt. Jeg hadde også vært sykemeldt hele veien pga hyperemesis, og er jo kjipt at det var helt forgjeves. 

Føler med deg hvis dette ikke går veien❤️ Men i så fall er det bra å finne det ut så fort som mulig, da har dere bare mistet et par sykluser på prøvingen…

Anonymkode: 5cef4...409

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...