AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #1 Skrevet 25. august 2023 Tror jeg er deprimert. Mistet all energi , sover mye , sovner på dagtid. Null interesse får noen ting. Føler meg aleine , føler meg ekkel. Typisk tegn på depresjon etter det jeg har forstått? Har ødelagte tenner som ødelegger min selvtillit og tror det kan være hovedgrunnen til min depresjon og alt som har gått galt i det siste bare presser på. Problemet er at jeg har helt vill tannlege skrekk. Har hørt om sånn tannlege terapi men der må man fortelle hvorfor man har tannlege skrekk og jeg vill ikke snakke om det så det er uaktuelt. Jeg er også ganske fattig og har ikke råd. Burde jeg prate med legen om medesiner? Hvor lenge må man være deprimert før man tar det opp? Er det veldig ubehagelig og snakke om? Jeg liker ikke å grine foran andre men griner lett får tiden så tror ikke jeg klarer å fortelle det uten å grine. Hva spør de om hos legen? Hva sier dem? Dømmer de? Anonymkode: 09c32...d1d
MyMichelle Skrevet 25. august 2023 #2 Skrevet 25. august 2023 Det går nok fint hos legen. En lege dømmer ikke, og det var ikke ubehagelig. Det kan være lurt å ikke si du er der for å få medisin, men for å utredes for depresjon. Jeg har gjort det, og legen testet ved å stille mange spørsmål. Han fulgte et skjema. Basert på de svarene fikk jeg diagnosen moderat til alvorlig depresjon. Han spurte om jeg kunne tenke meg å prøve antidepressiva. Jeg sa at jeg gjerne ville det. Det kan være din lege også ønsker du skal gå til psykolog. Om du begynner på antidepressiva, så vær obs på at du kan bli verre før du blir bedre. Jeg ville bare holde senga i et par uker. Men måtte jo opp. Jeg trøstespiste og la på meg. Først forsvant angsten, men det tok vel 3 uker eller så før medisinen virket mot depresjonen. Da fikk jeg et normalt følelsesliv, og kunne føle glede igjen. Jeg hadde følt meg som du i omkring et halvt år før jeg våget å gå til legen. Lykke til ❤️ 1
MyMichelle Skrevet 25. august 2023 #3 Skrevet 25. august 2023 Og det er greit å gråte hos legen. Ikke noe pinlig, leger er vante til slikt.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #4 Skrevet 25. august 2023 MyMichelle skrev (8 minutter siden): Det går nok fint hos legen. En lege dømmer ikke, og det var ikke ubehagelig. Det kan være lurt å ikke si du er der for å få medisin, men for å utredes for depresjon. Jeg har gjort det, og legen testet ved å stille mange spørsmål. Han fulgte et skjema. Basert på de svarene fikk jeg diagnosen moderat til alvorlig depresjon. Han spurte om jeg kunne tenke meg å prøve antidepressiva. Jeg sa at jeg gjerne ville det. Det kan være din lege også ønsker du skal gå til psykolog. Om du begynner på antidepressiva, så vær obs på at du kan bli verre før du blir bedre. Jeg ville bare holde senga i et par uker. Men måtte jo opp. Jeg trøstespiste og la på meg. Først forsvant angsten, men det tok vel 3 uker eller så før medisinen virket mot depresjonen. Da fikk jeg et normalt følelsesliv, og kunne føle glede igjen. Jeg hadde følt meg som du i omkring et halvt år før jeg våget å gå til legen. Lykke til ❤️ Får ringe legen til mandag da. Ligger allerede bare i senga så tror ikke det vill være så mye forskjell😅 men atiderisiva er bare får en periode? Godt du har fått det bedre! Anonymkode: 09c32...d1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå