AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #1 Del Skrevet 25. august 2023 Står bare at den skal heve etter du har rullet det ut, så må bare spørre Anonymkode: 33803...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 25. august 2023 #2 Del Skrevet 25. august 2023 Da er det bare etter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #3 Del Skrevet 25. august 2023 Jeg hever alltid både før og etter. Har testa det ut, og det blir stusslige boller med bare en heving. Anonymkode: cab56...d02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 25. august 2023 #4 Del Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg hever alltid både før og etter. Har testa det ut, og det blir stusslige boller med bare en heving. Anonymkode: cab56...d02 Jeg er helt enig, bollene blir bedre med for- og etterheving. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #5 Del Skrevet 25. august 2023 Takk for svar. jeg valgte å kun heve ette jeg har rulla de ut.. håper de blir gode TS Anonymkode: 33803...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 26. august 2023 #6 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Takk for svar. jeg valgte å kun heve ette jeg har rulla de ut.. håper de blir gode TS Anonymkode: 33803...7ee De blir helt sikkert gode, men med "dobbel" heving hadde de kanskje blitt enda bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #7 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Takk for svar. jeg valgte å kun heve ette jeg har rulla de ut.. håper de blir gode TS Anonymkode: 33803...7ee Ikke for å være frekk men tviler på at de ble gode. Når man skal bake gjærbakst må man ha TID. Om deigen ikke får heve tilstrekkelig (og sakte!) vil den mangle aroma og smak, og den vil bli tung og tørr. Ferdig-mix er i tillegg stappaet full av tilsetningsstoffer og for mye gjær som gir gjærsmak. Lag heller fra bunnen av. Anonymkode: ce5c5...46c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #8 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ikke for å være frekk men tviler på at de ble gode. Når man skal bake gjærbakst må man ha TID. Om deigen ikke får heve tilstrekkelig (og sakte!) vil den mangle aroma og smak, og den vil bli tung og tørr. Ferdig-mix er i tillegg stappaet full av tilsetningsstoffer og for mye gjær som gir gjærsmak. Lag heller fra bunnen av. Anonymkode: ce5c5...46c Etterheving er det viktigste. Forheving er viktig for å utvikle smak, men siden ferdigposer har vært blandet sammen lenge, kan det jo allerede ha satt seg godt med smak i melet. Etterheving sørger for luftig bakst. Ferdigpose er helt ypperlig for folk som ikke baker så ofte. For eksempel kan mel som blir stående i evigheter kan tiltrekke ser skadedyr eller få dårligere bakeevne. Det stemmer ikke at disse posene er stappet full av tilsetningsstoffer. Noen er kanskje det, men det gir absolutt ingen mening at vanlige bolleposer er stappet full med tilsetningsstoffer. Tipper bollene til ts ble gode jeg😊 Anonymkode: 25a42...5f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #9 Del Skrevet 26. august 2023 -en person jeg kjenner sa at hun skulle lage 123 boller...så tenkte jeg hvorfor antallet 123? Haha😬😁 Anonymkode: 705cb...107 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå