Gå til innhold

Er det fuktig inne hos deg nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har måleren i huset liggi mellom 60-68% de siste dagene! Det er vel fordi det er så fuktig ute?

Er nesten redd det kommer fuktskader snart😱

Anonymkode: 7d8c0...d72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor i landet bor du? Opplever det samme, hadde til og med besøk som sa det "Så fuktig luft det er her hos deg".

Anonymkode: 53928...e8b

Skrevet

Trur ikke det. Aldri målt.

Anonymkode: 6ed1d...c30

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor i landet bor du? Opplever det samme, hadde til og med besøk som sa det "Så fuktig luft det er her hos deg".

Anonymkode: 53928...e8b

Nes kommune, Viken! Det er så klamt, både ute og inne!😬

Skrevet

Samme her, 64 % i øyeblikket.

Bakre del av leiligheten her ligger under bakkenivå, så jeg tror det er årsaken her. Det er godt drenert her, så det er ikke fuktproblemer som kommer utenfra via bakken, og det er ingen tegn til mugg eller lignende. Var ikke slik der jeg bodde før, også bakkeplan, men ikke under bakken.

Jeg vurderer å begynne å bruke luftavfukter nå, for jeg føler det blir klamt.

Anonymkode: 324ca...f55

Skrevet

Her står vinduene åpne hele tiden så aner ikke. Hvertfall ikke klamt. Er frisk luft inne. 

Bor utenfor Drammen så har fått nok regn den siste måneden. 

Anonymkode: 9e3b1...19c

Skrevet

Nei, har på varmepumpa og den gjør det ganske tørt (på kjøling også). Vi er ganske oppmerksomme på fukt.

Anonymkode: a87fd...a3c

Skrevet

Aner ikke. Hvordan måler dere luftfuktigheten? Det er ikke klamt inne.

Skrevet

Tips til fuktmåler? 😅 Vært på utgikk etter en lenge nå

Anonymkode: 29c77...585

• Liker 1
Skrevet

Ja, tåka ligger tykt ute om morgenen og det er fuktig i huset. Avfukteren går på soverom og i dag bestemte jeg meg for å fyre opp litt i vedovnen og lufte for å få dampet ut litt fukt. Ellers hjelper det ikke stort å lufte da det er så utrolig rått ute. 

Anonymkode: 871b3...8a7

• Liker 1
Skrevet

Ligger på 57% hos oss akkurat nå, så tett opp mot 60% som er grensa luftfuktigheten ikke bør overstige om sommeren. Og vi har nytt hus med god ventilasjon, men bor rett utenfor Drammen og vi har jo hatt tett regn i ett i nesten to måneder nå, med noen få solskinnsdager innimellom, så ikke så rart - men lurer på om vi bør skru opp ventilasjonen nå. 

Anonymkode: 4c389...b90

Skrevet
MyMichelle skrev (2 timer siden):

Bare en billig temp- og luftfuktighetmåler fra claes ohlson👍😄

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har bare en billig en fra claes ohlson, vet ikke hvor bra den er😅

Skrevet
MyMichelle skrev (2 timer siden):

Billig temp-og luftfuktmåler fra claes ohlson😊

Skrevet

Ja, har vært ille den siste måneden. Var faktisk oppi 70% luftfuktighet en dag, men har ligget på rund 65%. Så jeg kjøpte en Eeese Hugo avfukter på Skousen. Fungerer utmerket til å få ned fuktigheten, er stillegående og enkel å flytte mellom rommene. Fulgte også med en liten slange slik at når jeg henger klær til tørk på badet kan den stå å gå uten at jeg slipper å tenke på at tanken vil bli full. 

Anonymkode: c9a5a...ed3

Skrevet

Kjøpte meg luftavfukter i fjor https://bedre-inneklima.no/produkt/meaco-arete-one-10l/?utm_source=Google+Shopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=Google+Shopping+for+Bedre+Inneklima+AS&gclid=CjwKCAjwoqGnBhAcEiwAwK-OkR1hnjTCkaEm8V_PqVu9KFIN_3rvwZP93DLZ5k9gyS4AXFlmoKdNRBoC6f4QAvD_BwE

Og er super fornøyd.. Den går alltid hver natt hos meg (på soverommet derfor er det at den er veldig stille grunnen til at jeg kjøpte akkurat den), kjempe stor forskjell. Mest fuktighet er det hos meg i sommermånedene, det er da den sammler opp mest vann. Er bedre om høsten og vintermånedene. Men er jeg borte et par dager og så slår den på så viser den stort sett i øvre del av 70 mens når den har stått på en natt eller to ligger den på 45/46

Skrevet

Jeg har lukket vinduer, skrudd opp temperaturen og luftavfukteren er på.

Men nå er der jo spådd masse regn gjennom helga igjen så er vel bare å håpe på at det ikke begynner å gro (mer) her inne, for i dag oppdaget jeg EN SOPP som hadde grodd i den ene potteplanta😱😱😱

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

MyMichelle skrev (4 timer siden):

Brannvarslerne våre har fuktmålere, så har en app tipknyttet til dem. Et tips om dere ikke vil ha enda en dings til å ta plass 😊

Anonymkode: 4c389...b90

Skrevet

Sjekket akkurat appen for røykvarslerne og vi ligger nå mellom 40 og 55 %, ikke så høyt i forhold til mange andre. Men bor i Finnmark, med innlandsklima. Og vanligvis er det alt for tørt. Sjeldent jeg ser over 30%, og ofte rundt 20%.

Anonymkode: 341c8...e2c

• Liker 1
Skrevet

Ja fuktig inne her i Østfold. Det hjelper å fyre litt i peisen eller sette på varmepumpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...