Gå til innhold

Hvordan ser jeg løpetid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser jeg at tispene har løpetid om de ikke blør? Og ikke er hovne der bak?

Anonymkode: 5c58e...c1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, da har den ikke løpetid,  så da er det ikke noe å se etter. 

Anonymkode: ed4cf...524

Skrevet

Det finnes stille løpetid. Få eldre, erfaren hannhund til å lukte på urinen.

Anonymkode: 1469d...9c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Vel, da har den ikke løpetid,  så da er det ikke noe å se etter. 

Men da har hun omtrent aldri løpetid da siden den omtrent aldri hovner opp. Har hatt hun i mange år.

Anonymkode: 881cd...959

Skrevet

* Hund

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Men da har hun omtrent aldri løpetid da siden den omtrent aldri hovner opp. Har hatt hun i mange år.

Vel, har tispa noen ganger synlig løpetid med  oppsvulmet vulva og blødninger? For det er jo ikke sånn at noen ganger er løpetiden synlig og andre ganger ikke, det er jevnt over likt hver gang. Og når hun har løpetid som er synlig, har hun da også løpetidoppførsel som mer interesse for hannhunder, stiller seg opp etc etc?

Sjelden løpetid er nok mer vanlig enn helt umerkelig løpetid som noen over nevnte. 

Skrevet

Hatt omplaseringdtispe. I de 7 årene hun bodde hos meg så jeg 1 dråpe med blod. Slik jeg viste hun hadde løpetid var at hun prøvde å stikke av til en nabo med hannhunder. 

Anonymkode: ea654...30a

Skrevet

Det er individuelle forskjeller, men her er noen ting å se etter:

Du kan merke endringer i hundens atferd, som økt uro, mer oppmerksomhetssøkende oppførsel, eller motsatt, hunden kan bli mer tilbaketrukket. Den kan også bli rastløs og ha vansker med å slappe av. Hunden kan begynne å markere sitt territorium med urin mer enn vanlig. Vulvaen kan bli litt hoven og mer synlig enn normalt. Økning eller reduksjon i appetitten. Økt interesse fra hannhunder.

Anonymkode: aeea0...358

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...