Gå til innhold

Hvor mye skal du bruke på klær til barnet i vinterhalvåret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg på ull og dresser og annet yttertøy, men også div inne tøy med mer som følge av at barnet vokser ut av klær og sko, så ikke nødvendig vis bare vinterklær,men alt av forbruk til klær det enste halve året. 

Hvor mye tror du at du totalt kommer til å bruke?

Anonymkode: 1e8b0...02b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldstemann må kanskje ha ny vinterdress, det blir ca 1000 kr bare der. Så må han ha både dock-boots og vintersko, så hallo 800 kr ca på det også. Han må kanskje ha et par ulltrøyet og stilongser. Det kjøper vi som regel på sport outlet, kanskje det blir oppunder tusenlappen der også. Vanlig innetøy finner vi heldigvis pent brukt på en genial bruktbutikk, så det blir fint lite penger (typ 20 kr for en pent brukt topp). 

Minstemann arver etter storebror, han har knapt fått et nytt plagg i hele sitt liv, stakkar.. Men han trenger nye sko han også (der sliter storebror ut alt, så ikke mulig å arve). 

Anonymkode: affd7...ab5

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eldstemann må kanskje ha ny vinterdress, det blir ca 1000 kr bare der. Så må han ha både dock-boots og vintersko, så hallo 800 kr ca på det også. Han må kanskje ha et par ulltrøyet og stilongser. Det kjøper vi som regel på sport outlet, kanskje det blir oppunder tusenlappen der også. Vanlig innetøy finner vi heldigvis pent brukt på en genial bruktbutikk, så det blir fint lite penger (typ 20 kr for en pent brukt topp). 

Minstemann arver etter storebror, han har knapt fått et nytt plagg i hele sitt liv, stakkar.. Men han trenger nye sko han også (der sliter storebror ut alt, så ikke mulig å arve). 

Mange flotte, nesten ubrukte vinterdresser på finn. 

Anonymkode: c6407...a69

• Liker 3
Skrevet

Sikkert 5k. Han Må ha nytt alt, har brukt det han hadde i 2 sesonger og vokst ut av mesteparten. 2000 i dress, 800-1000 nye vintersko, 500 dock boots, Kivat lue, mellomlag.. Ja, regner med å bruke ca 5-6000.

Anonymkode: 6f11c...78d

Skrevet

Fire-fem tusen kanskje, hvis vi teller alt fra truser til yttertøy og jakka fra i fjor ikke passer lengre. Og da snakker vi bokstavelig talt alt av klær fra nå og ut mars.

Skal sies jeg har en tolvåring som ikke trenger ull og er godt fornøyd med joggis fra Cubus.

Anonymkode: be552...2c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fire-fem tusen kanskje, hvis vi teller alt fra truser til yttertøy og jakka fra i fjor ikke passer lengre. Og da snakker vi bokstavelig talt alt av klær fra nå og ut mars.

Skal sies jeg har en tolvåring som ikke trenger ull og er godt fornøyd med joggis fra Cubus.

Ja jeg kjøper også billig og på salg, men synes fortsatt det ender opp på noen tusen😅 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja jeg kjøper også billig og på salg, men synes fortsatt det ender opp på noen tusen😅 

Og nå som hun er på vei ut av str 170 (største barnestørrelse) og må over på voksentøy koster ikke joggisen på Cubus 150 lengre foråsi'resånn!

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da tenker jeg på ull og dresser og annet yttertøy, men også div inne tøy med mer som følge av at barnet vokser ut av klær og sko, så ikke nødvendig vis bare vinterklær,men alt av forbruk til klær det enste halve året. 

Hvor mye tror du at du totalt kommer til å bruke?

Mye! Opptatt av kvalitwt og det koster.

ull rundt 3000 selv om alt kjøpes på salg

vintwrsko har jeg kjøpt , både tip bhg og finere sko, rundt 1000 for de

luer 800

så kommer yttertøy på ett par tusen

Anonymkode: c1dab...b48

Skrevet

Ja stakkar , det er lurt å kjøpe mitt nytt til minste også

• Liker 1
Skrevet

Kjøpte en haug med ull før sommeren (på salg), vinterbuksen fra i fjor tror jeg kommer til å passe denne sesongen også (ellers kjøper jeg med rabattkode på Ellos), ellers nye vintersko. 
Ungdommene har visst sluttet å gå med vintersko, og vinterjakker har de. 

Kjøpte masse klær til skolestart som er tiltenkt høst/vinter. 

Tror jeg har brukt ca 15.000,- totalt..men da holder klærne til neste gang jeg kjøper inn mye (neste høst). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

luer 800

1000 pr sko eller for begge?

Hvilken har du kjøpt?:)

Skrevet
Vera skrev (10 minutter siden):

Kjøpte en haug med ull før sommeren (på salg), vinterbuksen fra i fjor tror jeg kommer til å passe denne sesongen også (ellers kjøper jeg med rabattkode på Ellos), ellers nye vintersko. 
Ungdommene har visst sluttet å gå med vintersko, og vinterjakker har de. 

Kjøpte masse klær til skolestart som er tiltenkt høst/vinter. 

Tror jeg har brukt ca 15.000,- totalt..men da holder klærne til neste gang jeg kjøper inn mye (neste høst). 

Hvor mye var tilbudsprisen for ull på?

Hvor mange barn har du? 15.000 hørtes mye ut😅

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

luer 800

Glemte at jeg har kjøpt tre hjemmestrikket gensere også til rundt 1000 kr

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

1000 pr sko eller for begge?

Hvilken har du kjøpt?:)

For tre par faktisk, var 70% + 15 ekstra rabatt  så har kjøpt geox , bisgaard og superfit 

Skrevet

Tja, jeg har tre barn. 6, 12 og 14. De to eldste er over på voksenstørrelser på en god del klær (og sko!), så det er myyye dyrere. 

Alle må ha vintersko. Ca 700kr for yngste, tipper 1200-1500 for hver av de eldste. Yngste må også ha cherrox, blir fort 600kr det også. 

Jeg har allerede kjøpt ulltøy til dem for rundt 3000kr til sammen. Salg, fikk veldig god pris (double layer, de nekter å bruke ull innerst).  To sett hver til de to eldste, det er nok. To sett til yngste, det er nok sammen med en god del arvet som vi har fra før. 
Jeg har kjøpt dress og jakker på salg til yngste tidligere, så det trenger vi ikke kjøpe nå. Kostet vel kanskje 1200kr. Ekstrasett har vi (arvet fra storesøsken, litt slitt, men funker som reserve). 
Antar at minst ett av de to store barna må ha vinterbukse og vinterjakke. Det blir fort minst 2500kr til sammen. 
Votter, luer etc har vi. 
Vil helst ikke tenke på hvor mye dette blir til sammen. Jeg tenker mange ganger på at det må være myyyye billigere å ha barn i tropene… 🙄

Her ser jeg bort fra skiutstyr…

Anonymkode: 68b15...b66

Skrevet

Og nå som hun er på vei ut av str 170 (største barnestørrelse) og må over på voksentøy koster ikke joggisen på Cubus 150 lengre foråsi'resånn!

Nei! Det er utrolig mye dyrere når de blir større! Først er det et skikkelig prishopp mellom barn og junior. Og når de ikke passer til junior lenger heller, blir det enda dyrere! De må bruke voksenstørrelse, men vokser fremdeles ut av klærne. 🤯🤯

Anonymkode: 68b15...b66

Skrevet

Kjøper alt brukt, så det går ikke mye. Kjøpte alt jeg trenger for denne vinteren sammen med det minsta brukte i fjor, så i år trenger jeg ikke kjøpe noe.

Anonymkode: 27ab8...b2a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

For tre par faktisk, var 70% + 15 ekstra rabatt  så har kjøpt geox , bisgaard og superfit 

Wow var det hos bootz?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kjøper alt brukt, så det går ikke mye. Kjøpte alt jeg trenger for denne vinteren sammen med det minsta brukte i fjor, så i år trenger jeg ikke kjøpe noe.

Anonymkode: 27ab8...b2a

Hvor mye kom det du kjøpte brukt på?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Wow var det hos bootz?

Babyshop 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...