Gå til innhold

Eksen behandler meg som om vi enda er sammen, men jeg synes det er tungt og forvirrende.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så eksen min og jeg slo opp for en uke siden. Det var han som tok mest initiativ til det fordi han mente vi ikke kunne være sammen. Jeg ble så klart veldig lei meg og først sint på han. Vi snakket overhodet ikke på tre dager. Jeg gråt mye og naturligvis gikk følelsene veldig opp og ned, og mye ambivalens til hva som skjer videre. 

Så begynner vi å snakke litt igjen om praktiske ting som henting av klær og ting vi har hatt hos hverandre (vi var sammen i 2 år, men bodde ikke sammen).
Så først i går av hadde vi den første ordentlige samtalen etter bruddet. Det var utrolig godt å snakke med han igjen, men også veldig trist på en måte. Ting blir jo ikke som før føler jeg og jeg kan jo ikke være meg selv lenger med han når vi ikke er kjærester mer. 
Han derimot snakket likt til meg som han alltid hadde gjort. Kaller meg de søte kallenavnene han har kalt meg i gjennom forholdet. Da sier jeg til han «hvorfor kaller du meg det?» «vi er ikke sammen lenger» typ osv. Så sier han «fordi jeg liker deg enda så klart, men vi som kjærester funker dessverre ikke». 

Jeg synes det blir veldig sånn, ja, det gir meg falske forhåpninger om at vi kan bli sammen igjen. Fordi det vil jeg også, han sier selv at vil det, men at det ikke er håp. Vi har virkelig prøvd alt for å få det til å fungere. 

Så i dag snakket vi litt mer om praktiske ting. Ting som jeg enda hadde hos han osv, hvordan løse opp ting og sånt. Samtalen ble på en halvtime. Da vi var ferdig med de tingene å snakke om så sa jeg bare «ok, var det noe mer da?» for å antyde at samtalen kanskje var over. 
Han svarte bare «nei ikke egt, vil du ikke prate da?». Jeg sa at siden vi ikke er kjærester lenger så er det best at vi ikke prater utenom de nødvendige tingene eller om det er for å bli sammen igjen. Så skjønner han ikke hva jeg mener og spør om hvorfor jeg ikke vil være venn med han. 
Jeg klarer ikke å være venn med han, jeg ser jo ikke på han på den måten. Det er kjærestefølelser jeg har for ham, ikke vennskapelige. Betyr ikke at jeg mener vi skal være fiender absolutt ikke, men behandle hverandre som ekser som vil hverandre det beste så klart.

Jeg bare synes det blir vanskelig hvis han tror at jeg ikke vil snakke med han. Jo jeg vil jo det, men ikke som et vennskap, bare kjæreste. For meg er det umulig å få andre følelser for ham. 
Vet han liker meg og at det sikkert er tøft å gå fra å ha vært sammen til å skulle bli som fremmede.

Men sånn er det når det er et brudd. Da endres jo ting, og man må gi slipp dessverre, selv om det gjør så forbanna vondt ❤️‍🩹

Det er ikke lett å ha et menneske som du ikke kan leve med, men heller ikke kan leve uten. Det er slik situasjonen føles mellom meg og han nå. Det sa han selv :( 

Anonymkode: 66eca...eca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du gjør rett i å sette grenser. 
Du trenger å få konsentrere deg om veien videre og ta bare på deg sjøl. 
Hvorfor han er så opptatt av å være venner kan jo komme av at han er redd for å bli alene , rett og slett. 
Han er ikke vant til det kanskje , og søker derfor en overlapping. 
Vær bestemt og tenk på hva som er best for deg. 
Du trenger tid og fred til å tenke fremover 

Anonymkode: a7955...ff9

• Nyttig 4
Skrevet

Sett grenser :) er vanskeligere å glemme nør man har kontakt på samme måte. Forstår suget. Man blir glad og trist av denne kontakten, men på et tidspunkt må den opphøre. Særlig ee det viktig for den som er dumpet å få sjansen til og komme seg videre og gjenopprette selvtilliten sin.

Anonymkode: 0a011...cdf

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Takk for svarene :) 

Skrevet

Jeg synes du skal sørge for at du får hentet dine ting som du har hos ham, og at han henter sine ting hos deg, senest søndag denne uken!

Pakk ned alt han har hos deg, legg det i poser/esker og sett det klart i gangen din, og ta dem med til ham slik at du får hentet dine ting.

Og gjør det klart for ham at så lenge en har følelser går det ikke an å være venner for dere, og at du forventer at han respekterer dette, og ønsk ham så bare lykke til videre i livet.

Og så har du ikke mer kontakt med ham.

For slik han holder på nå, har dumpet deg, men vil likevel opprettholde deg som en foreløpig nærmeste, det er egentlig veldig egoistisk og stygt av ham, fordi han vet at du ønsker å være kjæreste med ham. På den måten utnytter han dine følelser for å få oppmerksomhet og følelse av tilhørighet selv. Men skal du komme deg videre og over ham, da kan ikke du gi ham dette, for du blir bare sittende fast uten å komme deg videre. Og den dagen han har funnet seg en annen vil du få ny sorg og bitterhet.

Så kutt kontakten etter at dere har ryddet opp i tingene deres. Ikke utsett å gjøre det, for det kan også være en uthalingsteknikk fra hans side, en måte å holde på deg, selv om han ikke vil ha deg.

❤️

Anonymkode: b732a...86b

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg synes du skal sørge for at du får hentet dine ting som du har hos ham, og at han henter sine ting hos deg, senest søndag denne uken!

Pakk ned alt han har hos deg, legg det i poser/esker og sett det klart i gangen din, og ta dem med til ham slik at du får hentet dine ting.

Og gjør det klart for ham at så lenge en har følelser går det ikke an å være venner for dere, og at du forventer at han respekterer dette, og ønsk ham så bare lykke til videre i livet.

Og så har du ikke mer kontakt med ham.

For slik han holder på nå, har dumpet deg, men vil likevel opprettholde deg som en foreløpig nærmeste, det er egentlig veldig egoistisk og stygt av ham, fordi han vet at du ønsker å være kjæreste med ham. På den måten utnytter han dine følelser for å få oppmerksomhet og følelse av tilhørighet selv. Men skal du komme deg videre og over ham, da kan ikke du gi ham dette, for du blir bare sittende fast uten å komme deg videre. Og den dagen han har funnet seg en annen vil du få ny sorg og bitterhet.

Så kutt kontakten etter at dere har ryddet opp i tingene deres. Ikke utsett å gjøre det, for det kan også være en uthalingsteknikk fra hans side, en måte å holde på deg, selv om han ikke vil ha deg.

❤️

Anonymkode: b732a...86b

Tusen takk for råd ❤️‍🩹❤️‍🩹 

Får håpe jeg klarer det. 

Skrevet

Jeg var i en sånn situasjon en gang. Jeg sa:

Jeg har varme følelser for deg enda, og for meg er det best da at vi har minst mulig med hverandre å gjøre. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...