liten&sliten Skrevet 25. august 2023 #1 Del Skrevet 25. august 2023 Jeg klarte knuse et tallerken, som tilhører min romkamerat... Det tilhører et steingods servise hun har som tåler å være i ovnen. Siden vi ikke har mikrobølgeovn her hjemme så brukes dette serviset mye til å varme opp rester i ovnen. Jeg sa jeg kunne prøve å erstatte det. Så prøver å finne noe som står i stil m serviset hennes som også tåler ovn, oppvaskmaskin og mikro. Jeg har funnet noen som sier de er ovnsikre. Men finner også mye på nettet som er laget i steingods som ikke presiserer om det tåler ovn eller ikke. Antar at steingods og steintøy er det samme??? For info er tallerkenet en ganske blå, relativ dyp farge uten noen tekstur. Jeg vet ikke eksakt hva typen tallerken er kalt. Det er dypere enn vanlig tallerken med en "flat kant" rundt(hvordan skal jeg beskrive det? Hun sier det ikke gjør noe om jeg kjøper noe som er brukt og det må ikke ligne helt. Men fint om det går i stil : ) Ovnsikre tallerken er jo relativt dyre nye så jeg håper jeg kan finne ut om "all" steingods betyr at de kan brukes i ovn eller ikke : )))) Takk for svar! :)))) PS: Farge ligner på dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #2 Del Skrevet 25. august 2023 Er det denne? https://www.lecreuset.no/no_NO/p/middagstallerken-signature-stentoy/SW020227.html?dwvar_SW020227_color=ink&dwvar_SW020227_size=27cm Le Creuset er ofte på tilbud på Kitch’n, og hvis du er medlem av kundeklubben har de ofte gode medlemstilbud. Ellers finnes det et annet merke som ligner på Le Creuset, men som er mye billigere. Husker ikke hva det heter i farten. Jeg ville ikke ha kjøpt noe som det ikke står tydelig at kan brukes i ovn. Det meste av steintøy tåler ovn, men må settes inn i ovnen mens den er kald og varmes opp sammen med ovnen. Anonymkode: 4b9f5...869 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå