AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #1 Skrevet 25. august 2023 Det jeg misliker er to ting; trafikk og støy forbi huset, og trappa i huset. Bor i enebolig fra 70-tallet med 2 mål tomt. Mindre bygd i grei avstand fra en mindre by. Bra hus og tomt, og greie naboer som har bodd her lenge. Altså mest eldre folk, men også noen med små barn. Jeg liker mye her, men det er også noe jeg ikke er så glad for. Nabolaget her skulle vel være rolig, men trafikkstøy er betydelig. Vi bor ikke ved riksveien, men i et lite byggefelt. Så en skulle tro det var ganske stille her. Men veien forbi huset vårt er veldig trafikkert. Det går vei forbi her opp til marka og mange hytter, så det er stadig trafikk forbi av folk som skal til hytter eller bare gå tur. Mange skal jo til husene sine oppover veien også. Det er helt utrolig mye trafikk forbi huset vårt, selv om vi bor i et "rolig" område, det kjører biler og mopeder hele tiden. Og riksveien er noen hundre meter nedenfor, og den går rundt vika som vi har direkte utsyn til, så vi hører alt av trafikk der også veldig godt. Trafikkstøyen derfra er der hele tiden, som en bakgrunn. Også er det trappa! Trapp fra hovedinngang og opp til stue og kjøkken ER en ulempe på alle vis! Når en kommer inn med handleposer, så er det ikke bare å bære direkte inn. En må opp ei trapp også. Og vi har soverom og bad oppe, vaskerom nede, så det er et ekstra tiltak å gå ned på vaskerommet. Og når man kjøper møbler og annet som må opp ei trapp, så er det ikke alltid enkelt! Hva misliker du med boligen din? Jeg har også mye jeg liker, men særlig det med trafikkstøy har blitt mer og mer irriterende. Samtidig er det også mye bra med boligen vår, men det er ikke tema her:) Anonymkode: 22f33...a61
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #2 Skrevet 25. august 2023 Trafikkstøy er nummer 1 hos oss også. Det var vi imidlertidig klar over da vi signerte. Vi leier, og det er uansett (forhåpentligvis) bare midlertidig. Anonymkode: 21543...04e
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #3 Skrevet 25. august 2023 Stua er mørk, det er ikke nok vinduer. Anonymkode: 1422a...e4f
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #4 Skrevet 25. august 2023 Mangler bod! Jeg leier, og mye er veldig bra, men savner virkelig en bod. Har også noen naboer som er stille det meste av uken, men ofte på søndag morgen tar han frem noe elektrisk. Eldre par, og det er han som gjør det. Stille ellers, så føler nesten det er en protest. Kan stå i regnvær å klippe hekken kl 9 på en søndag, også er det meldt sol kl 12. Jeg liker at det er en dag i uken med mindre lyd. Det er en del utbygging i området, samt en del som fikser litt selv, så det er deilig med en dag i uken med mindre støy. Kjøkkenet hos meg er også veldig stusselig, men dekker mine behov, så det går fint. Anonymkode: d35ae...486
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #5 Skrevet 25. august 2023 Elsker plassen, huset, utsikten og at vi har en stor og usjenert tomt. Men jeg hater at vi må gå med motorsag og ryddesag hvert eneste år for å holde tomta ved like og for at vi ikke skal gro igjen her! Trær vokser som ugress og det er veldig mye jobb for å holde det fint rundt oss. Anonymkode: 93c2e...678 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #6 Skrevet 25. august 2023 Tramping fra hun over, tisse lyder😝blæh. Lei Anonymkode: ca739...9e4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #7 Skrevet 25. august 2023 For lite plass til klesoppbevaring (45 m², liten leilighet). For lite soverom. Ellers elsker jeg leiligheten min. Anonymkode: 07246...3f1 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #8 Skrevet 25. august 2023 Skulle gjerne hatt høyere takhøyde med skrå himling, det fink vi dessverre ikke. Anonymkode: a007a...237
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #9 Skrevet 25. august 2023 Trappene, føler det alltid er støvete. For få stikkontakter og kjøkkenet er lite, stygt og upraktisk. Anonymkode: 392d3...061
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #10 Skrevet 25. august 2023 Savner stue kjøkken og spisestue. Det er det jeg savner mest, men større soverom med stort garderobe er også en drøm. Huset er 170kvm, drømmen er ca 100 mer. Anonymkode: 47ea4...f99
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #11 Skrevet 25. august 2023 NABOENE. 🤪 Veldig mye støv fra naboene under. Jeg bor i blokk. Anonymkode: 0f0b4...59b 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #12 Skrevet 25. august 2023 Bor i et gammelt hus. Jeg liker det, synes det er et hus med sjel, men det er jo noen rare løsninger her jeg ikke ville valgt selv. F.eks. er begge badene veldig små og uten vinduer. Takhøyden i kjelleren er under 180 cm, noen steder ikke så veldig mye over 170 cm tror jeg. Dette er upraktisk mtp. at vaskerommet er der nede (siden det åpenbart ikke er plass på badene). Jeg kan akkurat stå der, mannen min må gå bøyd. Kunne selvsagt hatt vaskemaskin på kjøkkenet (der er det god plass), men det er jo ganske bråkete, og ikke spesielt fint heller. Anonymkode: dc7ff...be0
ThereGoesBob Skrevet 25. august 2023 #13 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): NABOENE. 🤪 Veldig mye støv fra naboene under. Jeg bor i blokk. Anonymkode: 0f0b4...59b Støv? 6
Roci Skrevet 25. august 2023 #14 Skrevet 25. august 2023 Det jeg misliker mest er manglende/dårlig oppbevaringsplass, billig laminat/gulvbelegg, stygge strukturtapeter på flere vegger, listverk i furu, nedslitt kjøkken og utslagsvasken (!) på badet.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #15 Skrevet 25. august 2023 Egentlig veldig fornøyd med boligen min, men; det er ikke vindu på badet. Irriterende. Må ha døra til badet åpen og stuevinduet åpent for å lufte etter dusj. Anonymkode: cd023...86d
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #16 Skrevet 25. august 2023 Er fornøyd med huset mitt, men hater det enorme rotet. Jeg klarer bare ikke å gjøre noe med det.... Anonymkode: 49ba6...0b4 1 2
Alauda Skrevet 25. august 2023 #17 Skrevet 25. august 2023 Skulle gjerne hatt en liten stue til, med TV, et lite bibliotek og kosekrok. Bør ellers ikke klage, har fylt de fleste viktigste kriterier i boligen.
Alauda Skrevet 25. august 2023 #18 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Egentlig veldig fornøyd med boligen min, men; det er ikke vindu på badet. Irriterende. Må ha døra til badet åpen og stuevinduet åpent for å lufte etter dusj. Anonymkode: cd023...86d Om man bor i bygård er det vel de færreste som har vindu på badet ;). Men de fleste har vel ventilasjon/vifte. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #19 Skrevet 25. august 2023 At alle rom til tider føles små. Nå var det riktig nok slik at vi kjøpte huset fordi det er stort nok til alle fire, men lite nok til to når ungene flytter ut, så kan egentlig ikke klage over noe som var et bevisst valg. Sørrelsen hadde heller ikke vært et problem utover de få gangene vi vil samle mange dersom min mann kunne begrenset seg litt angående å kjøpe nye ting. Ja på reiser synder også jeg noe angående dette. For hver ny ting inn må jeg liksom stokke om på alt, og helst få noe annet ut, og det føles som en evig kamp, meg mot huset. Mannen bare kjøper og overlater til meg å finne løsninger. Jeg ville likevel valgt den samme boligen. Det er å jobbe med kjøpetrangen som er nødvendig. Nå skal vi dessuten bygge større feriebolig de neste årene, så håper mye forsvinner dit, og at vi kan bare kjøpe ting til det kommende år. Huset vårt er bare 130 m2 over hele fire plan (byhus/gammelt trehus), og feriebolig blir alt huset ikke er i åpenhet og størrelse, siden det er tenkt som stedet vi kan samle hele storfamilien, når barna får partnere og barn. Det blir 360 m2 med leiligheten i kjelleren. Krysser fingrene for at for mye ting fort blir å ha for lite når det bygges, og at da blir det flere års pause angående kamp meg mot dette huset. 😅 Anonymkode: 949c1...9dc 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #20 Skrevet 25. august 2023 vi har bolig over tre etasjer, og jeg trodde at trappen ville plage meg, men det gjør det faktisk ikke. Jeg har forsonet meg med at det er en tvungen trening som er bra for meg, og de som bor i et hus med trapp, de lever lengre, så jeg tar det positivt. Annen ting, er at vi har en trafikkert vei, også med buss, i sånn 20-30 meter fra huset og det var trafikkstøy, ja. Men når vi skulle bytte ut alle vinduer, fant vi ut at tre-lagsglassvinduer var bare noen få hundrekroner dyrere enn to-lags, s¨å vi gikk for trelags. Og for en forskjell til lyd har det gjort, helt enormt, nå hører vi ingenting av veien. Negativet med plassen der vi bor nå, er rett og slett størrelse, spesielt det at vi har en veldig liten gang. Og ingen garasje. Anonymkode: 19c05...12d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå