AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #1 Skrevet 25. august 2023 Min samboer vil at jeg skal slutte å amme vårt barn. Skal han ha noe å si i dette? Barnet er 16 mnd, vi ammer litt på natten, morgen, og litt på ettermiddag. Har kuttet amming ifm legging. Så det er jo ikke så mye det er snakk om. Jeg synes det er koselig, og har ikke noe plan på slutting. Men vurderer fortløpende. Anonymkode: 8093f...5e3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #2 Skrevet 25. august 2023 Han kan ikke bare komme å bestemme det. Hvis han ser at ammingen går ut over deg psykisk feks, så kan han jo lufte tanken, men ammingen bestemmer mor og barn. Anonymkode: a5296...847 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #3 Skrevet 25. august 2023 Hva sier han er grunnen til at han vil at du skal slutte? Er du enig i noen av grunnene hans? Har du fortalt ham hvorfor du ønsker å fortsette, og viser han forståelse for det? Hvis du virkelig vil fortsette å amme, så er det din kropp og du som bestemmer, tenker jeg:) Anonymkode: 7ff15...631 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #4 Skrevet 25. august 2023 På generelt grunnlag er jeg enig med samboeren din. Anonymkode: 180f4...960 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #5 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Min samboer vil at jeg skal slutte å amme vårt barn. Skal han ha noe å si i dette? Barnet er 16 mnd, vi ammer litt på natten, morgen, og litt på ettermiddag. Har kuttet amming ifm legging. Så det er jo ikke så mye det er snakk om. Jeg synes det er koselig, og har ikke noe plan på slutting. Men vurderer fortløpende. Anonymkode: 8093f...5e3 Så du ammer for din egen del? Anonymkode: a5f40...603
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #6 Skrevet 25. august 2023 Hvor lenge du vil amme, bestemmer jo du. Lytt til grunnene han har for at han vil du skal slutte. Kanskje handler det om noe annet enn akkurat amminga. Anonymkode: 891ce...f63
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #7 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så du ammer for din egen del? Anonymkode: a5f40...603 Jeg synes det er koselig å lese høyt for barna mine på sengekanten, derfor har jeg fortsatt med det så lenge de har vært interessert. Det har vært positivt for begge. Ville du stilt meg det samme spørsmålet? Anonymkode: 891ce...f63 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #8 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er koselig å lese høyt for barna mine på sengekanten, derfor har jeg fortsatt med det så lenge de har vært interessert. Det har vært positivt for begge. Ville du stilt meg det samme spørsmålet? Anonymkode: 891ce...f63 Han vil ha igjen kjæresten og sexpartneren sin i senga på natta. Nå er det en unge der som ikke trenger det lenger. Du ser forskjellen på dét og lese bøker ved innsovning? Anonymkode: 0f28f...922
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #9 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han vil ha igjen kjæresten og sexpartneren sin i senga på natta. Nå er det en unge der som ikke trenger det lenger. Du ser forskjellen på dét og lese bøker ved innsovning? Anonymkode: 0f28f...922 Selvsagt skjønner jeg forskjellen. Kjenner du trådstarter og mannen, siden du vet hva han vil? (Det er forøvrig litt fantasiløst å anta at ammeslutt er nødvendig for å gjenoppta sexlivet.) Anonymkode: 891ce...f63 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #10 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvsagt skjønner jeg forskjellen. Kjenner du trådstarter og mannen, siden du vet hva han vil? (Det er forøvrig litt fantasiløst å anta at ammeslutt er nødvendig for å gjenoppta sexlivet.) Anonymkode: 891ce...f63 Hva tror du det er da? Hvorfor tror du han vil at en unge skal slutte å amme? Ungen får vel all nærheten han savner. Anonymkode: 0f28f...922
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #11 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg synes det er koselig å lese høyt for barna mine på sengekanten, derfor har jeg fortsatt med det så lenge de har vært interessert. Det har vært positivt for begge. Ville du stilt meg det samme spørsmålet? Anonymkode: 891ce...f63 Nei, for da har man gått over til andre måter å ha kosestund med barnet. Anonymkode: a5f40...603
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #12 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva tror du det er da? Hvorfor tror du han vil at en unge skal slutte å amme? Ungen får vel all nærheten han savner. Anonymkode: 0f28f...922 Herlighet. TS ammer noen få gå ganger i døgnet. Det går på ingen måte ut over mannen til TS sin nærhet, for en tåpelig kommentar. Amming en gang om natt trenger heller ikke å bety samsoving. Jeg ammer fremdeles vår 1,5åring en til to ganger i døgnet, noe som tar meg maks 5-10 minutter totalt i løpet av 24 timer. Det går ikke utover verken min nærhet til samboer eller sex-livet vårt akkurat. Anonymkode: 889e8...245 2 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #13 Skrevet 25. august 2023 Det er kun mor og barn som har noe med hvor lenge man ammer. Har du spurt han om hvorfor? Min mann begynte å klage en del da lille nærmet seg året. Vi kuttet nattamming og amming til legging. Nå får lille amme ved forespørsel på dagtid - en ordning hele familien er meget fornøyd med 😊 Finn ut hvor skoen trykker og jobb med løsninger sammen! Anonymkode: 2fd34...c8b 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #14 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Herlighet. TS ammer noen få gå ganger i døgnet. Det går på ingen måte ut over mannen til TS sin nærhet, for en tåpelig kommentar. Amming en gang om natt trenger heller ikke å bety samsoving. Jeg ammer fremdeles vår 1,5åring en til to ganger i døgnet, noe som tar meg maks 5-10 minutter totalt i løpet av 24 timer. Det går ikke utover verken min nærhet til samboer eller sex-livet vårt akkurat. Anonymkode: 889e8...245 Men hvorfor tror du HAN vil at hun skal slutte å amme? Han sier jo at han ønsker det. Hva din mann er fornøyd med er ikke relevant. Anonymkode: 0f28f...922
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #15 Skrevet 25. august 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: Han vil ha igjen kjæresten og sexpartneren sin i senga på natta. Nå er det en unge der som ikke trenger det lenger. Du ser forskjellen på dét og lese bøker ved innsovning? Anonymkode: 0f28f...922 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hva tror du det er da? Hvorfor tror du han vil at en unge skal slutte å amme? Ungen får vel all nærheten han savner. Anonymkode: 0f28f...922 Gitt at dette stemmer så er ikke en voksen manns behov for nærhet viktigere enn et lite barns behov for nærhet. Og heller ikke er mannens behov for kos i livet viktigere enn kvinnens behov for det samme. TS hva er din manns grunner? Jeg tenker at dette bestemmer den som ammer (og til dels barnet såklart, hva det uttrykker behov og ønske for). Mannen kan si sin mening men må jo da ha noen grunner også. Feks ønsket min mann at vi avsluttet nattamming først og fremst fordi han håpet det ville gjøre at barnet våknet sjeldnere og at vi alle da ville få litt mer søvn. Men han tvang aldri han sa bare at han syntes det og så gjorde vi det når jeg følte at barnet var klar. Anonymkode: 2b16f...2e7 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #16 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvorfor tror du HAN vil at hun skal slutte å amme? Han sier jo at han ønsker det. Hva din mann er fornøyd med er ikke relevant. Anonymkode: 0f28f...922 Kanskje det er så enkelt som at han, som mange andre, har en oppfatning av at man skal slutte med amming etter en viss alder? Hvorfor vil liksom svigermor at jeg skal slutte å amme (når hun ikke berøres av ammingen på noen som helst måte)?Er ikke gitt at han plages av ammingen. Om det nå dr slik at han blir personlig berørt av ammingen regner jeg med TS ville vært litt mer forstående til at han ønsket at hun sluttet med amming, noe det ikke virker som ut fra HI. Men for all del, han må jo komme med en begrunnelse uansett. Anonymkode: 889e8...245 2
Sunshade83 Skrevet 25. august 2023 #17 Skrevet 25. august 2023 Det er barnet og du som bestemmer hvor lenge ammingen skal vare- ikke mannen! Er kun positivt for barnet å få antistoffene. Jeg ammet mye lengre enn deg og det ble en naturlig avslutning litt før barnet ble 3 år. 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #18 Skrevet 25. august 2023 Sunshade83 skrev (1 time siden): Det er barnet og du som bestemmer hvor lenge ammingen skal vare- ikke mannen! Er kun positivt for barnet å få antistoffene. Jeg ammet mye lengre enn deg og det ble en naturlig avslutning litt før barnet ble 3 år. Dette! Husk og at mengden antistoffer øker med alderen til barnet. Jeg skulle ønske mine kolleger ammet gjennom første barnehageår, da hadde det kanskje blitt litt færre sykt barn-dager😊 Anonymkode: 0d7d5...c45 2
RockyRose Skrevet 25. august 2023 #19 Skrevet 25. august 2023 Mannen skulle hatt ein god grunn for å be om å avvenne amming. Det er positivt både for mor og barn, så berre fortsett med det heilt til du eller barnet føler dykk ferdig! 👍 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #20 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Dette! Husk og at mengden antistoffer øker med alderen til barnet. Jeg skulle ønske mine kolleger ammet gjennom første barnehageår, da hadde det kanskje blitt litt færre sykt barn-dager😊 Anonymkode: 0d7d5...c45 Er vel motsatt, at antistoffene første tiden er viktigst. Og det barnet som fikk morsmelk lengst hos oss er det barnet som har vært sykt, så det med sykt barn dager er jeg ikke så sikker på at du har et grunnlag for å si. Anonymkode: 180f4...960 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå