Gå til innhold

Begynt å gå mye- opp i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er 175 og 72 kg. Ikke direkte tjukk, men ønsker å gå ned til ca 65kg. Jeg er 33 år.

Har alltid vært mye i «hverdagsaktivitet». I en måned nå har jeg hatt et «prosjekt» for meg selv om å få 20 000 skritt hver dag. Jeg har annenhver dag byttet på å jogge og gå for å få 20 000 skritt. Jeg har tracket absolutt alt jeg har spist og har ligget i et lavt kaloriunderskudd hver dag. Da jeg begynte for 4 uker siden var jeg 70 kg. Når jeg veide meg i går og i dag var jeg 72? Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig? Er på eksakt samme sted ift menssyklus som når jeg veide meg for 4 uker siden, så kan ikke «skylde» på det. 

Noen som har opplevd lignende? Hvorfor skjer det? Går noe av vekten bort om jeg tar noen hviledager? Vet kroppen kan holde på vann ved styrketrening, men det har jeg ikke gjort..

Mistet alt av motivasjon til å fortsette, selv om jeg vet alle de andre fordelene med å være aktiv…. 😕

Anonymkode: 8cd53...2d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skjer ALLTID med meg når jeg begynner å trene mye etter en periode uten trening. Går alltid opp litt i vekt. Det skyldes at kroppen holder på mer vann og glykogen når musklene brukes jevnlig. Og selvfølgelig bruker du mye muskler også ved vektbærende kardio. 

Det er bare en overgangsperiode. Fortsett med det du gjør, og stol på fysikkens lover. 

Anonymkode: 27862...1ff

Skrevet

Ikke stress med dette, det er helt normalt. Dersom det vedvarer i månedsvis, bør du kontakte lege. 

Husk å tracke alt du spiser. Fra smør på brødskiva, til stekeolje og flytende kalorier. 

Anonymkode: 878a0...d2f

Skrevet

Er du sikker på at du ligger i energiunderskudd? Spiser du inn igjen kaloriene du anslår å forbrenne? Hvordan er en typisk matdag for deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...