Gå til innhold

Hvorfor har jeg plutselig skille? Har kun vært inne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt betakaroten en ukes tid, for å få mer a-vitamin.

Og tar rødlysterapi hver dag. Men man skal ikke bli brun av det?🤔

Har tydelig skille etter singeleten min.

Hadde skjønt det om det var jevnt over hele kroppen, men rart det er skille..

Er det stråling fra vinduer som har gjort det? Har ikke sitter ved vinduet. Og persienner er nede når solen står på vinduet.

Anonymkode: 42314...1fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går jeg tur, så smører jeg med 50 og har dekket kroppen.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har brukt betakaroten en ukes tid, for å få mer a-vitamin.

Og tar rødlysterapi hver dag. Men man skal ikke bli brun av det?🤔

Har tydelig skille etter singeleten min.

Hadde skjønt det om det var jevnt over hele kroppen, men rart det er skille..

Er det stråling fra vinduer som har gjort det? Har ikke sitter ved vinduet. Og persienner er nede når solen står på vinduet.

*sittet

Skrevet

Hvorfor tar du betakaroten for a-vitamin? Spis heller mat med ekte a-vitamin (retinol). Ca halvparten av oss kan ikke konvertere betakaroten til a-vitamin...

"Har bare vært inne"
"Hvis jeg går tur"

Men har du jo ikke bare vært inne.

Men ja, du kan bli brun av å få direkte sol på kroppen gjennom vindu. Den blokkerer ikke all stråling.

Anonymkode: 25326...680

• Liker 1
Skrevet

Gikk en tur på mandag kom jeg på. Men hadde på genser, og skillet er etter singlet.

Og jeg spiser mat med a-vitamin, men har keratosis pilaris og prøver å få i meg ekstra nå som jeg har sluttet med gluten. For å reparere.

😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Gikk en tur på mandag kom jeg på. Men hadde på genser, og skillet er etter singlet.

Og jeg spiser mat med a-vitamin, men har keratosis pilaris og prøver å få i meg ekstra nå som jeg har sluttet med gluten. For å reparere.

😊

Poenget mitt var: hvorfor ikke bruke beste kilde? Hvis du er av den halvdelen som ikke kan konvertere betakaroten til retinol, så er det veldig lite nytte i kosttilskudd av betakaroten. Uansett er det dårlig konverteringsrate og jo høyere inntak, jo lavere konverteringsrate, så selv om du er av den halvdelen som kan konvertere betakaroten til retinol, så vil du ha bedre effekt av retinol.

Matvarer med mye retinol:

• Ost
  • Egg
  • Fet fisk
  • Melk og yoghurt
  • Smør
  • Lever- og leverprodukter som leverpaté.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Poenget mitt var: hvorfor ikke bruke beste kilde? Hvis du er av den halvdelen som ikke kan konvertere betakaroten til retinol, så er det veldig lite nytte i kosttilskudd av betakaroten. Uansett er det dårlig konverteringsrate og jo høyere inntak, jo lavere konverteringsrate, så selv om du er av den halvdelen som kan konvertere betakaroten til retinol, så vil du ha bedre effekt av retinol.

Matvarer med mye retinol:

• Ost
  • Egg
  • Fet fisk
  • Melk og yoghurt
  • Smør
  • Lever- og leverprodukter som leverpaté.

Tusen takk 😊

Spiser alle disse tingene😊👍

Jeg tar opp lite a-vitamin grunnet matintoleranse, så ønsker å gjøre alt jeg kan. Og da var betakaroten anbefalt. 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Går jeg tur, så smører jeg med 50 og har dekket kroppen.

ts

Da kan du glemme å få dannet noe d vitamin fra dagslys. Vitamin d tilskudd erstatter ikke det man får fra sola. Det fungerer ikke på samme måte engang og mangler helsefordeler av det vitamin d vi får av sola.  

Anonymkode: 1a7ae...9cf

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tusen takk 😊

Spiser alle disse tingene😊👍

Jeg tar opp lite a-vitamin grunnet matintoleranse, så ønsker å gjøre alt jeg kan. Og da var betakaroten anbefalt. 😊

Hvem har anbefalt dette? Vet denne personen om du kan konvertere betakaroten til retinol? Hvis du fortsetter å ta betakaroten, er du klar over at inntak av fiber og mangel på fett reduserer konverteringsraten?

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvem har anbefalt dette? Vet denne personen om du kan konvertere betakaroten til retinol? Hvis du fortsetter å ta betakaroten, er du klar over at inntak av fiber og mangel på fett reduserer konverteringsraten?

Takk for info 😊 Det visste jeg ikke.

Det er ikke så farlig om jeg klarer å konvertere. Jeg bare ønsker å fylle på med en boks for å ha gjort det. 

Regner med at kroppen fikser problemet på sikt😊

Hælene mine er gått fra utrolig sprukne til glatte, så jeg tar opp mer næring nå.

(Det er visst a-vitamin som produserer den oljen hælene trenger)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...