AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #1 Skrevet 25. august 2023 Hei! På grunn av skyhøye hotellpriser i London sentrum, har vi begynt å tenke litt annerledes for årets jentetur. Kanskje vi ikke trenger å bo med gangavstand til alt, men kanskje det finnes et koselig område/lite sentrum litt lenger ut? Sone 2-3-4? Det viktigste er at det er t-banestopp der, så vi kjapt kommer inn til sentrum, helst uten å bytte linjer så mange ganger (mtp ankomst og avreise med kofferter osv). Ser for oss en liten by i byen, med gamle, fine bygninger, puber (det er viktig for oss ) gjerne noen butikker, et koselig strøk som vi kan henge i om kvelden, eventuelt, etter en dag i sentrum. Kom gjerne med forslag! Har vært i Hampstead heath en gang, det var fint, så det er ett alternativ. Anonymkode: 0e41f...e8d
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #2 Skrevet 25. august 2023 Hei! Jeg bor i London, så tar meg friheten til å svare med et par anbefalinger 1. Greenwich Greenwich er fantastisk, en av Londons største parker dere kan rusle i, skikkelig village-følelse i sentrale Greenwich, marked (både streetfood og lokale designere/nips), mange fine pubber, både langs Thamsen og ellers, og museum(er) å besøke dersom det frister. Du kan lett bruke 2 hele dager bare i Greenwich-området. Enkelt å komme seg inn til central, du har både DLR og overground-tog inn til London Bridge/Cannon st (10-12 min på toget), eller du kan ta båten nedover Thamsen inn til central. Litt dyrere med båten, men veldig verdt det faktisk. Greenwich er alltid det første området jeg anbefaler folk som vil se litt mer enn bare central, og er det jeg ville valgt selv - men jeg har bodd her i 4 år, så er vel ikke heeeelt objektiv lengre 2. Bermondsey, Rotherhithe, Canada Water Ikke samme village-følelse som Greenwich, men sentralt, enkelt å komme seg rundt, og et veldig fint lokalområde! Jubilee line i både Bermondsey og Canada Water, og overground i Rotherhithe og Surrey Quays. Du får virkelig opplevd London som en av de lokale, for det er mest fastboende og ikke så mange turister her. Har alltid opplevd det som et relativt avslappet område. Maltby Street Market i Bermondsey er etter min mening det beste streetfood-markedet i hele London, så en lørdag der er virkelig å anbefale! Southwark Park er veldig fin å rusle i, Surrey Quays er et herlig lite kanalområde. Flere fine pubber langs Thamsen her også. 3. Battersea og/eller Clapham Battersea er veldig hipt for øyeblikket med åpningen av Battersea Powerstation hvor det er butikker, restauranter ++. Både Battersea og Clapham er populært blant Gen Z og millennials, så det er mye uteliv og stemning, med restauranter, pubber og nattklubber (om det frister). Lett tilgjengelig på Northern line alt avhengig av hvilket område spesifikt dere velger. Hampstead som du allerede har nevnt er også veldig fint - men det er ekstremt dyrt, og har ikke all verdens alternativ når det kommer til hoteller. Veldig hyggelig med flere restauranter og pubber, og perfekt for kjendisspotting siden veldig mange bor i det området. Hvis dere vil bo litt mer sentralt, men ikke midt i West End, så kan jeg også anbefale området rundt Liverpool Street Station, da er dere i grenseland av City of London og Shoreditch, så mellom sone 1 og 2 det er en deilig smeltedigel! Spitalfields Market er et must om dere ikke allerede har vært der. Om dere er opptatt av transport ville jeg forsøkt å unnga å havne for langt inn i Shoreditch/Hackney-området, da er dere mer avhengig av overground og buss enn de andre områdene, men det er veldig fint der også om dere liker mer street-art og hipsteruttrykk. Alt i alt - London er så mye mer enn bare Central! Og nesten uansett hvor dere havner og hva dere velger så får dere nok en veldig fin tur Som du sikkert ser er jeg en South-East og East London-person, så det reflekterer mine anbefalinger. Lykke til med planleggingen! Anonymkode: a2d56...9e8 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #3 Skrevet 27. august 2023 On 8/25/2023 at 10:09 AM, AnonymBruker said: Hei! På grunn av skyhøye hotellpriser i London sentrum, har vi begynt å tenke litt annerledes for årets jentetur. Kanskje vi ikke trenger å bo med gangavstand til alt, men kanskje det finnes et koselig område/lite sentrum litt lenger ut? Sone 2-3-4? Det viktigste er at det er t-banestopp der, så vi kjapt kommer inn til sentrum, helst uten å bytte linjer så mange ganger (mtp ankomst og avreise med kofferter osv). Ser for oss en liten by i byen, med gamle, fine bygninger, puber (det er viktig for oss ) gjerne noen butikker, et koselig strøk som vi kan henge i om kvelden, eventuelt, etter en dag i sentrum. Kom gjerne med forslag! Har vært i Hampstead heath en gang, det var fint, så det er ett alternativ. Anonymkode: 0e41f...e8d Ikke hver så opptatt av om det er tube stopp der, når dere er flere er det jo ofte billigere med Uber/Bolt Anonymkode: e2ccf...7ed 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå