AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #1 Skrevet 25. august 2023 Hei Jeg starter i ny jobb nå i en relativt liten bygd med veldig lite tilbud til befolkningen der. Aller minst tilbud er det for barn og ungdom der. Jeg er i kontakt med både skolen og frivillighetssentralen for å forhøre meg med dem om vi kan starte noe sammen og hva de evt. tenker kan være behovet i bygda. Så trenger ikke tips om å kontakte andre instanser der, jeg er på saken Men hva har dere på deres plasser som dere er fornøyd med av aktiviteter og tilbud til barna og ungdommene? Og hva skulle dere ønske dere hadde? Jeg trenger ideer og tips til noe å sette i gang som gagner familiene/unge/ungdommer. Dette kan være alt fra åpen bhg, babysang, ungdomsklubber, men, er egentlig interessert i noe litt annet også, noe jeg ikke har tenkt på før Takk for innspill Anonymkode: 9c4f8...07f
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #2 Skrevet 25. august 2023 En ungdomsklubb er en veldig forebyggende aktivitet. Mange slutter på fritidsaktiviter i den alderen, og henger mer med venner. En klubb med bilijardbord, kanskje litt musikk, noen dataer, enkel kiosk - det er veldig fint. Anonymkode: 03c7c...b21 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #3 Skrevet 25. august 2023 46 minutter siden, AnonymBruker said: En ungdomsklubb er en veldig forebyggende aktivitet. Mange slutter på fritidsaktiviter i den alderen, og henger mer med venner. En klubb med bilijardbord, kanskje litt musikk, noen dataer, enkel kiosk - det er veldig fint. Anonymkode: 03c7c...b21 Det bruker å funke greit ja Billjardbord er faktisk et poeng, eller bordtennisbord etc. Anonymkode: 9c4f8...07f
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #4 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det bruker å funke greit ja Billjardbord er faktisk et poeng, eller bordtennisbord etc. Anonymkode: 9c4f8...07f Både bordtennis og bilijardbord er klassikere 👍 Bilijard er litt sånn avslappet, man kan henge der og prate mens man spiller. Bordtennis er litt «høyere» aktivitetsnivå. Anonymkode: 03c7c...b21
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #5 Skrevet 25. august 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Både bordtennis og bilijardbord er klassikere 👍 Bilijard er litt sånn avslappet, man kan henge der og prate mens man spiller. Bordtennis er litt «høyere» aktivitetsnivå. Anonymkode: 03c7c...b21 Ja det er akkurat det Billjardbord er en god del dyrere enn et bordtennisbord ser jeg, og dermed litt enklere/realistisk å oppdrive sånn sett. Så kan man jo ha en enkel servering feks pizza, kake, taco etc? Mat pleier å være et sjakktrekk når det er snakk om å få hanka inn ungdommer Kunne evt. fått de som ville med på å forberede maten... Kombinert dette med en slags temakveld? Anonymkode: 9c4f8...07f
Arkana Skrevet 25. august 2023 #6 Skrevet 25. august 2023 Her har vi det meste, men om jeg skal dra fram noe lavterskel som favner eldre barn/ungdom vil jeg nevne brettspillklubben hvor ungdom møtes en gang i uken og spiller sammen og er sosiale. Innimellom serverer de pizza og brus under spillkveldene også. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #7 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja det er akkurat det Billjardbord er en god del dyrere enn et bordtennisbord ser jeg, og dermed litt enklere/realistisk å oppdrive sånn sett. Så kan man jo ha en enkel servering feks pizza, kake, taco etc? Mat pleier å være et sjakktrekk når det er snakk om å få hanka inn ungdommer Kunne evt. fått de som ville med på å forberede maten... Kombinert dette med en slags temakveld? Anonymkode: 9c4f8...07f Jeg ville skrevet det -biljardbord er dyrere - men ser støtt og stadig brukte selges på Facebook / Finn.no etc Anonymkode: 03c7c...b21
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #8 Skrevet 25. august 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville skrevet det -biljardbord er dyrere - men ser støtt og stadig brukte selges på Facebook / Finn.no etc Anonymkode: 03c7c...b21 Ja, ulempen er bare at dette er en veldig liten bygd, så her legges det ikke ut særlig mye "sånt" på finn ser jeg😅🤣Et billjardbord her er nærmest eksotisk...Kanskje desto større grunn for å prøve å få til nettopp det👌Det burde være mulig.. Så kan man jo sånn sett få søkt litt økonomisk støtte her og der også, det vil jo hjelpe på så man slipper å føle seg veldig begrenset av økonomi iallefall Anonymkode: 9c4f8...07f 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #9 Skrevet 25. august 2023 7 minutter siden, Arkana said: Her har vi det meste, men om jeg skal dra fram noe lavterskel som favner eldre barn/ungdom vil jeg nevne brettspillklubben hvor ungdom møtes en gang i uken og spiller sammen og er sosiale. Innimellom serverer de pizza og brus under spillkveldene også. Har de noe annet opplegg også, utenom maten og brettspill? Eller er de fornøyde med dette? Anonymkode: 9c4f8...07f
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #10 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, ulempen er bare at dette er en veldig liten bygd, så her legges det ikke ut særlig mye "sånt" på finn ser jeg😅🤣Et billjardbord her er nærmest eksotisk...Kanskje desto større grunn for å prøve å få til nettopp det👌Det burde være mulig.. Så kan man jo sånn sett få søkt litt økonomisk støtte her og der også, det vil jo hjelpe på så man slipper å føle seg veldig begrenset av økonomi iallefall Anonymkode: 9c4f8...07f Jeg føler jeg høres ut som en bilijardbord-selger her 😅🙈 men en annen fordel med bilijard er at mange som kanskje ikke er så «sportslige» kan være/bli veldig flinke i bilijard. Du behøver ikke være rask i refleksen, du kan vurdere / ta deg litt tid. Det er roligere… Supert for ungdom ( der ikke alle er like koordinerte ennå). Men ja, de er dyre / tunge… du kan jo legge ut selv at rimelig bord bord ønskes kjøpt til ungdomsklubb? Plutselig står det et og støver ned et sted… Anonymkode: 03c7c...b21 1
Arkana Skrevet 25. august 2023 #11 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har de noe annet opplegg også, utenom maten og brettspill? Eller er de fornøyde med dette? Anonymkode: 9c4f8...07f Brettspillklubben driver bare med brettspill og er jo for de som liker akkurat dette, men vi har også mer generelle fritidsklubber hvor de har f.eks. bordtennis, airhockey, biljard, gamingområde, TV-spill, filmvisning, kiosk og diskotek. Det er jo ikke noe i veien for å lage en fritidsklubb som har litt av hvert, også brettspill, og hvor ungdommen kommer og velger selv hva de vil drive med. Hvis dere har et lokale er det jo ikke måte på hva dere kan finne på der. Kanskje kan dere etterlyse hjelp fra ildsjeler i lokalområdet som kan være med å lede ulike aktiviteter som kan være alt mulig fra programmering, dans, yoga, tegning/maling, matlaging/baking, strikking og håndarbeid eller noe annet.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #12 Skrevet 25. august 2023 4H pleier å være populært på bygda. Anonymkode: 6d314...192 1
cleangal Skrevet 25. august 2023 #13 Skrevet 25. august 2023 Det jeg savner her jeg bor er annen idrett enn fotball og håndball. Selv har jeg drevet med kampsport, basketball og orientering. Prøvde å starte opp orientering siden det er flotte områder med skog her, men det var tydeligvis ikke kult nok. Brettspillklubb hadde vært midt i blinken for meg da jeg var barn/ungdom. Det hadde kanskje vært mulig å ha darts og fotball/ishockeyspill i tillegg til tradisjonelle brettspill.
Kaisada Skrevet 25. august 2023 #14 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei Jeg starter i ny jobb nå i en relativt liten bygd med veldig lite tilbud til befolkningen der. Aller minst tilbud er det for barn og ungdom der. Jeg er i kontakt med både skolen og frivillighetssentralen for å forhøre meg med dem om vi kan starte noe sammen og hva de evt. tenker kan være behovet i bygda. Så trenger ikke tips om å kontakte andre instanser der, jeg er på saken Men hva har dere på deres plasser som dere er fornøyd med av aktiviteter og tilbud til barna og ungdommene? Og hva skulle dere ønske dere hadde? Jeg trenger ideer og tips til noe å sette i gang som gagner familiene/unge/ungdommer. Dette kan være alt fra åpen bhg, babysang, ungdomsklubber, men, er egentlig interessert i noe litt annet også, noe jeg ikke har tenkt på før Takk for innspill Anonymkode: 9c4f8...07f En ettermiddag i uken hvor hele familien kan komme å spise middag for en symbolsk lav sum, og ha enten barnekor eller familiekor etterpå. Sikkert noen musikalske ildsjeler i bygda som vil være med å dra lasset, og kan være en super aktivitet hvor hele familien gjør noe sammen. 1
Rakel86 Skrevet 25. august 2023 #15 Skrevet 25. august 2023 34 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg føler jeg høres ut som en bilijardbord-selger her 😅🙈 men en annen fordel med bilijard er at mange som kanskje ikke er så «sportslige» kan være/bli veldig flinke i bilijard. Du behøver ikke være rask i refleksen, du kan vurdere / ta deg litt tid. Det er roligere… Supert for ungdom ( der ikke alle er like koordinerte ennå). Men ja, de er dyre / tunge… du kan jo legge ut selv at rimelig bord bord ønskes kjøpt til ungdomsklubb? Plutselig står det et og støver ned et sted… Anonymkode: 03c7c...b21 Hahah, ja, en tydelig billjardbord forkjemper🤣💪Men jeg er enig med deg, billjard er veldig kjekt, spilte det mye selv når jeg bodde på internatskole Jeg kan legge ut noe på finn ja, kanskje jeg gjør et kupp
Rakel86 Skrevet 25. august 2023 #16 Skrevet 25. august 2023 42 minutter siden, Arkana said: Brettspillklubben driver bare med brettspill og er jo for de som liker akkurat dette, men vi har også mer generelle fritidsklubber hvor de har f.eks. bordtennis, airhockey, biljard, gamingområde, TV-spill, filmvisning, kiosk og diskotek. Det er jo ikke noe i veien for å lage en fritidsklubb som har litt av hvert, også brettspill, og hvor ungdommen kommer og velger selv hva de vil drive med. Hvis dere har et lokale er det jo ikke måte på hva dere kan finne på der. Kanskje kan dere etterlyse hjelp fra ildsjeler i lokalområdet som kan være med å lede ulike aktiviteter som kan være alt mulig fra programmering, dans, yoga, tegning/maling, matlaging/baking, strikking og håndarbeid eller noe annet. Ja her er det egentlig mange muligheter, og ser jeg at behovet er der så er det for så vidt ingenting i veien for å ha to dager/kvelder med aktiviteter. Alt etter hvor populært og etterlengtet dette nå blir
Rakel86 Skrevet 25. august 2023 #17 Skrevet 25. august 2023 36 minutter siden, cleangal said: Det jeg savner her jeg bor er annen idrett enn fotball og håndball. Selv har jeg drevet med kampsport, basketball og orientering. Prøvde å starte opp orientering siden det er flotte områder med skog her, men det var tydeligvis ikke kult nok. Brettspillklubb hadde vært midt i blinken for meg da jeg var barn/ungdom. Det hadde kanskje vært mulig å ha darts og fotball/ishockeyspill i tillegg til tradisjonelle brettspill. Enig i at det hadde vært litt kjekt å komme opp med noe som er litt "nytenkende", noe som er spennende og kult. Kampsport er et eksempel på det ja. Håper jeg får alliert meg med noen ressurssterke frivillige sånn at vi får til noe som engasjerer og gir ungdommene noe. Brettspill er sosialt og enkel underholdning, det skal jeg iallefall klare å få fikset
Rakel86 Skrevet 25. august 2023 #18 Skrevet 25. august 2023 29 minutter siden, Kaisada said: En ettermiddag i uken hvor hele familien kan komme å spise middag for en symbolsk lav sum, og ha enten barnekor eller familiekor etterpå. Sikkert noen musikalske ildsjeler i bygda som vil være med å dra lasset, og kan være en super aktivitet hvor hele familien gjør noe sammen. Tusen takk for tipset, det skal jeg definitivt ta med meg i tankeprosessen her👌😃 Forutsetter noen musikalske ildsjeler som du sier, for jeg stiller meg overhode ikke foran en haug med mennesker for å dirigere familiekor🤣😅Men noen andre her i området er vel kompetent på den fronten 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #19 Skrevet 25. august 2023 Her arrangeres det "klubb" på skolen for mellomtrinnet, FAU er ansvarlig. Spill, pizza, disko med dj. Juleverksted før jul og utkledningskveld rundt karneval ol. Skolen har bordtennis og airhockey (det mest populære) ol stående. 1 gang i måneden. Anonymkode: 53648...96c
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #20 Skrevet 25. august 2023 Jeg savner en ungdomsklubb. En plass der de kan ha disko, klubb og kanskje mekkeklubb/fiskeklubb (alt etter interessene til ungdommene) Her har vi barneidrett, fotball, svømming og disko for 1-7kl, men ingenting for ungdommene. Det er kjedelig. Anonymkode: 476c7...1d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå