AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #1 Skrevet 25. august 2023 Min far er desverre blitt dement. Han er fortsatt ganske oppegående, bor hjemme og det går fint. Han får hjelp med medisiner, og de kommer med middag til han da han ikke spiste så mye. Nå når jeg var hos han i dag, hører jeg at hjemmesykepleien sier han har dusjedag, de mener de skal hjelpe han å vaske seg. Dette vet jeg han klarer helt fint selv, han dusjer og vasker seg alene. Det er jeg sikker på da og søsken ofte overnatter hos han. Kan jeg klage på dette? Jeg syns de tar fra han ting han klarer selv. Noen med erfaring? Anonymkode: a8afb...6bf
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #2 Skrevet 25. august 2023 Hjemmesykepleien dusjer han ikke for gøy. De har enten sett behovet eller fått beskjed om at han skal dusje. Det er bare å si fra at han ikke skal dusjes, og at du passer på, da stopper de😊 Anonymkode: 49495...86d 9 1
AndreaJohan Skrevet 25. august 2023 #3 Skrevet 25. august 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Min far er desverre blitt dement. Han er fortsatt ganske oppegående, bor hjemme og det går fint. Han får hjelp med medisiner, og de kommer med middag til han da han ikke spiste så mye. Nå når jeg var hos han i dag, hører jeg at hjemmesykepleien sier han har dusjedag, de mener de skal hjelpe han å vaske seg. Dette vet jeg han klarer helt fint selv, han dusjer og vasker seg alene. Det er jeg sikker på da og søsken ofte overnatter hos han. Kan jeg klage på dette? Jeg syns de tar fra han ting han klarer selv. Noen med erfaring? Anonymkode: a8afb...6bf Tviler sterkt på at de gjør det for moro skyld... 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #4 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hjemmesykepleien dusjer han ikke for gøy. De har enten sett behovet eller fått beskjed om at han skal dusje. Det er bare å si fra at han ikke skal dusjes, og at du passer på, da stopper de😊 Anonymkode: 49495...86d Det skal jeg gjøre 🙂 er nok blitt en misforståelse, han har operert et sår i ansiktet, og det kan ikke bli vått. Jeg spurte om de kunne hjelpe han med hårvask pga det, bare når han har det. Men aldri sagt noe om dusj. Det gjør han selv. Han reagerer på det selv også. Anonymkode: a8afb...6bf
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #5 Skrevet 25. august 2023 Klart du kan klage på det. Hjemmesykepleien har nok å gjøre så fint med alt de kan slippe. Men det er jo kartlagt at han trenger dusjing for en grunn. Anonymkode: e4c85...a4f
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #6 Skrevet 25. august 2023 Hvorfor skal du klage på det? Hva med å faktisk snakke med dem? Si hva slags hjelpebehov han har og hva han klarer selv. Dette burde vært avtalt før de startet å komme hjem til han. Anonymkode: 8f07b...ac1 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #7 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor skal du klage på det? Hva med å faktisk snakke med dem? Si hva slags hjelpebehov han har og hva han klarer selv. Dette burde vært avtalt før de startet å komme hjem til han. Anonymkode: 8f07b...ac1 Mente ikke jeg skal klage. Har sagt det, hadde møte med de forrige uke. Det var avtalt, de skulle hjelpe han med tabletter. Dette har de tydeligvis bestemt uten å høre med oss først. Anonymkode: a8afb...6bf
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #8 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mente ikke jeg skal klage. Har sagt det, hadde møte med de forrige uke. Det var avtalt, de skulle hjelpe han med tabletter. Dette har de tydeligvis bestemt uten å høre med oss først. Anonymkode: a8afb...6bf Men da snakker du med dem en gang til. Forstår ikke hvorfor du spør om du kan klage på det, mye bedre med dialog. Anonymkode: d22aa...f7c 1 1
Bacteria Skrevet 25. august 2023 #9 Skrevet 25. august 2023 Bare å ringe sjefen og si at han foreløpig mestrer dusjing selv. Tipper de blir letta, de har sikkert fullt opp 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #10 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mente ikke jeg skal klage. Har sagt det, hadde møte med de forrige uke. Det var avtalt, de skulle hjelpe han med tabletter. Dette har de tydeligvis bestemt uten å høre med oss først. Anonymkode: a8afb...6bf Har han vært innlagt på sykehus eller annen institusjon den siste tiden? Da har sikkert sykepleiere observert at han ikke virker helt klar, og ment det var uforsvarlig at han skulle ordne medisiner selv. Dersom du ønsker å hjelp han i stedet er det bare å ringe og sifra, så slutter de med en gang😊 Anonymkode: d12dc...3c4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #11 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har han vært innlagt på sykehus eller annen institusjon den siste tiden? Da har sikkert sykepleiere observert at han ikke virker helt klar, og ment det var uforsvarlig at han skulle ordne medisiner selv. Dersom du ønsker å hjelp han i stedet er det bare å ringe og sifra, så slutter de med en gang😊 Anonymkode: d12dc...3c4 Nei, det har han ikke. Det er vi pårørende som ønsket han skal ha hjelp med medisiner, er egentlig bare det han skal ha hjelp til. Er ikke det at jeg vil hjelpe han, men jeg syns han skal få gjøre det han klarer selv så lenge som mulig. Anonymkode: a8afb...6bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå