AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #1201 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (På 21.9.2023 den 9.04): Hvorfor vil du at kona di dør tidligere? Anonymkode: f6202...6ef Oisann. Det var kanskje et litt drøyt utsagn? Anonymkode: 449fe...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #1202 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Oisann. Det var kanskje et litt drøyt utsagn? Anonymkode: 449fe...b29 Det er jo ikke et drøyt utsagn. Når forskningen viser at hjemmeværende kvinner dør tidligere enn utearbeidende, vil mannen jo at kona dør tidligere enn hun må når han krever at hun er hjemmeværende. Årsak og konsekvens, vet du. Ingen følelser, bare fakta. Anonymkode: f6202...6ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #1203 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er jo ikke et drøyt utsagn. Når forskningen viser at hjemmeværende kvinner dør tidligere enn utearbeidende, vil mannen jo at kona dør tidligere enn hun må når han krever at hun er hjemmeværende. Årsak og konsekvens, vet du. Ingen følelser, bare fakta. Anonymkode: f6202...6ef Statistikk viser at rundt 100 mennesker dør i trafikken hvert år. Når du setter deg i bilen så ønsker du ihht til din egen logikk å drepe barna dine? Skjerp deg, da. Anonymkode: 449fe...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #1204 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Statistikk viser at rundt 100 mennesker dør i trafikken hvert år. Når du setter deg i bilen så ønsker du ihht til din egen logikk å drepe barna dine? Skjerp deg, da. Anonymkode: 449fe...b29 Når jeg setter meg i bilen for å kjøre barna på skolen, på trening, kjøre på butikken for å handle, så har jeg ingen andre alternativer til det her jeg bor. Menn som forlanger husmødre til koner, har alternativer. De kan oppfordre kona til å jobbe, slik at hun får bedre sjanser til lengre liv. Anonymkode: f6202...6ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 25. september 2023 #1205 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er jo ikke et drøyt utsagn. Når forskningen viser at hjemmeværende kvinner dør tidligere enn utearbeidende, vil mannen jo at kona dør tidligere enn hun må når han krever at hun er hjemmeværende. Årsak og konsekvens, vet du. Ingen følelser, bare fakta. Anonymkode: f6202...6ef Dette er nok en misforståelse og grov overtolkning av statistikken. Både fordi du leser en årsakssammenheng som ikke nødvendigvis er reell ut av statistikken, og fordi du leser en intensjon ut av statistikken som den ikke sier noe om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #1206 Del Skrevet 25. september 2023 herzeleid skrev (33 minutter siden): Dette er nok en misforståelse og grov overtolkning av statistikken. Både fordi du leser en årsakssammenheng som ikke nødvendigvis er reell ut av statistikken, og fordi du leser en intensjon ut av statistikken som den ikke sier noe om. Har du en alternativ link som belyser dette problemet fra en annen vinkel? Jeg leser gjerne. Anonymkode: f6202...6ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #1207 Del Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (På 25.9.2023 den 10.17): Når jeg setter meg i bilen for å kjøre barna på skolen, på trening, kjøre på butikken for å handle, så har jeg ingen andre alternativer til det her jeg bor. Menn som forlanger husmødre til koner, har alternativer. De kan oppfordre kona til å jobbe, slik at hun får bedre sjanser til lengre liv. Anonymkode: f6202...6ef Du kan flytte til et annet sted. Ønsker du at barna dine skal dø? (for andre lesere: jeg prøver å påpeke det mildt sagt oppsiktsvekkende ved AB sin argumentasjon lengre opp om at menn med hjemmeværende koner ønsker at kona skal dø tidlig) Anonymkode: 449fe...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #1208 Del Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du kan flytte til et annet sted. Ønsker du at barna dine skal dø? (for andre lesere: jeg prøver å påpeke det mildt sagt oppsiktsvekkende ved AB sin argumentasjon lengre opp om at menn med hjemmeværende koner ønsker at kona skal dø tidlig) Anonymkode: 449fe...b29 Nei, jeg kan ikke flytte et annet sted, dessverre. Hvis du kjøper hus til meg et annet sted, så flytter jeg gjerne. Når avtaler vi overtakelsen? Jeg skrev heller ikke det du påstår at jeg skrev. Jeg kom med statistikk som viser at hjemmeværende kvinner dør tidligere enn utearbeidende kvinner, og spør menn som KREVER at kona sitter hjemme om de vil at hun skal dø TIDLIGERE enn de hadde hvis de var utearbeidende. Statistikk, kjære deg, ingen følelser. Anonymkode: f6202...6ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #1209 Del Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, jeg kan ikke flytte et annet sted, dessverre. Hvis du kjøper hus til meg et annet sted, så flytter jeg gjerne. Når avtaler vi overtakelsen? Selvsagt kan du flytte et annet sted. Du kan også ta deg utdanning og få deg en bedre betalt jobb. Men i stedet så vil du altså at ungene dine skal dø? Føler du deg skamfull? Sitat Jeg skrev heller ikke det du påstår at jeg skrev. Joda. Men det er kanskje litt flaut å bli konfrontert med det? Du er kanskje vant til å kunne være uspiselig uten å møte motstand? Sitat Jeg kom med statistikk som viser at hjemmeværende kvinner dør tidligere enn utearbeidende kvinner, og spør menn som KREVER at kona sitter hjemme om de vil at hun skal dø TIDLIGERE enn de hadde hvis de var utearbeidende. Statistikk, kjære deg, ingen følelser. Anonymkode: f6202...6ef Jeg tror kanskje at du duppet litt av når du tok statistikk-faget, kjære deg? Såvidt jeg husker dekker det ikke normative forhold, og menneskers intensjoner er ikke en del av vanlig statistikk-undervisning. Når kjære deg erklærer at mannen _vil_ at kona skal dø så avslører du en rørende naiv samrøre mellom korrelasjon, kausalitet og intensjon som er velkjent fra krigerske små-tupper med lite å fare med? Anonymkode: 449fe...b29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #1210 Del Skrevet 27. september 2023 Min erfaring er at menn gjør langt mer når det gjelder vedlikehold av hus, hage, fikse ting i hjemmet osv. Ikke alltid damer ser hva mannen gjør. Mens damer gjør mer typisk rydde, vaske inne. Men forskning viser at damer er mer glad i den typen arbeid enn menn og gjør det oftere enn nødvendig. Anonymkode: 436a1...167 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå