Rosalilje84 Skrevet 29. august 2023 #781 Del Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Beklager å bryte inn mellom dere her. Men det er gjerne en spesiell type menn man har en dårlig holdning til, man "hater" ikke alle. Menn som er for tradisjonelle kjønnsrollemønster er i min bok ingenting å samle på. Men som sagt så finnes det kvinner som har andre meninger enn meg, kall dem gjerne for golddiggere. Og nei, jeg har verken vært utsatt for drittsekker på hjemmebane eller "indoktrinert av feminismen " som du kaller det. En feminist er forøvrig for likestilling på alle områder, ikke bare der det passer henne best. Også mange menn er feminister. Anonymkode: 5651e...995 Nettopp. Jeg elsker mannen min, faren min, sønnene mine, brødrene mine. Jeg liker godt mine mannlige kollegaer og venner. Så jeg har ikke en "holdning til menn". Jeg har "holdning til en viss type menn". 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 29. august 2023 #782 Del Skrevet 29. august 2023 Kipling skrev (22 minutter siden): Hvordan i all verden fikk du den oppsummeringen ut fra det jeg skrev??? Hele poenget mitt er at hun er et uskyldig offer for det som skjedde med henne, men konsekvensen ble at hun gjorde ham til et offer. Og han var et uskyldig offer i det hun gjorde mot ham, men konsekvensen kan bli at han gjør andre kvinner til ofre på grunn av det. De var alle uskyldige når de ble ofre, og så er de den skyldige når traumene gjør at de skader andre.... hvordan i all verden får du det til å bli "menn er uskyldige, kvinner er onde"??? Og om du ikke hadde gjettet det, så var det forsåvidt en mann som voldtok henne. Mange moralske lekser som kan hentes ut fra historien her, men at menn alltid er uskyldige og kvinner er onde er ikke en av dem. Har ikke sett ham gjøre noe jævlig mot kvinner etter dette, men han har fått omtrendt den holdningen til kvinner som det virker som du har til menn, så jeg er bekymret for å si det sånn. For øvrig forstår jeg ikke det siste du skriver. Jeg har aldri skadet noen menn, så hvorfor er du bekymret for at din kompis vil skade kvinner "fordi han har omtrent de samme holdningene som meg"? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 29. august 2023 #783 Del Skrevet 29. august 2023 Example skrev (26 minutter siden): Så bra. Det er gjerne slik mange gjør det. På den måten er det mulig å ha både en fungerende familie og god økonomi. Jeg er sikker på at flere kvinner også kunne satset hardere på karrieren hvis de var villige til å inngå lignende kompromisser. Dog er det få som gjør det, og de søker gjerne en mann med lignende karriere som dem selv. To karrieredrevne personer i samme familie er vanskelig å få til uten å hyre inn betalt hjelp. Vi får det fint til her, uten å leie noe hjelp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #784 Del Skrevet 29. august 2023 Example skrev (4 timer siden): Likevel lever kvinner lengst. Sånn sett hadde jo det beste vært om kvinner tok litt mer ansvar for forsørgelse av familien, slik at menn kan gjør mer i hjemmet. Det innebærer selvsagt å være villige til å ta litt mer overtid og gjøre flere fysisk tunge jobber. Dessverre, vil nok mange si, så er vi nok kodet litt annerledes rent biologisk. Kvinner søker jevnt over menn på likt eller høyere inntektsnivå, og menn vet dette. Dermed er sjansen mindre for at han villig til å bytte ut jobb med å være mer "husfar". Han har også et instinkt om å være den forsørgende. Vi er nok biologisk kodet for en annen tid, noe som fører til noen gnisninger i enkelte forhold. Effekten ser vi jo. Vi lever mye friere liv, men skilsmissen florerer og mange bor alene uten en partner. Svært mange ender opp uten barn, selv de egentlig ønsker å ha det. Jeg lurer veldig på hvilke fysisk tunge jobber dere prate om jeg, siden det alltid dras opp.. Er det å jobbe i I bhg med løft hver dag? Sykepleie med løft og tunge stell av pasienter hver dag? Eller elektriker som vel sitter mest på knærne? Lastebilsjåfør? Ingeniører og prosjektledere? Er ikke så mange menn som dør i arbeidsulykker eller pga overbelastning på jobb. Men mange menn dlr pga dårlige valg bla a i trafikken, og selvmord. I tillegg er det færre guttebabyer som overlever fordi jentebabyer er mer motstandsdyktige. Dere må slutte med alle de dårlige argumentene deres. Anonymkode: 93c70...c8b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #785 Del Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg lurer veldig på hvilke fysisk tunge jobber dere prate om jeg, siden det alltid dras opp.. Er det å jobbe i I bhg med løft hver dag? Sykepleie med løft og tunge stell av pasienter hver dag? Eller elektriker som vel sitter mest på knærne? Lastebilsjåfør? Ingeniører og prosjektledere? Er ikke så mange menn som dør i arbeidsulykker eller pga overbelastning på jobb. Men mange menn dlr pga dårlige valg bla a i trafikken, og selvmord. I tillegg er det færre guttebabyer som overlever fordi jentebabyer er mer motstandsdyktige. Dere må slutte med alle de dårlige argumentene deres. Anonymkode: 93c70...c8b Du har rett i at ikke så mange menn dør i arbeidsulykker, men i forhold til kvinner er de overrepresentert. I fjor var alle arbeidsulykker med dødelig utfall menn. https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/28-arbeidstakere-dode-pa-jobb-i-2022?publisherId=14974413&releaseId=17956099 Anonymkode: 5651e...995 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #786 Del Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har rett i at ikke så mange menn dør i arbeidsulykker, men i forhold til kvinner er de overrepresentert. I fjor var alle arbeidsulykker med dødelig utfall menn. https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/28-arbeidstakere-dode-pa-jobb-i-2022?publisherId=14974413&releaseId=17956099 Anonymkode: 5651e...995 28 stykker er ingen ting, og har null å si på at kvinner lever lenger. Dessuten så er det hele 4(!!) år forskjell på menn og kvinner. Det er så lite at det er dumt å I det hele tatt prate om som et argument for at kvinner må ha tyngre jobber. Kvinner har allerede tunge jobber. Ty gre enn de fleste menn. Veldig få menn har tunge jobber. Tunge i ny og ne, ja kanskje. Men ikke hver dag. Anonymkode: 93c70...c8b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #787 Del Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): 28 stykker er ingen ting, og har null å si på at kvinner lever lenger. Dessuten så er det hele 4(!!) år forskjell på menn og kvinner. Det er så lite at det er dumt å I det hele tatt prate om som et argument for at kvinner må ha tyngre jobber. Kvinner har allerede tunge jobber. Ty gre enn de fleste menn. Veldig få menn har tunge jobber. Tunge i ny og ne, ja kanskje. Men ikke hver dag. Anonymkode: 93c70...c8b Si det til familien til de avdøde. Selvfølgelig er det noen ting og problematisk at man finner dette i spesielle yrkesgrupper som i hovedsak består av et kjønn (her menn). Du tar dessuten feil i at menn ikke har fysisk tunge / krevende jobber på daglig basis. I mange mannsdominerte yrker så har de det. Noe annet for de som jobber på kontor (både kvinner og menn). Jeg vet at det er tungt å jobbe i helse - og omsorgssektoren da jeg tross alt i en periode har jobbet der selv. Kvinner sine kropper er ikke skapt for dette tunge arbeidet i helse og omsorg. Dette tror jeg er en årsak til at mange flere kvinner ender opp som uføretrygdet i forhold til menn. Men å avdramatisere de faktiske forhold for hvorfor flere menn dør i arbeidsulykker fører ikke noe positivt til debatten. (Jeg er kvinne selv). Anonymkode: 5651e...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 30. august 2023 #788 Del Skrevet 30. august 2023 Example skrev (4 timer siden): De er ikke nødvendigvis mer naturlig for en mann å ta, kanskje sett bort fra dette med snømåking som ofte krever en del fysisk styrke. Det er bare det at det ofte er menn som ender opp med å gjøre disse. Poenget er at dette også er husarbeid på lik linje med å vaske klær. De maks tre gangene om vinteren det må måkes her vi bor veier iallefall ikke opp for klesvasken hele året, og det gjør det neppe mange steder. Selv om man plusser på dekkskift to ganger i året. Nå har jeg heldigvis en mann som også klarer å bruke sine muskler på å røre i gryter og dra støvsugeren etter seg, og som har forstått at det daglige krever langt mer enn det sjeldne. Jeg bryr meg overhodet ikke om hvordan arbeidsoppgaver blir fordelt, bare den totale innsatsen som er nødvendig er rettferdig fordelt, så ene ikke sliter seg ut, men begge har overskudd. Til sex for eksempel, som virker å være ganske vesentlig for også mange menn, og derfor klokt å sørge for at kona også har overskudd til det. Lett å skyte seg selv i foten om man ikke fordeler rettferdig egentlig PS! Jeg tar "manneoppgavene" her i huset. Det hender min mann hjelper til med å holde og løfte ja, om han er tilstede (om ikke klarer jeg meg), men jeg kan ikke komme på en eneste "manneoppgave" som er for krevende eller umulig for meg å gjøre, og heller ikke en eneste som er like trøttende kjedelig som det daglige husarbeidet, og jeg har totalrenovert et par hus. +++ 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 30. august 2023 #789 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg lurer veldig på hvilke fysisk tunge jobber dere prate om jeg, siden det alltid dras opp.. Er det å jobbe i I bhg med løft hver dag? Sykepleie med løft og tunge stell av pasienter hver dag? Eller elektriker som vel sitter mest på knærne? Lastebilsjåfør? Ingeniører og prosjektledere? Er ikke så mange menn som dør i arbeidsulykker eller pga overbelastning på jobb. Men mange menn dlr pga dårlige valg bla a i trafikken, og selvmord. I tillegg er det færre guttebabyer som overlever fordi jentebabyer er mer motstandsdyktige. Dere må slutte med alle de dårlige argumentene deres. Anonymkode: 93c70...c8b Mange håndtverkeryrker er svært tunge. En del av disse er så tunge at det stort sett er unge menn som har dem, før de går over til noe annet da det nærmest er utenkelig å jobbe slik til man blir pensjonist. Jeg vil ikke ta noe bort fra at det å jobbe i barnehage kan være tungt, men det et forskjell på å bære unger og det å bære for eksempel stein. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 30. august 2023 #790 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Øh. Det er jo ikke bare bare å finne en mann som jobber mindre. De fleste kvinner jobber heltid, og de fleste (enda flere menn) jobber heltid. Det er selvfølgelig ikke bare tiltrekning mot status som gjør at ekteskap ser ut som de gjør, men fordi menn flest allerede jobber heltid og i tillegg ofte får mer lønn fordi de jobber i privat sektor. Anonymkode: 8b485...1a9 Skal partneren jobbe redusert må man jo selvfølgelig tjene godt selv. Så da er man nødt til å ha jobbet svært hardt for sin egen karriere først. Men kvinner velger nesten utelukkende menn son er på samme sted eller høyere. En kvinnelig advokat kan gifte seg med en rørlegger om hun vil, men hun gjør ikke det. Hun gifter seg ofte med en annen advokat eller en mann med et annet stausyrke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 30. august 2023 #791 Del Skrevet 30. august 2023 Trolltunge skrev (5 timer siden): De maks tre gangene om vinteren det må måkes her vi bor veier iallefall ikke opp for klesvasken hele året, og det gjør det neppe mange steder. Selv om man plusser på dekkskift to ganger i året. Nå har jeg heldigvis en mann som også klarer å bruke sine muskler på å røre i gryter og dra støvsugeren etter seg, og som har forstått at det daglige krever langt mer enn det sjeldne. Jeg bryr meg overhodet ikke om hvordan arbeidsoppgaver blir fordelt, bare den totale innsatsen som er nødvendig er rettferdig fordelt, så ene ikke sliter seg ut, men begge har overskudd. Til sex for eksempel, som virker å være ganske vesentlig for også mange menn, og derfor klokt å sørge for at kona også har overskudd til det. Lett å skyte seg selv i foten om man ikke fordeler rettferdig egentlig PS! Jeg tar "manneoppgavene" her i huset. Det hender min mann hjelper til med å holde og løfte ja, om han er tilstede (om ikke klarer jeg meg), men jeg kan ikke komme på en eneste "manneoppgave" som er for krevende eller umulig for meg å gjøre, og heller ikke en eneste som er like trøttende kjedelig som det daglige husarbeidet, og jeg har totalrenovert et par hus. +++ Poenget er at husarbeid er mer å vaske klær og å tømme oppvaskmaskinen. Det er mye menn gjør i og rundt hjemmet som ofte glemmes. Tar man en tur til et renovasjonsanlegg for eksempel, vil man se enorm overvekt av menn. Det betyr ikke at menn er der hver dag, men at dette er en av oppgavene mange menn tar. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 30. august 2023 #792 Del Skrevet 30. august 2023 Trolltunge skrev (5 timer siden): De maks tre gangene om vinteren det må måkes her vi bor veier iallefall ikke opp for klesvasken hele året, og det gjør det neppe mange steder. Selv om man plusser på dekkskift to ganger i året. Nå har jeg heldigvis en mann som også klarer å bruke sine muskler på å røre i gryter og dra støvsugeren etter seg, og som har forstått at det daglige krever langt mer enn det sjeldne. Jeg bryr meg overhodet ikke om hvordan arbeidsoppgaver blir fordelt, bare den totale innsatsen som er nødvendig er rettferdig fordelt, så ene ikke sliter seg ut, men begge har overskudd. Til sex for eksempel, som virker å være ganske vesentlig for også mange menn, og derfor klokt å sørge for at kona også har overskudd til det. Lett å skyte seg selv i foten om man ikke fordeler rettferdig egentlig PS! Jeg tar "manneoppgavene" her i huset. Det hender min mann hjelper til med å holde og løfte ja, om han er tilstede (om ikke klarer jeg meg), men jeg kan ikke komme på en eneste "manneoppgave" som er for krevende eller umulig for meg å gjøre, og heller ikke en eneste som er like trøttende kjedelig som det daglige husarbeidet, og jeg har totalrenovert et par hus. +++ Og en ting til: å koble sex og husarbeid er svært farlig for forholdet. Da går sex over fra noe man har sammen fordi man vil til å bli en vare som hun styrer. Han må gjøre noe for at skal skal få seg noe. Dermed er det slutt på at sexen er noe likeverdig man begge vil ha, til å bli noe hun belønner han med hvis hun er flink. Det kan sikkert føles godt det, for noen kvinner, helt til han faktisk gjør noe og "gjør seg fortjent til det" på situasjoner hvor hun i utgangspunktet ikke vil ha det. Da har man satt seg selv i situasjon der man enten har sex når man ikke vil, eller at man ikke gir den belønningen som man mellom linjene har lovet. Det er starten på noe som ikke ender bra. Kvinner gjør seg med dette til en vare, samtidig som man leker med mannens sexlyst. Så slutt med det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #793 Del Skrevet 30. august 2023 Example skrev (2 minutter siden): Og en ting til: å koble sex og husarbeid er svært farlig for forholdet. Da går sex over fra noe man har sammen fordi man vil til å bli en vare som hun styrer. Han må gjøre noe for at skal skal få seg noe. Dermed er det slutt på at sexen er noe likeverdig man begge vil ha, til å bli noe hun belønner han med hvis hun er flink. Det kan sikkert føles godt det, for noen kvinner, helt til han faktisk gjør noe og "gjør seg fortjent til det" på situasjoner hvor hun i utgangspunktet ikke vil ha det. Da har man satt seg selv i situasjon der man enten har sex når man ikke vil, eller at man ikke gir den belønningen som man mellom linjene har lovet. Det er starten på noe som ikke ender bra. Kvinner gjør seg med dette til en vare, samtidig som man leker med mannens sexlyst. Så slutt med det. Da får menn bidra hjemme, så kvinnen har overskudd til sex om kvelden. Ikke verre enn det. Anonymkode: 93c70...c8b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #794 Del Skrevet 30. august 2023 Example skrev (55 minutter siden): Mange håndtverkeryrker er svært tunge. En del av disse er så tunge at det stort sett er unge menn som har dem, før de går over til noe annet da det nærmest er utenkelig å jobbe slik til man blir pensjonist. Jeg vil ikke ta noe bort fra at det å jobbe i barnehage kan være tungt, men det et forskjell på å bære unger og det å bære for eksempel stein. Hvilke jobber er tunge? Mange, hva er mange? Det er svært få yrker hvor man bærer stein hver dag. Så å bære unger hver dag, er definitivt enn tyngre jobb enn en jobb hvor man bærer en tung stein i ny og ne. Igjen, du må komme med eksempler. Mange håndverkeryrker, skriver du. Jeg vil heller si svært få håndverkeryrker. Rørlegger. Elektriker. Maler, blikkenslager. Ingen av disse er spesielt tunge på en daglig basis. Å være ute på båt som fisker kan være svært tungt. Men det er svært få menn som er det. Anonymkode: 93c70...c8b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #795 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Si det til familien til de avdøde. Selvfølgelig er det noen ting og problematisk at man finner dette i spesielle yrkesgrupper som i hovedsak består av et kjønn (her menn). Du tar dessuten feil i at menn ikke har fysisk tunge / krevende jobber på daglig basis. I mange mannsdominerte yrker så har de det. Noe annet for de som jobber på kontor (både kvinner og menn). Jeg vet at det er tungt å jobbe i helse - og omsorgssektoren da jeg tross alt i en periode har jobbet der selv. Kvinner sine kropper er ikke skapt for dette tunge arbeidet i helse og omsorg. Dette tror jeg er en årsak til at mange flere kvinner ender opp som uføretrygdet i forhold til menn. Men å avdramatisere de faktiske forhold for hvorfor flere menn dør i arbeidsulykker fører ikke noe positivt til debatten. (Jeg er kvinne selv). Anonymkode: 5651e...995 Selvfølgelig kunne jeg sagt det til familiene til de avdøde. Det er viktig at man skiller klinten fra hveten her. I tillegg må man se på om arbeidsdødsfallene skjer fordi jobben egentlig er farlig, eller fordi sikkerhetsprosedyrer ikke ble fulgt. Eventuelt rene ulykker, bla a fallulykker og ulykker hvor man kommer i klem pga ytre hensyn. At man dør på jobb, vil ikke si at jobben egentlig er spesielt farlig. Selvfølgelig må man avdramatisere når det argumenteres med at kvinner må ta flere farlige jobber for å utjevne dædsstatostikken, når det viser seg at så godt som ingen dør i arbeidsulykker i dagens samfunn. 28 stykker er 28 stykker for mye, men det går ikke an å dra det inn i denne debatten som et argument for hvorfor kvinner lever lenger enn menn. Det blir et like teit argument som de som hevder at mekking av bil en gang i skuddåret(de færreste menn nå til dags mekker bil) og snømåking(de to ukene i året det kommer snø) og maling av hus(som gjøres hver 5 år) er husarbeid på lik linje som vasking av klær, stell av unger, matlaging og vasking av hus. Igjen er det en som hevder at mange mannsdominerte yrker er så mye tyngre enn kvinners jobber, men som ikke evner å komme med et eneste yrke. Rart det der. Anonymkode: 93c70...c8b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #796 Del Skrevet 30. august 2023 Kipling skrev (11 timer siden): Brukeren du siterte beskyldte meg for å ville at kvinner skal dø hvis jeg ber dem gjøre husarbeid fordi det ifølge henne ikke går an å vaske uten kraftige kjemikalier. Menn er overrepresentert i dødsulykker på jobb. Menn med lite utdanning kan bli bønder, fiskere, skogsarbeidere, bygg & anlegg, yrker med langt større risiko enn kvinner som har gått universitetet og jobber med HR. Menn lever dessuten betydelig kortere enn kvinner. Anonymkode: 449fe...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #797 Del Skrevet 30. august 2023 Trolltunge skrev (6 timer siden): De maks tre gangene om vinteren det må måkes her vi bor veier iallefall ikke opp for klesvasken hele året, og det gjør det neppe mange steder. Selv om man plusser på dekkskift to ganger i året. Nå har jeg heldigvis en mann som også klarer å bruke sine muskler på å røre i gryter og dra støvsugeren etter seg, og som har forstått at det daglige krever langt mer enn det sjeldne. Jeg bryr meg overhodet ikke om hvordan arbeidsoppgaver blir fordelt, bare den totale innsatsen som er nødvendig er rettferdig fordelt, så ene ikke sliter seg ut, men begge har overskudd. Til sex for eksempel, som virker å være ganske vesentlig for også mange menn, og derfor klokt å sørge for at kona også har overskudd til det. Lett å skyte seg selv i foten om man ikke fordeler rettferdig egentlig PS! Jeg tar "manneoppgavene" her i huset. Det hender min mann hjelper til med å holde og løfte ja, om han er tilstede (om ikke klarer jeg meg), men jeg kan ikke komme på en eneste "manneoppgave" som er for krevende eller umulig for meg å gjøre, og heller ikke en eneste som er like trøttende kjedelig som det daglige husarbeidet, og jeg har totalrenovert et par hus. +++ Og i tillegg er mange kvinner både vant med og mer kompetente på oppgaver som snekring og reparasjoner av hus og bil og ting enn menn. Jeg kan sånt fordi jeg har lært det av faren min, mannen min kan det ikke. Anonymkode: a8bd3...f78 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 30. august 2023 #798 Del Skrevet 30. august 2023 Example skrev (1 time siden): Mange håndtverkeryrker er svært tunge. En del av disse er så tunge at det stort sett er unge menn som har dem, før de går over til noe annet da det nærmest er utenkelig å jobbe slik til man blir pensjonist. Jeg vil ikke ta noe bort fra at det å jobbe i barnehage kan være tungt, men det et forskjell på å bære unger og det å bære for eksempel stein. Hva med å bære 100 kilo tunge demenspasienter, som gjerne sparker, spytter og bæsjer på deg mens du gjør det? Det er helt vanlig på sykehjem. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 30. august 2023 #799 Del Skrevet 30. august 2023 Example skrev (1 time siden): Skal partneren jobbe redusert må man jo selvfølgelig tjene godt selv. Så da er man nødt til å ha jobbet svært hardt for sin egen karriere først. Men kvinner velger nesten utelukkende menn son er på samme sted eller høyere. En kvinnelig advokat kan gifte seg med en rørlegger om hun vil, men hun gjør ikke det. Hun gifter seg ofte med en annen advokat eller en mann med et annet stausyrke. Det har aldri slått deg at de enten har blitt kjent på universitetet, på jobben, på et seminar, i retten osv? To advokater har mange flere berøringsflater enn en advokat og en rørlegger. Det er bare naturlig at man velger partner ut fra dem man omgås, med mindre man kaster seg ut på nettdating. Jeg er gift med en håndverker, selv om jeg har to høyere utdanninger. Men vi møttes på nett. De fleste jeg kjenner, møttes i virkeligheten, gjerne på jobb, via studier, venner osv. En advokat kan selvfølgelig møte en rørlegger på jobb når han fikser noe der, eller i vennegjengen, men gjerne ikke i retten, på seminarer, på universitetet osv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 30. august 2023 #800 Del Skrevet 30. august 2023 Example skrev (1 time siden): Poenget er at husarbeid er mer å vaske klær og å tømme oppvaskmaskinen. Det er mye menn gjør i og rundt hjemmet som ofte glemmes. Tar man en tur til et renovasjonsanlegg for eksempel, vil man se enorm overvekt av menn. Det betyr ikke at menn er der hver dag, men at dette er en av oppgavene mange menn tar. Vi kjører til renovasjonsanlegg to ganger i året, 2-3 timer per gang. Alt dette du nevner - kjøre til renovasjonsanlegg, skifte dekk osv. tar bare noen få timer i løpet av ett år. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå