Rosalilje84 Skrevet 28. august 2023 #421 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du var ikke gift med han. Så med hvilken rett taler du på hennes vegne? Anonymkode: 8190d...9a1 Eldre menn som henter seg yngre damer fra fattige land, er gjerne et mønster. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 28. august 2023 #422 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen har bedt damene om å gjøre det. Damene gjør det fordi de vil. Fint for dem! Men da må de også tåle at de fortsatt må påta seg det ansvar de har, samtidig som de gjør det de vil. Eller også må de finne seg i at de ikke trenger en mann, kan klare seg uten en mann, lever fint uten en mann. Anonymkode: 8190d...9a1 Det er ingen egentlig ansvar for kvinner å ta vare på hus, det er nok å ha en kropp som kan løfte å vaske ting uten problemer, å en hjerne som styrer den. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 28. august 2023 #423 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det blir flere og flere. Anonymkode: a7dce...899 Selvfølgelig. Hvis man først skal rydde og vaske etter en mann som om han var en baby, kan man i hvert fall ha noe ungt, stramt og romantisk som betaling. Jeg hadde derimot aldri klart å "betale" for en lat kjekkas med å serve ham 24/7. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #424 Del Skrevet 28. august 2023 Rosalilje84 skrev (Akkurat nå): Nettopp. Det kryr av utenlandske damer på krisesentre. Disse er gift med norske menn. https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/utenlandske-kvinner-leveres-pa-dora-1.14744185 https://www.nettavisen.no/nyheter/hoyre-vil-ha-giftekarantene-for-norske-menn-som-utnytter-utenlandske-kvinner/s/5-95-1198084 https://amnesty.no/fakta-om-vold-mot-kvinner-krisesenter-i-norge https://www.dagbladet.no/nyheter/flest-utenlandske-kvinner-pa-krisesentre/66391501 I linken fra Amnesty kan man lese hva som er de største risikofaktorene for vold: kvinnen er gjerne ny i landet, uten egen inntekt, økonomisk avhengig av mannen. Da begynner man å lure på hvorfor enkelte menn UTELUKKENDE vil ha damer som tjener mindre og gjør mesteparten i huset. Da var vi der, "hvis en kvinne fra utlandet er gift med en mann fra Norge er hun et offer". https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BlgWXE/soestre-tar-oppgjoer-med-nordmenns-fordommer-mot-thaikvinner Anonymkode: 8190d...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 28. august 2023 #425 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ingen har bedt damene om å gjøre det. Damene gjør det fordi de vil. Fint for dem! Men da må de også tåle at de fortsatt må påta seg det ansvar de har, samtidig som de gjør det de vil. Eller også må de finne seg i at de ikke trenger en mann, kan klare seg uten en mann, lever fint uten en mann. Anonymkode: 8190d...9a1 Påta seg det ansvaret de har? Og hvilket ansvar er det? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 28. august 2023 #426 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok. Er du sammen med en slik mann? Jeg trodde nemlig du spurte, "hvorfor skal hun?". Skal vi se igjen... Ikke deg, men noen annen du spør om altså. Da så. Hvis det er deg det gjelder, hvorfor da spørre andre om hvorfor du er sammen med en du ikke liker? Hvorfor ikke bare finne ut av det selv, som sterk selvstendig kvinne? Anonymkode: 8190d...9a1 Kipling har basert hele sitt liv på at mannen skal jobbe i en slitsom, skitten og dårlig jobb hele livet, masse overtid osv. Når han blir spurt om han er villig til å gjøre mest husarbeid hvis dama har en slik jobb, skriver han jo at hvorfor skal han gidde å ha en dame som er alltid sliten og som han aldri ser. Samtidig som han da legger til grunn at kvinner skal være sammen med menn i slik situasjon. Derfor stiller jeg det samme spørsmålet tilbake til ham. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 28. august 2023 #427 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da var vi der, "hvis en kvinne fra utlandet er gift med en mann fra Norge er hun et offer". https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BlgWXE/soestre-tar-oppgjoer-med-nordmenns-fordommer-mot-thaikvinner Anonymkode: 8190d...9a1 Jeg har ikke sagt det. Jeg har presentert statistikk. Jeg har ikke laget statistikken. Du får klage til dem som lager statistikken, du. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #428 Del Skrevet 28. august 2023 Rosalilje84 skrev (1 minutt siden): Eldre menn som henter seg yngre damer fra fattige land, er gjerne et mønster. Vi er der ja... Anonymkode: 8190d...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 28. august 2023 #429 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er jo også veldig merkverdig at kvinner som jobber fullt skal godta å ta mer husarbeid bare fordi mannen tjener mer i sin egen fulltidsjobb. I en slik situasjon ville jeg selvfølgelig ha avvist dette og det ville ha blitt brudd. For da får jeg mer arbeid i hjemmet bare fordi mannen mener det skal være slik fordi han tjener mer. Da er jeg bedre tjent med å bo alene, så jeg slipper å rydde etter en fyr. Var jeg tvunget til å bo med en slik fyr, ville jeg avvist at han betalte mer for noe som helst, og at vi betalte 50/50, så kunne han samlet pengene på sin egen konto, og jeg hadde ikke trengt å gjøre mer husarbeid. Anonymkode: 8b485...1a9 Helt enig Det er jo en del snakk om i tråden om hvordan kvinner i større grad enn menn velger lavtlønnsyrker, men menn er jo i like stor grad ansvarlig for sitt yrkesvalg og kan ikke forvente å bli fritatt for sin del av husarbeidet av den grunn. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #430 Del Skrevet 28. august 2023 Rosalilje84 skrev (4 minutter siden): Påta seg det ansvaret de har? Og hvilket ansvar er det? Det samme som de hadde før de bestemte seg for at "jeg vil gjøre noe jeg ikke trenger å gjøre, som han ingen har bedt meg om, som jeg gjør av egen egoistisk lyst". Anonymkode: 8190d...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #431 Del Skrevet 28. august 2023 Rosalilje84 skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke sagt det. Jeg har presentert statistikk. Jeg har ikke laget statistikken. Du får klage til dem som lager statistikken, du. Anonymkode: 8190d...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #432 Del Skrevet 28. august 2023 Rosalilje84 skrev (6 minutter siden): Selvfølgelig. Hvis man først skal rydde og vaske etter en mann som om han var en baby, kan man i hvert fall ha noe ungt, stramt og romantisk som betaling. Jeg hadde derimot aldri klart å "betale" for en lat kjekkas med å serve ham 24/7. Disse mennene skjønner og respekterer faktisk norske kvinner,i motsetning til norske menn. Anonymkode: a7dce...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #433 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ingen har bedt damene om å gjøre det. Damene gjør det fordi de vil. Fint for dem! Men da må de også tåle at de fortsatt må påta seg det ansvar de har, samtidig som de gjør det de vil. Eller også må de finne seg i at de ikke trenger en mann, kan klare seg uten en mann, lever fint uten en mann. Anonymkode: 8190d...9a1 Hvilket ansvar? Hvem er det som har bestemt at husarbeid er "kvinners ansvar"? Anonymkode: a53f8...788 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 28. august 2023 #434 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det samme som de hadde før de bestemte seg for at "jeg vil gjøre noe jeg ikke trenger å gjøre, som han ingen har bedt meg om, som jeg gjør av egen egoistisk lyst". Anonymkode: 8190d...9a1 Vi har aldri hatt noe ansvar for å rydde og vaske etter late menn. Vi kan velge å ikke bli sammen med slike menn, og klare oss selv. Forresten, husk at neste gang du havner på et sykehus, må få hjelp på et kontor eller lignende, så er damene som jobber der egentlig ikke noe særlig gode arbeidstakere, ingen har bedt dem om å gjøre det de gjør, og de gjør det av egen egoistisk lyst. Hvordan tror du samfunnet vil se ut hvis alle kvinner slutter å jobbe? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 28. august 2023 #435 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvilket ansvar? Hvem er det som har bestemt at husarbeid er "kvinners ansvar"? Anonymkode: a53f8...788 Late, maktsyke menn. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 28. august 2023 #436 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Disse mennene skjønner og respekterer faktisk norske kvinner,i motsetning til norske menn. Anonymkode: a7dce...899 Ikke nødvendigvis, men i slike tilfeller så vet man jo hva man får, og går inn i et slik bytteforhold med åpne øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 28. august 2023 #437 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Anonymkode: 8190d...9a1 Statistikken baserer seg på antall kvinner som blir registrert ved disse krisesentre, deres alder, nasjonalitet osv. Hvem tror du forfalsker disse tallene? Illuminati? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #438 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilket ansvar? Hvem er det som har bestemt at husarbeid er "kvinners ansvar"? Anonymkode: a53f8...788 Hvis han jobber flere timer mer enn henne og mens hun sitter hjemme og spiser potetgull foran tven, samtidig som hun sier, "næh, hvem har sagt at det er mitt ansvar bare fordi jeg er kvinne", så har hun misforstått noe vesentlig ja. Vi prater ikke om menn vs. kvinner. Vi prater om den som er mest hjemme. I dette tilfellet er det kvinner som har valgt å være mest hjemme. Så dreide praten seg over til at kvinner ikke trenger menn. Greit nok! Menn trenger ikke kvinner heller. Så når hun VELGER å jobbe mer så er ikke det noe han har bestemt at hun skal gjøre. Til forskjell fra påstanden du diskuterer ut fra: AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men når damene skal jobbe like mye Anonymkode: 59a33...b38 Hun "skal jobbe like mye", er påstanden. Ingen som har sagt at hun "skal" det. Hun gjør det fordi hun vil. Greit! Men ikke skyv over ansvaret på han som jobber seg ihjel for at de skal ha råd allerede. Hun påtar seg dette, av ren fri vilje, i tillegg til. Det er samme argument som blir brukt om menn. "Ingen har sagt at han skal". Greit, ingen som har sagt at hun "skal" heller. Påta deg ditt ansvar først, så gjør det du har lyst til. Sånn er det å være i et forhold. Vil en gjøre alt en har lyst til å øyeblikket uten å vise respekt for andre så gjør det som singel. Det passer helt fint for menn, for da trenger menn ikke skape så mye heller, da kan de leve i en langt mindre bolig, leie en leilighet for eksempel, med enkel standard. Mens pengene går til det han liker. Eller også kan han spare pengene til å dra til utlandet for å finne en kvinne som setter pris på han. Det passer menn helt fint. Menn finner løsninger. Kvinner syter og klager. Noe du gjør over at kvinner må påta seg sin del av arbeidet i et forhold, ellers dumpes hun. Anonymkode: 8190d...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #439 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ingen har bedt damene om å gjøre det. Damene gjør det fordi de vil. Fint for dem! Men da må de også tåle at de fortsatt må påta seg det ansvar de har, samtidig som de gjør det de vil. Eller også må de finne seg i at de ikke trenger en mann, kan klare seg uten en mann, lever fint uten en mann. Anonymkode: 8190d...9a1 Du er klar over at det norske velferdssamfunnet i stor grad er mulig fordi vi har så høy grad av sysselsetting? Det betyr videre at velferdssamfunnet er avhengig av å ha flest mulig i arbeid. Når det er sagt, hvorfor skulle ikke kvinner ønske å være i arbeid og være økonomisk uavhengige? Jeg kunne aldri ha tenkt meg å være økonomisk avhengig av en mann, for meg er det noe av det verste som kunne skjedd. Anonymkode: a53f8...788 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #440 Del Skrevet 28. august 2023 Rosalilje84 skrev (2 minutter siden): Vi har aldri hatt noe ansvar for å rydde og vaske Den som er mest hjemme har det ansvaret. Akkurat nå diskuterte vi en mann som jobbet seg halvt ihjel for at de skulle ha råd, sammen. Rosalilje84 skrev (39 minutter siden): Men hva er poenget for en dame å være sammen med en mann hun nesten ikke ser, som er utslitt når hun ser ham, og som genererer masse ekstra husarbeid til henne? Anonymkode: 8190d...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå