Gå til innhold

Menn trives best med ulikestilte forhold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rosalilje84 skrev (1 minutt siden):

Jeg har selv vært gift med en mann som ham.

Du var ikke gift med han. Så med hvilken rett taler du på hennes vegne?

HAN er lykkelig gift, ja.

Anonymkode: 8190d...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Norske kvinner klarer seg uten en mann. Hvorfor finnes det kvinner som er gifte, samboere, etc. da?

Norske kvinner flest velger ikke samboerskap eller ekteskap fordi de trenger en mann til å forsørge seg. Men mange ønsker å stifte familie og få barn, og noen å dele hverdagen med. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (Akkurat nå):

Norske kvinner flest velger ikke samboerskap eller ekteskap fordi de trenger en mann til å forsørge seg. Men mange ønsker å stifte familie og få barn, og noen å dele hverdagen med. 

Godt svar til:

Rosalilje84 skrev (9 minutter siden):

Men hva er poenget for en dame å være sammen med en mann hun nesten ikke ser, som er utslitt når hun ser ham, og som genererer masse ekstra husarbeid til henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Menn finner løsninger. Det er kvinner som klager.

Du har ikke fått med deg at norske kvinner gjør det samme. Trenger bare å si Tyrkia og Gambia.

Anonymkode: a7dce...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har ikke fått med deg at norske kvinner gjør det samme. Trenger bare å si Tyrkia og Gambia.

Er det virkelig mange norske kvinner som drar til Tyrkia og Gambia for å finne en ektemann?

Anonymkode: a53f8...788

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig mange norske kvinner som drar til Tyrkia og Gambia for å finne en ektemann?

Det blir flere og flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rosalilje84 said:

FrP. Det sier egentlig sitt.

Kanskje - men i stedet for å angripe avsenderen, kan du heller angripe argumentet. 

Hvorfor asiatiske koner, fremfor f.eks vestlige. Hva er det som skiller dem kulturelt og gjør dem mer eller mindre attraktiv - Gode spørsmål å tenke over og kanskje man kan forstå sine "mindreverdige debattanter" eller selve temaet bedre.

Du hadde sikkert satt pris på om noen tok dine utsagn seriøse enn bare "Åh... Rosalilje84. Det sier egentlig sitt...."

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor akkurat Tyrkia og Gambia? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på den mengde vider kvinner lager som rakker ned på menn som drar til utlandet for å finne noen å gifte seg med, og den mengde (om noen i det hele tatt?) videoer som lages som klager over at kvinner drar til utlandet for å finne seg en mann å gifte seg med så vil jeg si at nei, det er ikke vanlig eller en gang et problem. Fint for dem!

Håper det er menn som er så opptatt av likestilling som menn fra disse landene er kjent for å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Menn med pikk komplekser cares 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (4 minutter siden):

Det er jo også veldig merkverdig at kvinner som jobber fullt skal godta å ta mer husarbeid bare fordi mannen tjener mer i sin egen fulltidsjobb. I en slik situasjon ville jeg selvfølgelig ha avvist dette og det ville ha blitt brudd. For da får jeg mer arbeid i hjemmet bare fordi mannen mener det skal være slik fordi han tjener mer. Da er jeg bedre tjent med å bo alene, så jeg slipper å rydde etter en fyr. Var jeg tvunget til å bo med en slik fyr, ville jeg avvist at han betalte mer for noe som helst, og at vi betalte 50/50, så kunne han samlet pengene på sin egen konto, og jeg hadde ikke trengt å gjøre mer husarbeid.

Anonymkode: 8b485...1a9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn med pikk komplekser cares 😆

Finn frem noen videoer der menn klager over at kvinner drar til Gambia eller Tyrkia for å finne seg ektemann. Så prates vi da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 9.00):

Kvinnene som svarer at de er minst fornøyde i parforholdet, er de som gjør aller mest av husholdningsoppgavene i hjemmet. De mennene som er lite likestilt der, er derimot ofte fornøyd i parforholdet, trolig fordi mange av dem gjør minst, og dermed ikke er så berørt av merarbeid.
https://forskning.no/hus-og-hjem-kjonn-og-samfunn-likestilling/kvinner-og-menn-er-ikke-likestilt-pa-hjemmebane-men-mange-er-fornoyd-for-det/2240716

Menn trives med forhold der det er lite likestilling. Hvorfor trives ikke kvinner med det samme?

Hadde det vært andre veien så hadde det vært sammenlignbart - om mannen jobbet 100% og tok 80% av husarbeid og barn. Men når damene skal jobbe like mye, betale like mye + gjøre mer arbeid enn mannen og føle seg som mammaen hans så sier det seg selv at man ikke bare blir ulykkelig, men ingen tenner på noen man har en mammarolle for.

Anonymkode: 59a33...b38

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også veldig merkverdig at kvinner som jobber fullt skal godta å ta mer husarbeid bare fordi mannen tjener mer i sin egen fulltidsjobb.

Det er ikke det debatten dreier seg om. Om han jobber fire timer mer hver dag og likevel skal bidra like meget innenfor husets fire vegger som hun som jobber fire timer mindre dagen enn han gjør, hvorfor skal ha da gidde med henne?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da har du svaret på det du lurte på.

Men hvis jeg aldri ser mannen, og han er alltid sliten, slik at jeg må rydde og vaske etter ham, så tilfører han ikke meg noe positivt. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finn frem noen videoer der menn klager over at kvinner drar til Gambia eller Tyrkia for å finne seg ektemann. Så prates vi da!

Føler menn klager uansett hvor kvinner finner menn som ikke er dem selv. Slutshaming og incel bølgen

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når damene skal jobbe like mye

Anonymkode: 59a33...b38

Ingen har bedt damene om å gjøre det. Damene gjør det fordi de vil. Fint for dem! Men da må de også tåle at de fortsatt må påta seg det ansvar de har, samtidig som de gjør det de vil. Eller også må de finne seg i at de ikke trenger en mann, kan klare seg uten en mann, lever fint uten en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (11 minutter siden):

Dette var en interesang video. Den gjør narr av svart hvit tenking, mens den svart hvit tenker selv. 

Folk er folk uansett hvor de er fra. Det å se ned på kvinner fra Asia i den graden at de aldri tar valg selv er dumt, det å tro at kvinner fra Asia ikke egentlig har samme behov for å forelske seg er også naivt. Det å tro at ingenting er kjærlighet, feil. Det å tro at fordi dere har kjærlighet så har ingen det ille, feil igjen. 

Det at hun i denne videoen på et tidspunkt sier, det er en grunn til at de drar, så glemmer hun at det ikke er en garanti disse mennene er greie, på samme måte som det ikke er en garanti at de ikke er det. Det er så komplisert og variert. 

Det at du skriver menn finner løsninger, mangler også perspektivet at det gjør kvinner å. Verden er her for oss alle. 

Nettopp. Det kryr av utenlandske damer på krisesentre. Disse er gift med norske menn. 

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/utenlandske-kvinner-leveres-pa-dora-1.14744185

https://www.nettavisen.no/nyheter/hoyre-vil-ha-giftekarantene-for-norske-menn-som-utnytter-utenlandske-kvinner/s/5-95-1198084

https://amnesty.no/fakta-om-vold-mot-kvinner-krisesenter-i-norge

https://www.dagbladet.no/nyheter/flest-utenlandske-kvinner-pa-krisesentre/66391501

I linken fra Amnesty kan man lese hva som er de største risikofaktorene for vold: kvinnen er gjerne ny i landet, uten egen inntekt, økonomisk avhengig av mannen. Da begynner man å lure på hvorfor enkelte menn UTELUKKENDE vil ha damer som tjener mindre og gjør mesteparten i huset.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis jeg aldri ser mannen, og han er alltid sliten, slik at jeg må rydde og vaske etter ham, så tilfører han ikke meg noe positivt. 

Ok. Er du sammen med en slik mann? Jeg trodde nemlig du spurte, "hvorfor skal hun?". Skal vi se igjen...

Rosalilje84 skrev (20 minutter siden):

Men hva er poenget for en dame å være sammen med en mann hun nesten ikke ser, som er utslitt når hun ser ham, og som genererer masse ekstra husarbeid til henne?

Ikke deg, men noen annen du spør om altså. Da så. Hvis det er deg det gjelder, hvorfor da spørre andre om hvorfor du er sammen med en du ikke liker? Hvorfor ikke bare finne ut av det selv, som sterk selvstendig kvinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...