Gå til innhold

Menn trives best med ulikestilte forhold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Javel, men man snakker altså om to ulike poenger, som du selv sier. Og at det er helt vanlig, bevises jo ikke av at du har en weird vennegjeng. Altså, klyp meg i armen, hvis dette er veldig utbredt. Da lurer jeg jo også på hva slags generasjon dette er, og hvordan relasjonen er ellers. I så fall er jeg enig i at det er merkverdig og dårlig oppførsel. I tillegg hadde jeg ikke selv orket knipe igjen. Det er selvstraff. Og jeg skjønner selvfølgelig at mannfolka synes det er usexy.

Anonymkode: 8b485...1a9

Det er det jeg ikke skjønne i disse mennenes argumentasjon. Kvinner flest liker sex og ønsker å ha regelmessig sex. Når de "straffer" mannen ved å nekte dem sex, straffer de jo seg selv i samme slengen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

Dette. Jeg anser menn som er redd for husarbeid, som veike. De er så usikre på sin maskulinitet, at de er livredd for å miste "mojo" ved å ta i en støvsuger. 

Dette tror jeg ikke er utbredt. Jeg tror set er mer utbredt at foreldre fra tidligere generasjon behandlet jenter og gutter annerledes. Det gjorde jo mine foreldre også. Og det man ikke er vant til og opplært til, blir man vanskeligere god på. Har jo datet et par suggemenn. Jeg kan ikke tro at de lærte noe som helst av husarbeid av foreldrene. For meg var det samme opplæring som å pusse renna og vaske henda.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Det er det jeg ikke skjønne i disse mennenes argumentasjon. Kvinner flest liker sex og ønsker å ha regelmessig sex. Når de "straffer" mannen ved å nekte dem sex, straffer de jo seg selv i samme slengen. 

Jo, men det finnes nok noen av dem, som han sier. Og menn lever jo med kvinner, og hvis de møter kvinner som sier dette rett ut (ikke at mannfolk TOLKER det som strategi), så finnes de jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Narcissistiske kvinner gjør ofte det. Jeg sier ikke at du er en narcissist.

Anonymkode: 8190d...9a1

Jeg syns ikke de er pyser personlig. Gjentok at jeg liker de mennene Kipling ikke syns noe om, å kalte dem pyser fordi han gjør

Men kan jo hende jeg er det, håper ikke det da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meltzer skrev (12 minutter siden):

Nei, de fleste har problemer med å føle med personer de overhode ikke føler/vil føle seg bekjent av. Og man rasjonaliserer det ofte med å opphøye sine egne årsaker spesielt viktige. "Jeg er opptatt av barna." "Jeg føler med de uskyldige."

Poenget mitt var ikke at "noen kvinner er forferdelige". Jeg kjenner ikke situasjonen, og om jeg gjorde ville jeg ikke stilt meg som dommer. Poenget er at hvis man antar at man har fasit for korrekt og gal handling, så har man stilt feil spørsmål.

Vel, både jeg og andre kjenner den situasjonen godt, og vi har vel i tur og orden forsøkt å snakke med ham også, fordi han egentlig- slik vi ellers har oppfattet ham- er en grei fyr vi både er blitt glad i og oppriktig har ønsket å forstå, men det går ingen vei. Så å stille seg til doms... Jeg tror vi mest klør oss i hodet. Klarer ikke å forstå, hvor mye vi enn ønsker å forstå. 

Mulig vi har stilt feil spørsmål ja, men han har jo pratet fritt, så om vi har misforstått noe burde det være oppklart. 

Men dette er som nevnt en spesiell situasjon, og ikke verken representativt for menn eller årsaker til brudd. Det kan jeg virkelig ikke tro at det er i nærheten av å være. 

Derfor er det også et lite relevant sidespor, både for tråden og for mitt syn på og generell sympati for ulike mennesker. 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (Akkurat nå):

Jeg syns ikke de er pyser personlig. Gjentok at jeg liker de mennene Kipling ikke syns noe om, å kalte dem pyser fordi han gjør

Men kan jo hende jeg er det, håper ikke det da

Jeg kan ikke fjerndiagnostisere. Men det var min første tanke. Ikke rettet mot deg, men generelt. Narcissister er mer utro, både menn og kvinner, enn befolkningen ellers. Slike liker å ha noen de kan styre og manipulere mens de er utro. Slike menn, tøffelhelter, "pussywhipped", pyser, ender ofte opp med å bli utnyttet. Kvinner flest liker ikke slike menn. Kvinner flest ønsker en mann som er en klippe, en støtte, heller enn en mann de må være støtten for. Lite (ikke tolk det som ingenting så du har noe å kverulere på, kveruler gjerne om alt annet jeg har skrevet) er mindre sexy enn en mann som er pysete. Men i og med at utro kvinner får sex andre steder så har det ikke så mye å si. Derimot er det praktisk med en mann som i liten grad sier dem imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (45 minutter siden):

Det kan godt være, men det er nå flest kvinner som blir utbrent, og mentalt belastende kan være like ille som fysisk belastende. Ikke er dette en konkurranse heller, men jeg biter ikke på at menn må slippe husarbeid fordi de måker snø, skifter dekk eller tar i en hammer innimellom, som altfor mange menn bruker som unnskyldning for at de ikke drar sin del av det kjedsommelige og evige ansvaret med husarbeid. 

Å stå i for mye og for tung belastning er ikke bra for noen,  uansett kjønn. Det er det lite tvil om. 

Jeg vil dog påpeke at blant annet det å måke snø ER husarbeid. Hvis mannen gjør alt av vedlikehold, snømåking, greessklipping osv. er det da rett å kreve at alt skal gjøres 50/50 innendørs? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Javel, men man snakker altså om to ulike poenger, som du selv sier. Og at det er helt vanlig, bevises jo ikke av at du har en weird vennegjeng. Altså, klyp meg i armen, hvis dette er veldig utbredt. Da lurer jeg jo også på hva slags generasjon dette er, og hvordan relasjonen er ellers. I så fall er jeg enig i at det er merkverdig og dårlig oppførsel. I tillegg hadde jeg ikke selv orket knipe igjen. Det er selvstraff. Og jeg skjønner selvfølgelig at mannfolka synes det er usexy.

Det er åpenbart ganske vanlig med tanke på en del innlegg vi har sett i denne tråden også. Dog tror jeg at de fleste damer skjønner at dette ikke er spesielt lurt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg kan ikke fjerndiagnostisere. Men det var min første tanke. Ikke rettet mot deg, men generelt. Narcissister er mer utro, både menn og kvinner, enn befolkningen ellers. Slike liker å ha noen de kan styre og manipulere mens de er utro. Slike menn, tøffelhelter, "pussywhipped", pyser, ender ofte opp med å bli utnyttet. Kvinner flest liker ikke slike menn. Kvinner flest ønsker en mann som er en klippe, en støtte, heller enn en mann de må være støtten for. Lite (ikke tolk det som ingenting så du har noe å kverulere på, kveruler gjerne om alt annet jeg har skrevet) er mindre sexy enn en mann som er pysete. Men i og med at utro kvinner får sex andre steder så har det ikke så mye å si. Derimot er det praktisk med en mann som i liten grad sier dem imot.

Forstår. Vil du ha et offer, velg noen som ikke gjør så mye motstand? 

Har aldri møtt en mann jeg kan putte i noen bokser på måten det skisseres om det gir mening. Føler alle er ulike. Noen følger kvinnens ordre ja, å har jeg selv vært vanskelig før, også ja. Men det er mer flytende føler jeg, bryr meg ikke så mye om maskuline og femenine egenskaper. Benekter ikke og har heller ikke satt meg inn i hva jeg har eller ikke har, hva de jeg har datet har eller ikke har, hva noen som helst har og ikke har av dem.

Men er nyskjerrig på folk ja, men ikke fra det perspektivet om det gir mening. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (2 minutter siden):

Forstår. Vil du ha et offer, velg noen som ikke gjør så mye motstand?

Nettopp!

Rosakatt skrev (3 minutter siden):

Men er nyskjerrig på folk ja, men ikke fra det perspektivet om det gir mening. 

Jo, jeg skjønner hva du mener. Men samtidig så er der trekk som menn foretrekker hos kvinner og trekk kvinner foretrekker hos menn. At 70-80% av menn og 70-80% av kvinner har ganske lik smak (tall tatt ut av løse luften) betyr ikke at det ikke finnes andre som har en ganske annerledes smak. Men det betyr at om du for eksempel er kvinne og ønsker å finne en kvinne som liker deg så er det større sjanse for det hvis du har de trekk som majoriteten av kvinner liker og foretrekker. Større sjanse er ikke det samme som eneste sjanse. Uansett er kjærlighet der til trass for, ikke på grunn av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Lol. Ja, særlig at de er veike fordi de tror de ikke får sex. Dette er DIN tankegang, og din tankegang er jo noget spesiell. De fleste som ikke tør si fra i relasjoner, er enten a) konfliktsky b) tør ikke sette grenser, eller en blanding, og ja - det finnes selvfølgelig også en sjans for at han eller henne lever med en partner med en dominerende personlighet. Da forsterkes dette gjerne begge veier. 

Det å være pussywhipped er min tankegang? Det resonementet tror jeg du blir nødt til å forklare for meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (8 minutter siden):

Jeg vil dog påpeke at blant annet det å måke snø ER husarbeid. Hvis mannen gjør alt av vedlikehold, snømåking, greessklipping osv. er det da rett å kreve at alt skal gjøres 50/50 innendørs? 

Som jeg har skrevet til deg tidligere bryr jeg meg overhodet ikke om hvem som gjør hva, eller om det er eller ikke er fordelt etter tradisjonelle kjønnsroller, bare den totale belastningen fordeles slik at det er rimelig rettferdig, og ene ikke sliter seg ut mens andre "tar ferie" og er egoistisk. Selvfølgelig er de oppgavene du nevner også en del av det totale ansvaret man må fordele rettferdig. 

Som også tidligere nevnt er vi ett av de parene som omtrent har snudd på hodet hvem som gjør hva angående oppgaver, i forhold til tradisjonelle kjønnsroller, så hadde jo vært ganske merkelig om jeg ikke talte med "mannejobber " i det totale ansvaret, når det er jeg som gjør mest av slikt. Det hadde blitt litt som at hodet ikke vet hva hånden gjør nesten. 😉

Snømåking er imidlertid nærmest et ikke tema her. Jeg mener min mann sa at han skulle ta det sist det var snø, men snøen forsvant før han rakk det. 😄

Jeg er faktisk ikke opptatt av at ting må være nøyaktig 50/50. Jeg er noe mer "propell" enn min mann, så da blir det fort til at jeg gjør noe mer, for det er plutselig gjort. Jeg har bare tatt det i farten. Jeg setter imidlertid veldig stor pris på at han gjør sine faste oppgaver uten at jeg trenger å tenke på det, og tar initiativ til ting utover dem også. Rett og slett har og tar ansvar. Innimellom før jeg rekker å se behovet også. Jeg teller ikke timer når ting bare fungerer fint, og vi begge har noenlunde likt overskudd jevnt over. Da er alt ok i mine øyne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nettopp!

Jo, jeg skjønner hva du mener. Men samtidig så er der trekk som menn foretrekker hos kvinner og trekk kvinner foretrekker hos menn. At 70-80% av menn og 70-80% av kvinner har ganske lik smak (tall tatt ut av løse luften) betyr ikke at det ikke finnes andre som har en ganske annerledes smak. Men det betyr at om du for eksempel er kvinne og ønsker å finne en kvinne som liker deg så er det større sjanse for det hvis du har de trekk som majoriteten av kvinner liker og foretrekker. Større sjanse er ikke det samme som eneste sjanse. Uansett er kjærlighet der til trass for, ikke på grunn av.

Sannt. Hvilke trekk er det meningen kvinner skal like? Og det er litt vanskelig også, for hva et trekk innebærer varierer for hver enkelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Rosakatt said:

Hoff

Elsker pysete menn

Ja ikke sant, regner med at du blir dryppende våt når de sier unnskyld for å ha glemt dosetet oppe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (Akkurat nå):

Ja ikke sant, regner med at du blir dryppende våt når de sier unnskyld for å ha glemt dosetet oppe.

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (5 minutter siden):

Hvem bryr seg om dosete? Mannfolka vil ha det oppe, kvinnfolka vil ha det nede. De har forskjellige typer tiss og forskjellige behov. Ergo er det ingen av dem som får fortrinn der. Vil kvinnfolkene ha sete nede, kan de ta det ned selv. Tar mindre en 1 sekund.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Rosalilje84 skrev (1 time siden):

Du sier det selv. Menn ønsker å ha sex med kvinner som har lyst. En veldig sliten kvinne har som regel ikke lyst. Så da vil dere uansett ikke ha sex med slitne kvinner uten lyst. Hva er problemet?

Problemet er om sex brukes som et forhandlingskort i en diskusjon om husarbeid. Enten direkte eller mellom linjene. Det skjer i mange forhold, og vi ser det trekkes frem som argument i denne tråden.

Da har man egentlig allerede tapt. Det er egentlig bare å gå fra hverandre med en gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (16 minutter siden):

Som jeg har skrevet til deg tidligere bryr jeg meg overhodet ikke om hvem som gjør hva, eller om det er eller ikke er fordelt etter tradisjonelle kjønnsroller, bare den totale belastningen fordeles slik at det er rimelig rettferdig, og ene ikke sliter seg ut mens andre "tar ferie" og er egoistisk. Selvfølgelig er de oppgavene du nevner også en del av det totale ansvaret man må fordele rettferdig. 

Som også tidligere nevnt er vi ett av de parene som omtrent har snudd på hodet hvem som gjør hva angående oppgaver, i forhold til tradisjonelle kjønnsroller, så hadde jo vært ganske merkelig om jeg ikke talte med "mannejobber " i det totale ansvaret, når det er jeg som gjør mest av slikt. Det hadde blitt litt som at hodet ikke vet hva hånden gjør nesten. 😉

Snømåking er imidlertid nærmest et ikke tema her. Jeg mener min mann sa at han skulle ta det sist det var snø, men snøen forsvant før han rakk det. 😄

Jeg er faktisk ikke opptatt av at ting må være nøyaktig 50/50. Jeg er noe mer "propell" enn min mann, så da blir det fort til at jeg gjør noe mer, for det er plutselig gjort. Jeg har bare tatt det i farten. Jeg setter imidlertid veldig stor pris på at han gjør sine faste oppgaver uten at jeg trenger å tenke på det, og tar initiativ til ting utover dem også. Rett og slett har og tar ansvar. Innimellom før jeg rekker å se behovet også. Jeg teller ikke timer når ting bare fungerer fint, og vi begge har noenlunde likt overskudd jevnt over. Da er alt ok i mine øyne. 

Da er vi ganske enige om det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FantasDick skrev (5 timer siden):

Det er jo minst like mye mannens feil om sex blir en vare i forholdet? Han er jo fullstendig klar over situasjonen om han vasker kun når han vil ha sex. Hvorfor legger du det fram som kvinnens "skyld'? 

Fordi det er som regel kvinner som bruker dette kortet. Hvis man ikke vil at sex skal være en vare - ikke gjør det til en vare.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (4 minutter siden):

Fordi det er som regel kvinner som bruker dette kortet. Hvis man ikke vil at sex skal være en vare - ikke gjør det til en vare.

Er det ikke bedre og ha en samtale med partner om man er redd han tror det er det, eller tror hun bruker det som det?

Kommunikasjon er jo viktig om noe ikke fungerer så greit. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...