Rosalilje84 Skrevet 30. august 2023 #861 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ok, la meg omformulere. På hvilken måte mener du at videoen du har lagt ut, har relevans for en diskusjon om at kvinner klarer seg fint uten menn? Jo, ved at den handler om sterke kvinner som klarer seg helt på egen hånd uten menn. Du ser jo hvor lykkelige de er over å være sterke selvstendige kvinner! Anonymkode: 8190d...9a1 Påstanden var at norske kvinner klarer seg godt uten menn. Blant annet fordi vi i Norge har velferdsstat og passe på å overholde menneskerettigheter, likhet og rettferdighet. Derfor kan både menn og kvinner forsørge seg selv, også eventuelle barn, på en lønning. Det er tøft, men det går. I mange andre land er det dessverre slik at mennesker (både kvinner og menn) er avhengig av to inntekter for å kunne overleve. Mange bor på gata, mens andre må jobbe 60 timers uker for å få endene til å møtes. Men dette har null relevans for diskusjonen, som da foregår i Norge, på et norsk kvinneforum. Hadde TS referert til amerikanske kvinner, ville videoen ha vært relevant. Forresten, jeg må spørre - hvorfor mener du at det å være sterk og selvstendig er NEGATIVT for en kvinne? Men veldig bra for en mann? Hvorfor vil dere ha svake og uselvstendige kvinner? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 30. august 2023 #862 Del Skrevet 30. august 2023 Example skrev (2 timer siden): Og en ting til: å koble sex og husarbeid er svært farlig for forholdet. Da går sex over fra noe man har sammen fordi man vil til å bli en vare som hun styrer. Han må gjøre noe for at skal skal få seg noe. Dermed er det slutt på at sexen er noe likeverdig man begge vil ha, til å bli noe hun belønner han med hvis hun er flink. Det kan sikkert føles godt det, for noen kvinner, helt til han faktisk gjør noe og "gjør seg fortjent til det" på situasjoner hvor hun i utgangspunktet ikke vil ha det. Da har man satt seg selv i situasjon der man enten har sex når man ikke vil, eller at man ikke gir den belønningen som man mellom linjene har lovet. Det er starten på noe som ikke ender bra. Kvinner gjør seg med dette til en vare, samtidig som man leker med mannens sexlyst. Så slutt med det. Man kobler ikke sex og husarbeid selv om det er fakta at sex for de fleste er et overskuddsfenomen (kanskje i ekstra stor grad hos kvinner), og at det da er lurt å sørge for at kvinnen har et overskudd hun også om man ønsker å ha et sexliv. Det trenger ikke engang være et tema for å fordele byrdene så rettferdig at kvinnen også har overskudd til sex, ikke bare mannen. Det er dessuten ikke slik at mannen får noe uttelling i at kvinner blir kåte av at han gjør husarbeid, men det er likevel slik at kvinner blir anti- kåte av at mannen er lat, egoistisk og et mannebarn. Det er virkelig ikke opphissende å være lei av, irritert på, oppgitt over, lei seg og frustrert. Så nei man trenger ikke å koble sex opp mot husarbeid i dialogen med partner for å selv bruke hodet, tenke, og så forvalte sitt forhold klokt også med tanken på at man ønsker å bevare forholdet godt, inkludert å holde sexlysta til partner god, fordi hun har overskudd til sex. Noterer meg at du, som de fleste menn, ikke nevner noe om mannejobber i svaret til meg. Menn er pragmatiske, og dere liker ikke å diskutere dette med mannejobber med meg, når det er åpenbart at jeg har mer erfaring med det enn menn flest. Skjønner jo egentlig det, siden jeg kan syne bløffen om hvor vanskelig og krevende slikt er i full offentlighet. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #863 Del Skrevet 30. august 2023 Rosalilje84 skrev (5 minutter siden): ... Du påsto at vi ikke gjør annet enn å diskutere landet USA. Jeg vil ha beviser fra deg på det først. Enten det eller så må du krype til korset og erkjenne at du tok feil. Kraftig feil. Ikke bare tok du litt feil, du tok kraftig feil. Vi har faktisk ikke diskutert landet USA i denne tråden. Rosalilje84 skrev (57 minutter siden): HVORFOR må alle hele tiden snakke om USA? Vi bor ikke i USA. Anonymkode: 8190d...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #864 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ok, la meg omformulere. På hvilken måte mener du at videoen du har lagt ut, har relevans for en diskusjon om at kvinner klarer seg fint uten menn? Jo, ved at den handler om sterke kvinner som klarer seg helt på egen hånd uten menn. Du ser jo hvor lykkelige de er over å være sterke selvstendige kvinner! Anonymkode: 8190d...9a1 For det første, så handler ikke tråden om at kvinner klarer seg uten menn. Det er et sidespor. For det andre, så er det sjelden nødvendig i Norge å jobbe 60+ timer for å forsørge en familie, selv som aleneforelder. Norge er ganske enkelt bedre tilrettelagt både kulturelt og samfunnsmessig for at man skal klare seg som aleneforelder, enten man er kvinne eller mann. Så jeg ser fortsatt ikke helt hva den videoen skal "bevise". At det er steinhardt å være alenemor i USA? Ok, det har jeg ingen problemer med å tro, men igjen - null relevans for diskusjonen i denne tråden. Anonymkode: 18528...b9d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #865 Del Skrevet 30. august 2023 Trolltunge skrev (1 minutt siden): Man kobler ikke sex og husarbeid selv om det er fakta at sex for de fleste er et overskuddsfenomen (kanskje i ekstra stor grad hos kvinner), og at det da er lurt å sørge for at kvinnen har et overskudd hun også om man ønsker å ha et sexliv. Det trenger ikke engang være et tema for å fordele byrdene så rettferdig at kvinnen også har overskudd til sex, ikke bare mannen. Det er dessuten ikke slik at mannen får noe uttelling i at kvinner blir kåte av at han gjør husarbeid, men det er likevel slik at kvinner blir anti- kåte av at mannen er lat, egoistisk og et mannebarn. Det er virkelig ikke opphissende å være lei av, irritert på, oppgitt over, lei seg og frustrert. Så nei man trenger ikke å koble sex opp mot husarbeid i dialogen med partner for å selv bruke hodet, tenke, og så forvalte sitt forhold klokt også med tanken på at man ønsker å bevare forholdet godt, inkludert å holde sexlysta til partner god, fordi hun har overskudd til sex. Noterer meg at du, som de fleste menn, ikke nevner noe om mannejobber i svaret til meg. Menn er pragmatiske, og dere liker ikke å diskutere dette med mannejobber med meg, når det er åpenbart at jeg har mer erfaring med det enn menn flest. Skjønner jo egentlig det, siden jeg kan syne bløffen om hvor vanskelig og krevende slikt er i full offentlighet. Husker jeg leste en novelle en gang der damen ble kåt av et rent toalett 😅 Skjønner virkelig ikke hva som er så vanskelig å forstå med at kvinner mister lysten på en med dårlig boevne. Med mindre man har en avtale, er det helt sykt at noen menn sier fra seg sin egen boevne (hvis de da i det hele tatt hadde den), for så å ikke forstå at når kvinnen må ta alt av hus og hjem (som også er hans eget), så kan dette enkelt borge for frustrasjon. Det er jo ikke alltid man har snakket om denne typen fordeling, åpenbart, ettersom den kan være en så stor kilde til frustrasjon (særlig for kvinner, som tar mest husarbeid uansett). Anonymkode: 8b485...1a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 30. august 2023 #866 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For det første, så handler ikke tråden om at kvinner klarer seg uten menn. Det er et sidespor. For det andre, så er det sjelden nødvendig i Norge å jobbe 60+ timer for å forsørge en familie, selv som aleneforelder. Norge er ganske enkelt bedre tilrettelagt både kulturelt og samfunnsmessig for at man skal klare seg som aleneforelder, enten man er kvinne eller mann. Så jeg ser fortsatt ikke helt hva den videoen skal "bevise". At det er steinhardt å være alenemor i USA? Ok, det har jeg ingen problemer med å tro, men igjen - null relevans for diskusjonen i denne tråden. Anonymkode: 18528...b9d Det er også steinhardt å være aleneFAR i USA. Men ingen hånler og poster linker med "se så sterk og selvstendig MANN! You go boy! Yaz kings!" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 30. august 2023 #867 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Husker jeg leste en novelle en gang der damen ble kåt av et rent toalett 😅 Skjønner virkelig ikke hva som er så vanskelig å forstå med at kvinner mister lysten på en med dårlig boevne. Med mindre man har en avtale, er det helt sykt at noen menn sier fra seg sin egen boevne (hvis de da i det hele tatt hadde den), for så å ikke forstå at når kvinnen må ta alt av hus og hjem (som også er hans eget), så kan dette enkelt borge for frustrasjon. Det er jo ikke alltid man har snakket om denne typen fordeling, åpenbart, ettersom den kan være en så stor kilde til frustrasjon (særlig for kvinner, som tar mest husarbeid uansett). Anonymkode: 8b485...1a9 Selvfølgelig. Når man påtar seg morsfunksjon overfor sin egen mann, så glir man over i rollen "mamma". En sønn blir ikke ansett som aktuelle for intimitet, naturlig nok. Helt logisk. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #868 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For det første, så handler ikke tråden om at kvinner klarer seg uten menn. Det er et sidespor. Anonymkode: 18528...b9d Det er helt riktig. Tråden handler om at når en partner, uavhengig av kjønn, må dra lasset så blir det tungt for den ene partneren å dra lasset. Helt enig med deg, det er blitt et sidespor der enkelte er ute etter å gjøre seg til ofre, heller enn å erkjenne at når forholdet blir skjevt så blir det tungt for den som må bære byrden med å holde oppe forholdet. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For det andre, så er det sjelden nødvendig i Norge å jobbe 60+ timer for å forsørge en familie, selv som aleneforelder. Det er ikke poenget. Poenget er at disse sterke, selvstendige kvinnene som dumpet sine menn ikke så hva mennene deres bidro med. Før de sterke selvstendige kvinnene som ikke trengte menn mistet mannen de ikke trengte. U go gurl! Yaz kween! Anonymkode: 8190d...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #869 Del Skrevet 30. august 2023 Rosalilje84 skrev (2 minutter siden): Det er også steinhardt å være aleneFAR i USA. Men ingen hånler og poster linker med "se så sterk og selvstendig MANN! You go boy! Yaz kings!" Nettopp! Anonymkode: 18528...b9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #870 Del Skrevet 30. august 2023 Rosalilje84 skrev (3 minutter siden): ... Hvordan går det med å erkjenne at du tatt grovt og alvorlig feil? At landet USA faktisk ikke har blitt diskutert i denne tråden? Rosalilje84 skrev (1 time siden): HVORFOR må alle hele tiden snakke om USA? Vi bor ikke i USA. Anonymkode: 8190d...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 30. august 2023 #871 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er helt riktig. Tråden handler om at når en partner, uavhengig av kjønn, må dra lasset så blir det tungt for den ene partneren å dra lasset. Helt enig med deg, det er blitt et sidespor der enkelte er ute etter å gjøre seg til ofre, heller enn å erkjenne at når forholdet blir skjevt så blir det tungt for den som må bære byrden med å holde oppe forholdet. Det er ikke poenget. Poenget er at disse sterke, selvstendige kvinnene som dumpet sine menn ikke så hva mennene deres bidro med. Før de sterke selvstendige kvinnene som ikke trengte menn mistet mannen de ikke trengte. U go gurl! Yaz kween! Anonymkode: 8190d...9a1 Queen og girl skrives overhodet ikke slik du skriver det. Før du bruker utenlandske ord, ta en titt i ordbøkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #872 Del Skrevet 30. august 2023 Rosalilje84 skrev (Akkurat nå): ... Anonymkode: 8190d...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #873 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke poenget. Poenget er at disse sterke, selvstendige kvinnene som dumpet sine menn ikke så hva mennene deres bidro med. Før de sterke selvstendige kvinnene som ikke trengte menn mistet mannen de ikke trengte. U go gurl! Yaz kween! Anonymkode: 8190d...9a1 Ja, det kan jo sikkert skje, men hva så? Alle må ta konsekvensene av sine egne valg, og av og til velger man feil. Det gir ikke grunn til å påstå at alle kvinner som velger å bryte ut av et forhold, tar en feil beslutning. Noen vil også oppleve at hverdagen blir enklere uten den partneren som ikke fungerte i forholdet. Anonymkode: 18528...b9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #874 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det gir ikke grunn til å påstå at alle kvinner som velger å bryte ut av et forhold, tar en feil beslutning. Anonymkode: 18528...b9d Ingen som har gjort heller. Men ja, folk må ta konsekvensene av sine valg. Den som velger å ikke se partneren sin sine bidrag opplever, før eller siden, å måtte ta konsekvensene av sine valg. Anonymkode: 8190d...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #875 Del Skrevet 30. august 2023 Rosalilje84 skrev (12 minutter siden): Selvfølgelig. Når man påtar seg morsfunksjon overfor sin egen mann, så glir man over i rollen "mamma". En sønn blir ikke ansett som aktuelle for intimitet, naturlig nok. Helt logisk. Ja, altså minimum for at man skal synes noen er sexy, er jo at de opptrer noenlunde voksent iht arbeid og hus. Også de fleste menn krever jo at kvinnen skal ha noenlunde orden på og rundt seg. Anonymkode: 8b485...1a9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #876 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ingen som har gjort heller. Anonymkode: 8190d...9a1 Neivel? Hva mener du da med følgende: "Poenget er at disse sterke, selvstendige kvinnene som dumpet sine menn ikke så hva mennene deres bidro med. Før de sterke selvstendige kvinnene som ikke trengte menn mistet mannen de ikke trengte." Mente du ikke å generalisere at disse kvinnene har tatt et feil valg? AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Den som velger å ikke se partneren sin sine bidrag opplever, før eller siden, å måtte ta konsekvensene av sine valg. Anonymkode: 8190d...9a1 Ja, er det noen i tråden som har hevdet noe annet, da? Anonymkode: 18528...b9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #877 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Neivel? Hva mener du da med følgende: "Poenget er at disse sterke, selvstendige kvinnene som dumpet sine menn ikke så hva mennene deres bidro med. Før de sterke selvstendige kvinnene som ikke trengte menn mistet mannen de ikke trengte." Mente du ikke å generalisere at disse kvinnene har tatt et feil valg? Anonymkode: 18528...b9d Jeg mener nettopp det jeg skriver, at poenget er at disse kvinnene har innsett hva de hadde etter at de har mistet det de hadde. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, er det noen i tråden som har hevdet noe annet, da? Anonymkode: 18528...b9d Det er helt klart en manglende forståelse for det forskningen har kommet frem til, ja. AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 9.39): Nei, kvinner gjør mer fordi mennene er late og ikke gidder. Selvfølgelig blir man misfornøyd når man må oppdra en voksen mann som et barn. Anonymkode: 5651e...995 AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 9.43): Oi, glemte jeg å sitere? Kvinner i forhold der mannen snekrer og reparerer, er mer fornøyd med slik skjevfordeling enn menn. Blant dem som sier at de gjør like stor andel av vedlikeholdet, er menn mest fornøyd med det. https://forskning.no/hus-og-hjem-kjonn-og-samfunn-likestilling/kvinner-og-menn-er-ikke-likestilt-pa-hjemmebane-men-mange-er-fornoyd-for-det/2240716 Kvinner trives med skjevfordelingen når det er menn som må gjøre mesteparten av jobben. Er ikke det rart? Kan det være samme sak som er grunnen til at menn er misfornøyde i slike forhold, at de må oppdra en voksen kvinne som et barn? Anonymkode: 8190d...9a1 Anonymkode: 8190d...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibelator Skrevet 30. august 2023 #878 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 9.56): Du får spørre alenemødre om de bruker mest tid på rengjøring og oppfølging av barn eller snekring. Anonymkode: 72b4c...8b9 Kvinner snekrer ikke.Er menn som bygger terrasser,bytter dekk på bilen,og vasker den.Uten menn hadde vi ikke hatt hus,strøm,vei,kjøpesentre men det tenker aldri damer over.Di tror di er guds gave her på jorden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #879 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg mener nettopp det jeg skriver, at poenget er at disse kvinnene har innsett hva de hadde etter at de har mistet det de hadde. Anonymkode: 8190d...9a1 Det skjønner jeg, men da er vi tilbake til relevansen for denne tråden. Hvis jeg legger godviljen til, kan jeg tolke det som at du vil oppfordre kvinner til å tenke seg om før de går til det skrittet å "dumpe" mannen fordi de synes han bidrar for lite hjemme. Men da snakker vi om mye godvilje, det kunne du ha klart på en mye mer smidig, elegant og lettfattelig måte. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er helt klart en manglende forståelse for det forskningen har kommet frem til, ja. Anonymkode: 8190d...9a1 På hvilken måte mener du det henger sammen med manglende vilje til å ta konsekvensene av å ikke se partnerens bidrag? Det er jo den enkelte som må håndtere sin hverdag, uavhengig av hva forskningen sier. Anonymkode: 18528...b9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #880 Del Skrevet 30. august 2023 Vibelator skrev (12 minutter siden): Kvinner snekrer ikke.Er menn som bygger terrasser,bytter dekk på bilen,og vasker den.Uten menn hadde vi ikke hatt hus,strøm,vei,kjøpesentre men det tenker aldri damer over.Di tror di er guds gave her på jorden Så da mener du at kvinner har et kollektivt ansvar for å "gi" alle menn sex og gjøre alt husarbeidet, fordi noen menn har utført dette arbeidet? Hva er ditt personlig bidrag, hva har du bygget? Anonymkode: a53f8...788 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå