Gå til innhold

Menn trives best med ulikestilte forhold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rosalilje84 skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig. Men kvinner har ikke skrevet at de har gått til prostataundersøkelser, liksom :D 

Kan være transpersoner da?

Anonymkode: 8b485...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, Rosalilje84 said:

Ja da. Men de fleste smarte kvinner forstår at ved å ikke jobbe fullt, taper de pensjonspoeng. De blir diktert av mannen hva de kan kjøpe for HANS penger, han betaler = han velger feriested, interiør, størrelsen på matbudsjettet osv. Det er ingen sykmelding fra husarbeid. Har hun lungebetennelse, må hun fortsatt stå og lage mat, støvsuge og henge opp klær. Hun eier lite, altså har hun færre muligheter til å gå fra mannen hvis han begynner å slå, pule andre, være truende. Hvis mannen mister jobben (slik vi så under korona, for eksempel), så vil ikke hun automatisk kunne utvide deltidsstillingen sin for å forsørge familien. Og så videre.

Ja, og her demonstrerer du en del av det jeg mener når jeg snakker om at jeg aldri blir forelsket i en kvinne med dine holdninger og verdier.

Ingenting her baserer seg på noen gjenkjennelig ambisjon om å være en god hustru, alt er planlegging for å være i best posisjon selv, når skilsmissen blir et faktum.

Og du ser ut til å tro at menn gifter seg med kvinner for å være en diktator over dem. At en mann "selvsagt" ville tvunget en kvinne han er glad i til å støvsuge selv om hun har lungebetennelse. 🙄

Dersom du er i et ekteskap hvor ingen kan stole på hverandre, man tror det værste om hverandre og begge bare er ute etter å utnytte hverandre, så har du sikkert rett i alt det taktiske du prater om.

Men jeg er ikke den typen mann, og jeg ville aldri i verden funnet på å gifte meg med en slik kvinne.

Om hun tror jeg er ute etter å undertrykke henne, kan finne på å slå henne når som helst, og hun ser på det å prioritere familie fremfor karriere og skape et godt hjem for barna som å være en "husslave", så hadde jeg ikke trengt å gjøre noe for å unngå å forelske meg i henne, for jeg hadde ikke klart å føle noe for en slik kvinne om jeg så prøvde.

Og da hadde det ikke spilt noen rolle hvor pen hun var, for den emosjonelle skaden på innsiden er styggere enn noe pent utseende kunne veid opp for.

Endret av Kipling
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og apropo fakta, sier en som juger om sitt eget kjønn!

Hvem har løyet om sitt eget kjønn?

Anonymkode: 0eaee...cfd

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men vi bor på et sted som har veldig lite snø, så ser ikke noe poeng i å investere i snøfreser de 1 - 2 ukene det er snø her i løpet av året. Ofte tar regnet dagen etterpå seg av måkingen 😆

Anonymkode: 5651e...995

Nettopp. Men da regner jeg med at snømåkingen ikke tar så vanvittig lang tid som enkelte mannlige brukere her prøver å få oss til å tro :D 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig. Men kvinner har ikke skrevet at de har gått til prostataundersøkelser, liksom :D 

Det ville vært merkelig da det ikke er en del av det appens innhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men gode gud. At dere ikke engang har tatt innføring i statistikk, er da ikke min feil. Herze gikk rett inn i studien for å bekreftet sitt ene poeng. Han var aldri interessert i forklaringer, bare en viss type forklaring. Derfor kom han også ut igjen etter fem minutter, strålende fornøyd med å ha skjønt veldig lite, slik mennesker som ikke kan statistikk ofte er. Ulik arbeidsfordeling utenfor huset forklarer selvfølgelig graden av ulikhet i fordeling av husarbeid og innvirker på hvor mye husarbeid man tar. Forskernes poeng i artikkelen er at ulikheten er der _uansett_ hvor mye mannen og kvinnen jobber eller ikke jobber (pensjonert), selv om graden av ulikhet avhenger av arbeidstid. Kvinner tar nesten alltid mest, uavhengig av arbeid utenfor hjemmet.

Dette var rart. Du er tilsynelatende uenig med meg over flere sider, før du ender med å vise til en kilde som støtter det jeg skriver, og nå er du misfornøyd med at jeg viser til din egen kilde. Jeg skjønner at en kan skvette når en møter seg selv i døren, men jeg synes ikke det er nødvendig å gå på person av den grunn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hjerter deg herfra ❤️

Det er ditt standardsvar når kunnskapen din ikke strekker til, så det overrasker ikke. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jada, lillebror. Som aldri sier noe av verdi, men bare slenger med leppa.

Og likevel holder er betydelig høyere nivå enn deg. Er ikke det litt trist?

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (3 minutter siden):

Nettopp. Men da regner jeg med at snømåkingen ikke tar så vanvittig lang tid som enkelte mannlige brukere her prøver å få oss til å tro :D 

Kanskje de mennene er fra nord - norge? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (Akkurat nå):

Ja, og her demonstrerer du en del av det jeg mener når jeg snakker om at jeg aldri blir forelsket i en kvinne med dine holdninger og verdier.

Ingenting her baserer seg på noen gjenkjennelig ambisjon om å være en god hustru, alt er planlegging for å være i best posisjon selv, når skilsmissen blir et faktum.

Og du ser ut til å tro at menn gifter seg med kvinner for å være en diktator over dem. At en mann "selvsagt" ville tvunget en kvinne han er glad i til å støvsuge selv om hun har lungebetennelse. 🙄

Dersom du er i et ekteskap hvor ingen kan stole på hverandre, man tror det værste om hverandre og begge bare er ute etter å utnytte hverandre, så har du sikkert rett i alt det taktiske du prater om.

Men jeg er ikke den typen mann, og jeg ville aldri i verden funnet på å gifte meg med en slik kvinne.

Om hun tror jeg er ute etter å undertrykke henne, kan finne på å slå henne når som helst, og hun ser på det å prioritere familie fremfor karriere og skape et godt hjem for barna som å være en "husslave", så hadde jeg ikke trengt å gjøre noe for å unngå å forelske meg i henne, for jeg hadde ikke klart å føle noe for en slik kvinne om jeg så prøvde.

Du har aldri vært gift, har du? Det har jeg. Jeg var gift med en mann som hadde de samme holdningene som deg. En god hustru skulle ikke jobbe fullt, ikke utdanne seg til noe som innebar full stilling etter endt utdanning, gjøre alt av husarbeid. Det ble et helvete etter hvert. For han tjente jo alle pengene, så da kunne han selvfølgelig også bestemme hvordan vi skulle ha det, og hva vi skulle kjøpe. Jeg måtte tigge penger for å kjøpe en veske jeg likte (ikke til flere tusen kroner, men helt vanlig veske av god kvalitet å ha nødvendige ting i), jeg måtte henge opp klær og støvsuge med lungebetennelse, siden var det mitt arbeid - han jobbet og tjente penger. Da han var utro, trodde han at han "hadde meg", og at jeg ikke kunne dra noe sted. Så begynte den psykiske terroren, så slo han. Jeg dro sammen med barna, inn i en tom leieleilighet. Heldigvis hadde jeg da en god utdanning og fikk meg jobb på dagen. Jobb som betalte såpass godt at jeg fikk kjøpt alt det nødvendige for meg og barna. 

Og selvfølgelig planlegger smarte mennesker for fremtiden! Noe annet er bare dumt! Over 50 prosent av ekteskap ender i skilsmisse, og tallet er enda høyere for samboere. Å ikke ta høyde for samlivsbrudd er IDIOTISK. Uansett hvor stort ønske an har for å forbli gift livet ut, så skjer livet plutselig. En annen ting er dødsfall, mannens sykdom eller nedbemanning på mannens arbeidsplass. Har du en hjemmeværende kone som ikke har noe arbeidserfaring, er det ikke gitt at hun vil få seg jobb hvis du plutselig blir ufør eller mister jobben. 

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

JEG BOR I NORD-NORGE!! Men du vet, siden jeg har hjerne, så har jeg anskaffet meg snøfreser. At enkelte menn liker å ødelegge ryggen med snøskuffa, får bli deres problem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller innlandet/høylandet, som betyr vel så mye for snømengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (4 minutter siden):

Og da hadde det ikke spilt noen rolle hvor pen hun var, for den emosjonelle skaden på innsiden er styggere enn noe pent utseende kunne veid opp for.

Dette er en verden hvor grusomme handlinger skjer, å være førevar er klokt. Hun kan ikke lese tankene dine, du må vise at du er en god mann, ikke forvente at hun vet uten å kjenne deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

herzeleid skrev (Akkurat nå):

Dette var rart. Du er tilsynelatende uenig med meg over flere sider, før du ender med å vise til en kilde som støtter det jeg skriver, og nå er du misfornøyd med at jeg viser til din egen kilde. Jeg skjønner at en kan skvette når en møter seg selv i døren, men jeg synes ikke det er nødvendig å gå på person av den grunn. 

Haha, ja, herze, sånn opererer du jo alltid. Alle er alltid egentlig enig med deg! Jeg tror nok du misforstår, og er litt forvirret mht statistikk, og ikke helt har funnet ut av hvordan man skiller variabler fra hverandre i statistikk. Det er veldig viktig å forstå hva å kontrollere for variabler betyr, for da er det lettere å ikke misforstå hva som er hva i en forklaringsmodell.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ditt standardsvar når kunnskapen din ikke strekker til, så det overrasker ikke. 

Haha, dette er ditt standardsvar. Du høres helt klin lik ut i hver tråd, som et bot! Og kommer selv aldri med noe av substans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

Du har aldri vært gift, har du? Det har jeg. Jeg var gift med en mann som hadde de samme holdningene som deg. En god hustru skulle ikke jobbe fullt, ikke utdanne seg til noe som innebar full stilling etter endt utdanning, gjøre alt av husarbeid. Det ble et helvete etter hvert. For han tjente jo alle pengene, så da kunne han selvfølgelig også bestemme hvordan vi skulle ha det, og hva vi skulle kjøpe. Jeg måtte tigge penger for å kjøpe en veske jeg likte (ikke til flere tusen kroner, men helt vanlig veske av god kvalitet å ha nødvendige ting i), jeg måtte henge opp klær og støvsuge med lungebetennelse, siden var det mitt arbeid - han jobbet og tjente penger. Da han var utro, trodde han at han "hadde meg", og at jeg ikke kunne dra noe sted. Så begynte den psykiske terroren, så slo han. Jeg dro sammen med barna, inn i en tom leieleilighet. Heldigvis hadde jeg da en god utdanning og fikk meg jobb på dagen. Jobb som betalte såpass godt at jeg fikk kjøpt alt det nødvendige for meg og barna. 

Og selvfølgelig planlegger smarte mennesker for fremtiden! Noe annet er bare dumt! Over 50 prosent av ekteskap ender i skilsmisse, og tallet er enda høyere for samboere. Å ikke ta høyde for samlivsbrudd er IDIOTISK. Uansett hvor stort ønske an har for å forbli gift livet ut, så skjer livet plutselig. En annen ting er dødsfall, mannens sykdom eller nedbemanning på mannens arbeidsplass. Har du en hjemmeværende kone som ikke har noe arbeidserfaring, er det ikke gitt at hun vil få seg jobb hvis du plutselig blir ufør eller mister jobben. 

Men kjære deg , fant du ikke ut av dette før du giftet deg?

Godt du kom deg unna uansett,  og håper du har et greit liv nå ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, ja, herze, sånn opererer du jo alltid. Alle er alltid egentlig enig med deg! Jeg tror nok du misforstår, og er litt forvirret mht statistikk, og ikke helt har funnet ut av hvordan man skiller variabler fra hverandre i statistikk. Det er veldig viktig å forstå hva å kontrollere for variabler betyr, for da er det lettere å ikke misforstå hva som er hva i en forklaringsmodell.

Det er ikke andres feil at du ikke forstår statistikk på grunnskolenivå.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg , fant du ikke ut av dette før du giftet deg?

Godt du kom deg unna uansett,  og håper du har et greit liv nå ❤️

Nei, det gjorde jeg ikke, fordi han ikke var slik mot sin ekskone, og han spilte jævla bra skuespill i begynnelsen. Men han var en slik "tradisjonell" mann, klagde på at eksen var en egoistisk karrierekvinne, bla bla bla. Ja da, jeg har det kjempefint nå, med en likestilt mann og økonomisk uavhengighet. Som plommen i egget. Det samme har han. Han kommer ironisk nok fra et forhold der kjerringa ville være "tradisjonell" og hjemmeværende, også da de hadde ekstremt dårlig med penger og så vidt fikk endene til å møtes. Han hatet tilværelsen sin.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha, dette er ditt standardsvar. Du høres helt klin lik ut i hver tråd, som et bot! Og kommer selv aldri med noe av substans.

Bare der du kommer med din uvitenhet. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...