Gå til innhold

Menn trives best med ulikestilte forhold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De mennene som klager over å være ufrivillig single, muligens?

Anonymkode: a53f8...788

Menn finner løsninger. Det er kvinner som klager.

Anonymkode: 8190d...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kipling skrev (3 minutter siden):

Har ikke noe med det å gjøre, er mer det at jeg ikke ser poenget i å være sammen med en dame jeg nesten ikke ser, og som er utslitt når jeg ser henne.

Hvorfor skal hun like p være med en som aldri ser deg og når du er der, er du utslitt? Du forstår at man kan tjene bra,, jobbe hundre prosent og fremdeles ha ovserkudd forresten?

Anonymkode: 8b485...1a9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de har tilsvarende holdninger til kvinner og husarbeid som du har, kan det være en medvirkende årsak til at de sliter med å finne seg en partner. 

Jeg har dumpet en fyr da jeg så hvordan han hadde det hjemme. Rot og skitt. Man vil ha voksne menn som tar ansvar, også på dette området. 

Anonymkode: 8b485...1a9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis de har tilsvarende holdninger til kvinner og husarbeid som du har, kan det være en medvirkende årsak til at de sliter med å finne seg en partner. 

Jaja, kjipt for dem da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sikkert skikkelig representativt for norske/nordiske forhold.....not.

Anonymkode: 18528...b9d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (18 minutter siden):

Det hjelper overhodet ikke de kvinner (eller menn) som lever i forhold der arbeidsbelastning er svært skjev at menn i snitt jobber mer enn kvinner. Mye mulig det stemmer, for de fleste workoholikere jeg kjenner er menn, og slike vil jo dra snittet for menn veldig opp. Ikke er det nødvendigvis noe positivt heller. Ene slike jeg vet om har krasjet to ekteskap ved at han prioriterer jobb foran absolutt alt. To av hans barn vil ikke engang ha noe med ham å gjøre fordi han så tydelig har vist opp gjennom årene at han driter i dem, mens jobben betyr alt. Siste kone var en thailandsk dame, fordi de ifølge ham forsto familieverdier så mye bedre. Hvilket for ham betyr å holde sammen med sin mann uansett hvilken egoistisk dritt han er. Hun holdt ikke ut hans egoisme hun heller. Det ble et for trist, ensomt og skjevt ekteskap. 

Der er mange menn som får anledning til å jobbe flere timer nettopp fordi mora til barna hans tar seg av barna og hus og hjem. Om han hadde vært alene med barna, da måtte han ha hentet og levert selv osv. Kvinnenes innsats legger til rette for at menn kan jobbe mer. Men bli kompansert for det? Nei... må vite at hans innsats er verdt uendelig mye mer.

Anonymkode: aa44e...36d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Menn utnytter kvinner i sårbare situasjoner mener du.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn utnytter kvinner i sårbare situasjoner mener du.

Jeg, til forskjell fra deg, er ikke en rasist. Så nei, det mener jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (14 minutter siden):

Har ikke noe med det å gjøre, er mer det at jeg ikke ser poenget i å være sammen med en dame jeg nesten ikke ser, og som er utslitt når jeg ser henne.

Men hva er poenget for en dame å være sammen med en mann hun nesten ikke ser, som er utslitt når hun ser ham, og som genererer masse ekstra husarbeid til henne?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

Men hva er poenget for en dame å være sammen med en mann hun nesten ikke ser, som er utslitt når hun ser ham, og som genererer masse ekstra husarbeid til henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Norske kvinner klarer å forsørge seg selv. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Norske kvinner klarer å forsørge seg selv. 

Norske kvinner klarer seg uten en mann. Hvorfor finnes det kvinner som er gifte, samboere, etc. da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han og hun er lykkelig gifte den dag i dag. Det sier alt.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gqXBB/frp-politiker-raader-norske-menn-aa-hente-seg-asiatiske-koner

HAN er lykkelig gift, ja. Jeg har selv vært gift med en mann som ham. Som mente at husarbeid var kvinnens jobb, uansett hvor mye kvinnen jobbet utenfor huset, at kvinnen skal være jomfru og trofast, at hun skal være underdanig og alltid blid. Been there, done that. Aldri igjen.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norske kvinner klarer seg uten en mann. Hvorfor finnes det kvinner som er gifte, samboere, etc. da?

Fordi mannen tilfører noe positivt til livet vårt. Fordi barn er mest tjent med å ha foreldre som bor under samme tak. Osv.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Fordi mannen tilfører noe positivt til livet vårt. Fordi barn er mest tjent med å ha foreldre som bor under samme tak. Osv.

Da har du svaret på det du lurte på.

Rosalilje84 skrev (7 minutter siden):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette var en interesang video. Den gjør narr av svart hvit tenking, mens den svart hvit tenker selv. 

Folk er folk uansett hvor de er fra. Det å se ned på kvinner fra Asia i den graden at de aldri tar valg selv er dumt, det å tro at kvinner fra Asia ikke egentlig har samme behov for å forelske seg er også naivt. Det å tro at ingenting er kjærlighet, feil. Det å tro at fordi dere har kjærlighet så har ingen det ille, feil igjen. 

Det at hun i denne videoen på et tidspunkt sier, det er en grunn til at de drar, så glemmer hun at det ikke er en garanti disse mennene er greie, på samme måte som det ikke er en garanti at de ikke er det. Det er så komplisert og variert. 

Det at du skriver menn finner løsninger, mangler også perspektivet at det gjør kvinner å. Verden er her for oss alle. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (21 timer siden):

De har det, refererer til Spania 

Du er klar over hvor høy arbeidsledighet man har i Spania? Spania er et fattig land hvor folk må bo hjemme, gjerne til de er 30 - 40 år for å ha råd til å flytte hjemmefra. Tror du virkelig at man har samme valg som kvinner i Norge bare fordi man har en "rettighet ".

Anonymkode: 5651e...995

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...