Gå til innhold

Menn trives best med ulikestilte forhold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor i alle dager skulle @herzeleidvise til en statistikk som ikke har noe med saken å gjøre?

Anonymkode: 0eaee...cfd

Du må virkelig slutte å drite deg ut.

Anonymkode: 8b485...1a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Rydd rotet ditt, lillegutt. Det er jo den endelige og enkle og banale beskjeden. Og den første livsbeskjeden. Rydd opp etter deg.

Jordan Peterson-tøvet der altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men i all verden. Man kan da være lat hjemme. Ikke var så redd for ordet lat. Noen menn er dårlig oppdratt. Jeg kommer fra en tradisjonell familie. Vi er tre søsken, jenter og en gutt. Gjett hvem som slapp unna husarbeid? Gjett hvem av oss som nå har et rotete hjem? Det stemmer. Det er min bror. Som jeg elsker, men som ikke har et særlig delikat hjem. Om jeg kaller det latskap eller hva da, samma det. Latskap er selvfølgieg ikke en variabel i tradisjonell forstand. Det skjønner du og, hadde du bare ikke så aversjon mot ordet. Men det går altså fint an å være dyktig på et område og dårlig på et annet, uten at forklaringen er at fordi man gjør så mye på det ene området, så gjør man så lite på det andre området.

Jeg tror ikke noen har sagt at en ikke kan være lat eller at tilfeller som din bror finnes. Det som pekes på er at latskap virker som en mangelfull forklaring på at menn totalt sett jobber mer enn kvinner, men at innsatsen er noe ulikt fordelt.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke vær så rigid. Vis til statistikk som tilsier at menn som er sykepleiere og barnehagelærere har problemer med å få seg kjærester? Dessuten lukker du muligheten for at ting endrer seg over tid, også preferanser, noe som er helt vanlig. 

Her misforstår du kanskje. Påstanden var ikke at sykepleiere eller barnehagelærere sliter med å få seg kjærester, men at det trolig er begrenset med kvinner som ønsker å forsørge en mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må virkelig slutte å drite deg ut.

Det er ikke meg jeg driter ut her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordan Peterson-tøvet der altså.

Det er det beste Jordan Peterson har sagt, altså å bare repetere det man lærer av mora si: rydd opp det jælla rotet ditt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sier fyren som tror ufaglærte og faglærte i byggebransjen tjener mer enn byggingeniøren.

Sier byggingeniøren, som tidligere var fagarbeider og faktisk kjenner til bransjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg unner ingen å bli sammen med deg as.

Fint for deg da 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ikke noen har sagt at en ikke kan være lat eller at tilfeller som din bror finnes. Det som pekes på er at latskap virker som en mangelfull forklaring på at menn totalt sett jobber mer enn kvinner, men at innsatsen er noe ulikt fordelt.

Her misforstår du kanskje. Påstanden var ikke at sykepleiere eller barnehagelærere sliter med å få seg kjærester, men at det trolig er begrenset med kvinner som ønsker å forsørge en mann. 

Nei, vi snakker ikke om totalarbeid, vi snakker om husarbeid. Og alle er avkrevet etter å rydde etter seg selv. Livsrefleksjoner nummer én. Hilsen mora di.

Dessuten hopper du bukk over det jeg skrev om preferanser.

Dersom mannlige sykepleiere og barnehagelærere ikke sliter med å inngå ekteskap med kvinner, så er det selvfølgelig ikke noe problem at flere menn går inn i disse yrkene, selv om man har teorier om kvinner og tiltrekning hva gjelder status. Det man aldri tar høyde for i slike forklaringer er uansett at det ikke er rart at kvinner er sammen med menn som tjener mer penger, nettopp fordi menn generelt tjener mer penger fordi de jobber i industrien og i det private. Det er derimot helt logisk, arbeidsmarkedstrukturen tatt i betraktning, at kvinner er sammen med menn som tjener mer enn dem. Det handler altså ikke bare om tiltrekning, men om hvordan arbeidsmarkedet er innrettet og menn og kvinners posisjon her.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, vi snakker ikke om totalarbeid, vi snakker om husarbeid. Og alle er avkrevet etter å rydde etter seg selv. Livsrefleksjoner nummer én. Hilsen mora di.

Dersom mannlige sykepleiere og barnehagelærere ikke sliter med å inngå ekteskap med kvinner, så er det selvfølgelig ikke noe problem at flere menn går inn i disse yrkene, selv om man har teorier om kvinner og tiltrekning hva gjelder status. Det man aldri tar høyde for i slike forklaringer er uansett at det ikke er rart at kvinner er sammen med menn som tjener mer penger, nettopp fordi menn generelt tjener mer penger fordi de jobber i industrien og i det private. Det er derimot helt logisk, arbeidsmarkedstrukturen tatt i betraktning, at kvinner er sammen med menn som tjener mer enn dem. Det handler altså ikke bare om tiltrekning, men om hvordan arbeidsmarkedet er innrettet og menn og kvinners posisjon her.

Vi snakker om totalarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi snakker om totalarbeid.

Flue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (19 minutter siden):

Mange med høyere utdanning produserer noe. 

Endel individer, en liten andel. Selv om jeg som byggingeniør "produserer" tegninger og beregninger av bygg er det ikke slik at jeg faktisk produserer noe som gir noen merverdi. Det er det fagarbeiderne og hjelpearbeiderne på byggeplassen som gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flue.

Ja, den går igjen hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endel individer, en liten andel. Selv om jeg som byggingeniør "produserer" tegninger og beregninger av bygg er det ikke slik at jeg faktisk produserer noe som gir noen merverdi. Det er det fagarbeiderne og hjelpearbeiderne på byggeplassen som gjør.

Denne tråden handler om husarbeid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosalilje84 skrev (1 time siden):

For all del, en 13 år gammel artikkel, da ordningen knyttet til fedrekvote og ikke minst, tilgangen (og tidspunkt for opptak) på barnehageplass var en smule annerledes enn i dag. Jeg husker saken og den ble knapt blåst opp og forsvant vel ganske fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden handler om husarbeid. 

Denne tråden handler om det den handler om, og det er ikke bare husarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nettopp. På samme måte som svært mange kvinner er sammen med menn som er høyere enn dem. Fordi menn generelt er mye høyere enn kvinner. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gorgonzola skrev (Akkurat nå):

For all del, en 13 år gammel artikkel, da ordningen knyttet til fedrekvote og ikke minst, tilgangen (og tidspunkt for opptak) på barnehageplass var en smule annerledes enn i dag. Jeg husker saken og den ble knapt blåst opp og forsvant vel ganske fort. 

Den andre artikkelen er fra 2014. Det at media ikke lenger skriver om noe slik, betyr ikke at det har sluttet å eksistere, bare at det har mistet sin sensasjonelle verdi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 minutt siden):

Den andre artikkelen er fra 2014. Det at media ikke lenger skriver om noe slik, betyr ikke at det har sluttet å eksistere, bare at det har mistet sin sensasjonelle verdi. 

Alternativt, det var aldri noe sensasjonelt ved det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (23 minutter siden):

Nei, men det burde man kanskje, spesielt dersom hun gjør mer hjemme, som hun bør. 🙂

Nei, en kvinne bør ikke gjøre mer i huset bare fordi hun har innovertiss og pupper. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gorgonzola skrev (Akkurat nå):

Alternativt, det var aldri noe sensasjonelt ved det. 

Nei. Altså var det alltid vanlig for menn å sluntre unna, mener du, ikke sant? 😁 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...