Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 5mnd gammel baby. Vurderer sterkt samlivsbrudd fordi jeg har MER arbeid sammen med far siden han bidrar null og niks og jeg heller må plukke opp etter hans dritt også. Han prioriterer seg selv og GAMING over datteren vår. Mange flere grunner også, ønsker egentlig ikke gå inn på alt siden det ikke er spm mitt..

Kan jeg overta hans perm ved et evt brudd? Og hvordan gjøres det rent praktisk? Søke til nav? Melde flytting ? Noen som har gjort dette før? Hva innebærer søknaden til nav og kan man få avslag? Hva skal til isåfall? 

Anonymkode: ab6de...e75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pappaperm er jo en periode pappaen får sammen med barnet der han må ta ansvar, og de får som regel dannet et godt forhold til hverandre. Hvorfor vil du ta bort den muligheten?

Har du alltid måtte plukke opp etter han? Har han prioritert seg selv og gaming over deg tidligere? Kan det være depresjon, eller at han føler ingenting han gjør med baby blir rett?

Vet det skal en del til for å få overta fars permisjon, hvordan det er ved brudd aner jeg ikke. Så ditt egentlige spørsmål får noen andre svare på.

• Liker 1
Skrevet

Ved brudd og flytting fra hverandre kan du over permisjon 

Anonymkode: 360a4...a05

Skrevet
Mt3 skrev (3 timer siden):

Pappaperm er jo en periode pappaen får sammen med barnet der han må ta ansvar, og de får som regel dannet et godt forhold til hverandre. Hvorfor vil du ta bort den muligheten?

Har du alltid måtte plukke opp etter han? Har han prioritert seg selv og gaming over deg tidligere? Kan det være depresjon, eller at han føler ingenting han gjør med baby blir rett?

Vet det skal en del til for å få overta fars permisjon, hvordan det er ved brudd aner jeg ikke. Så ditt egentlige spørsmål får noen andre svare på.

Det er jo ikke det hun VIL, garantert hadde hun heller ønsket at han stilte opp som ordentlige fedre gjør.

Anonymkode: d4d74...981

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har en 5mnd gammel baby. Vurderer sterkt samlivsbrudd fordi jeg har MER arbeid sammen med far siden han bidrar null og niks og jeg heller må plukke opp etter hans dritt også. Han prioriterer seg selv og GAMING over datteren vår. Mange flere grunner også, ønsker egentlig ikke gå inn på alt siden det ikke er spm mitt..

Kan jeg overta hans perm ved et evt brudd? Og hvordan gjøres det rent praktisk? Søke til nav? Melde flytting ? Noen som har gjort dette før? Hva innebærer søknaden til nav og kan man få avslag? Hva skal til isåfall? 

Anonymkode: ab6de...e75

Ved brudd og flytting kan du overta fars permisjon men det er ikke automatisk og må søkes om. Man kan få nei fra NAV hvis de mener det fremdeles er gjennomførbart at far benytter seg av sin permisjon. Eller i verstefall kan man miste de permisjonsukene. 

Barnet er nå 5 mnd, du skal da bruke tid på å flytte/ eventuelt far flytte  alt etter hvordan deres boforhold er, så må dere på mekling, så søkes nav.. Så realistisk sett så kan barnet være stort nok til at NAV mener far skal beholde perm. 

Vi gikk fra hverandre av andre grunner når baby var 6mnd. Far beholdt deler av sin permisjon fordi NAv mente det gikk. Så det er ikke en selvfølge at mor får overta fars uker. 

Anonymkode: 11055...73f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...