Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære flotte kvinner (og nok noen menn) her inne. Selv om jeg egentlig aldri hørte helt etter på dere, så la alt seg i bakhodet.

Jeg har laget flere tråder her inne, hvor flere av dere har påpekt at jeg må dra. Noen har sagt at han var psykopat og manipulerende. Noen sa at det han gjorde var vold, selv om han ikke hadde fysisk slått meg. Noen sa han virket som han hadde asperger. 

Flere tråder har jeg laget her. Og i de fleste av de fikk jeg beskjed om å løpe og dumpe. I noen av de kom det også kommentarer at jeg overreagerer og virket ikke helt stabil. Noen av dere spurte da at det kanskje var en grunn for at jeg overreagerte. 

Dere sa jeg måtte løpe. For lenge siden. Jeg klaget min nød her inne, og håpet på støtte. Jeg fikk mye støtte. Min kjære avviste alt med at kvinneguiden alltid skriver dump eller hører på kvinnen. Dere sa jeg ikke måtte flytte sammen med han. Dere sa vi ikke måtte få barn sammen. Vi burde ikke kjøpe sammen. Vel, jeg fikk i hvert fall ikke barn med han. Jeg kan si mye om ekser og drittsekker, men denne mannen er den siste jeg ville hatt barn med. En ting å være en drittsekk, men dette er en anna liga.

Jeg ble. Og følelsene mine minket. Vi kranglet oftere, de ble heftigere. Vi fikk hjelp. Men da var også psykologen idiot og ikke visste hva han snakket om. 

I lang tid nå har det vært så utrivelig hjemme. Det har vært som et fengsel. Vond krangling og daglig få vite hvor jævli jeg er. Få kastet glass på meg eller etter meg, og andre ting. Ikke noe spesielt vondt i forhold til andre som får fysisk juling.. Men jeg er redd dere på KG hadde hatt rett i at det ville eskalere dit etter hvert. Men jeg vet ikke. Og vil aldri få vite det. 

Jeg har vært sykemeldt og nedbrutt i månedsvis. Og en kveld hvor han skjelte meg ut, og fortalte meg hvor udugelig jeg var mm. så endte jeg opp med å utbryte at jeg ikke klarte meg. Jeg ville gjøre det slutt og flytte. Han var forbausende nok enig, og gledet seg til å ikke ha noen som meg når han kom hjem. Jeg er visstnok det styggeste og verste menneske han noen gang har møtt. 

Så nå er vi enige. Alt er hyggelig og fint mellom oss. Men vi er enige i at jeg skal flytte ut. Vi har det koselig oss mellom, krangler ikke så mye nå. Men jeg gleder meg så til å bo alene. Gleder meg så til å komme meg bort. Jeg kommer nok til å savne han altså, han er jo en flott fyr, koselig og vi har det bra sammen mye. Men jeg tror jeg ventet så lenge at jeg tror prosessen blir lettere. Jeg har ikke grått noe. Jeg ser en fin fremtid i møte.

Tidligere bruddså har jeg grått og slitt med å se fremover. Men nå ser jeg fremover. Kommer til å savne han, lyst å kose på han hele tiden, men jeg er ikke så nedbrutt som jeg ville trodd. Høres det merkelig ut?

Uansett, takk for all støtte i ulike tråder her inne. Selv om jeg ikke tok deres råd der og da har de likevel vært en del av meg, og i å forstå at det er ikke alltid jeg som er idiotisk. At jeg har hatt grunn for å reagere. At det ikke har vært normalt alt han har gjort, sagt. 

Takk for dere.

Anonymkode: 39872...6c2

• Liker 2
  • Hjerte 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klem ❤️

Anonymkode: e2df7...876

• Hjerte 2
Skrevet

Kjære deg, gratulerer! Du er på vei til å fåe t bedre liv. Ting tar tid noen ganger. Det tar tid å finne styrke, å våge å tro det var ham og ikke deg det var noe galt med, å våge å reise. Så godt å høre at du er på vei videre! Bare pass på sikkerheten din når du skal dra, hvis han kan være veldig voldelig. Da drar du uten beskjed først og gjerne til et krisesenter som hjelper deg. Uansett: lykke til, sterke du. 

• Hjerte 2
Skrevet

Høres ikke merkelig ut i det hele tatt!

Ofte så er det kvinnen som bryter ut, og hun har grunnet og bearbeidet forholdets slutt imens beslutningen har modnet. Så kommer bruddet, og det meste er prosessert. Da blir man ikke så følelsesmessig nedbrutt etter bruddet. Man er nærmest ferdig med sorgarbeidet over forholdet som ikke ble som det skulle.

Det blir spennende å se hvordan mannen tar det. Typisk så bare eksisterer de i et dårlig forhold, får sjokk når bruddet kommer, og da starter sorgsarbeidet for dem. Så kommer det masse rart tytende ut imens de bearbeider.

Ikke gå tilbake til ham.

Nyt at avslutningen ble relativt fredelig. Skriv det inn i minneboka som holder bare gode minner, ikke inn i kalenderen for fremtidige hendelser...

Anonymkode: 05dcf...830

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Så fint at du har sett at du fortjener å ha gode dager og gode mennesker rundt deg ❤️

Anonymkode: 48c4a...6e9

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Du er der fremdeles. Det gjenstår mye. Nå er det rolig og dere koser dere. Han tror du blir siden det er bra nå. Du har sagt at du skal flytte, men han tror ikke du flytter, før du går fysisk ut av døra. Har du gått leilighet? Flyttedato?

Anonymkode: c40c9...6db

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Hvorfor flytter du ikke da?

Anonymkode: 2d3d0...525

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du er der fremdeles. Det gjenstår mye. Nå er det rolig og dere koser dere. Han tror du blir siden det er bra nå. Du har sagt at du skal flytte, men han tror ikke du flytter, før du går fysisk ut av døra. Har du gått leilighet? Flyttedato?

Anonymkode: c40c9...6db

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvorfor flytter du ikke da?

Anonymkode: 2d3d0...525

Uff, håper ingenting forandrer seg. Han vet jeg kikker. Samtidig så er det ikke så lett å administrere at han skal overta her, også skal jeg finne noe nytt. Det tar litt tid. Men jeg har vært på en visning og leter aktivt. 

Anonymkode: 39872...6c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...